CITAT (Berith @ 11-12-2010, 18:36)

Jag sa att
jag inte tröttnar på julen eftersom jag inte släpper in den i förväg. Menade alltså att jag väntar med att fira jul tills det är jul.
Men om du undrade om några i den här tråden skrivit att dom tröttnar på julen tidigt så finns det några inlägg om det ja...
Tex det här:
Men jag sa ju också förut att andra gör självklart som dom vill, men jag väntar gärna tills det blir jul med att julpynta.

tror du inte jag vet vad jag själv skrivit ?,
du skrev citat
CITAT (Berith @ 11-12-2010, 09:12)

Ni som har julgran redan nu, varför har ni kvar den över julen? Kan ni inte slänga ut den innan jul när ni ändå är så trötta på den då?
CITAT (Berith @ 11-12-2010, 15:05)

Kanske därför som jag inte tröttnar på julen, när jag inte "släpper" in den i förväg.
i bägge dessa inlägg från dig låter det som att du antar att vi som har julgran tidigare tröttnar på den i förväg tidigare.
i ditt första inlägg antog du att vi var trötta på julen, i ditt andra antog du att man blir trött på julen för att man tar in den tidigare. så läste jag det som och förstod det som, ber om ursäkt om jag fattade fel.
sedan finns det inte rätt eller fel, när man skaffar julgran. i England har man julgran i början av dec. tur du inte bor där!
det jag skrev var att jag tröttnar på julen EFTER inte FÖRE. vis skillnad. hur du får det till att jag tröttnar på julen innan/tidigt förstår jag inte när det klart och tydligt skrivet av mig
efter.