till malcolm

så sorgligt.
CITAT (Meriona @ 26-12-2010, 18:00)

Det var en vacker gran Myo!

Tack

Den var lite av en överraskning faktiskt, jag trodde aldrig att den första snön skulle ligga kvar så jag hade inte sett ut någon gran innan och nu går det inte att se hur de ser ut och inte har man lust att släpa den långt genom djupsnön heller, så enda hoppet om vi inte ville
köpa en gran var att ta den jag tyckte var fin i fjor men som mina föräldrar ratade då. Den stod helt nära vägen. Den hade så klart blivit lite högre, men hur den verkligen såg ut visste vi inte förrän den tinat. Vilket påminner om när mamman och sonen där jag var inneboende en gång skulle hämta en julgran när det var massor med snö och dessutom mörkt, de såg ingenting och tog en liten en på måfå. Snö och is hade fryst fast i grenarna så de ställde den i duschen för att den skulle tina. Nästa morgon upptäckte de att det var en tall!
Håller med er andra ang. adventsljusstaken, den får gärna stå kvar ett tag till, det blir så mörkt och omysigt när man tar bort den efter att ha vant sig vid dess varma ljus. Har ingen utomhusljusslinga, men de år jag haft det får den vara kvar längst, den är inte lika julig.
Redigerat av Myosotis: 27-12-2010, 12:25