Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Granen är klädd.
          Piccante
          Inlägg 11-12-2010, 12:20
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

nu är väl idén att hänga upp äpplen (eller stiliserade äpplen i form av plastkulor) en i grunden hednisk idé? Sen tog borgarna upp det på 1800-talet. Vet inte o mdet är så himla noga med dagar hit och dit för ska man vara riktigt petig så föddes inte Jesus på julafton, jultomten uppfanns av Coca cola, Kalle Anka är ingen helgon ! fear.gif även om han står i centrum på julafton osv... Tycker inte julgranstalibaner ska bekymra sig så mkt om hur andra väljer att fira.

Om julklapparna ska kunna ligga under granen på julaftonsmorgon så måste man ju klä granen senast dagen innan för annars ser det ju helt ofärdigt ut?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          flaxss
          Inlägg 11-12-2010, 12:22
          Länk hit: #42

Gäster

CITAT (Myosotis @ 10-12-2010, 11:21) *
          vill se bild!

jag tog en bild innan, hoppas det går bra för netha att jag visar den då

om du vill se kompiskram.gif
          Bifogad bild

Redigerat av flaxss: 11-12-2010, 12:27

Citera
          Biggan_
          Inlägg 11-12-2010, 12:24
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Markus_H @ 11-12-2010, 12:20) *
          nu är väl idén att hänga upp äpplen (eller stiliserade äpplen i form av plastkulor) en i grunden hednisk idé? Sen tog borgarna upp det på 1800-talet. Vet inte o mdet är så himla noga med dagar hit och dit för ska man vara riktigt petig så föddes inte Jesus på julafton, jultomten uppfanns av Coca cola, Kalle Anka är ingen helgon ! fear.gif även om han står i centrum på julafton osv... Tycker inte julgranstalibaner ska bekymra sig så mkt om hur andra väljer att fira.

Om julklapparna ska kunna ligga under granen på julaftonsmorgon så måste man ju klä granen senast dagen innan för annars ser det ju helt ofärdigt ut?

giggle.gif tummenupp.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          flaxss
          Inlägg 11-12-2010, 12:26
          Länk hit: #44

Gäster

CITAT (Berith @ 11-12-2010, 09:12) *
          Ni som har julgran redan nu, varför har ni kvar den över julen? Kan ni inte slänga ut den innan jul när ni ändå är så trötta på den då? g.gif

Svara inte att ni vill ha den över julen för att det är en julgran för det går jag inte på. flirting.gif

jag förstår inte varför det skulle vara nått konstigt, att vilja ha julgran ''tidigare'' och sedan under julen. och därefter efter julen(julafton) ta veck den. efter julafton är jag jätte trött på allt som har med julen att göra. och efter julen är då jag blir trött på julgranen och då inom dom närmaste dagarna efter julen slänger jag ut julen.

Citera
          netha
          Inlägg 11-12-2010, 12:33
          Länk hit: #45

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 11-12-2010, 09:40) *
          Fast det börjar alltid med att Netha glatt och självklart deklarerar att hon klätt granen typ 2 veckor före jul, vilket vi "traditionalister" tycker är lite provocerande. Nästa steg är att glatt deklarera att granen åker ut några dagar efter jul. Visst, alla gör som de vill. Men nog är det så att julen inleds med julafton och avslutas med tjugondaknut. Men om man kan se TV-program obehindrat långt innan de visas på TV, så kan man så klart tjuvstarta med julen också...

Du har säkert läst alla inlägg och sett att jag inte är ensam om att klä granen till lucia.
          Sedan så tänkte jag inte ens på att jag tidigare år skrivit ang granen, var bara glad häromdan när maken klädde den, tyckte den blev så fin.

Men eftersom du och Berith retar er på den och anser den vara provokativ så mailade jag Göran och bad honom ta bort tråden.
          Mig stör det aldrig hur andra gör och har det i sina egna hem.

Ha en bra dag allihopa!

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 11-12-2010, 13:17
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Julen för mej är advent, jag vill lägga ut klapparna under granen och mysa med ljus och glögg.Kulmen är julaftonen juldagen och annandagen.Sen reser jag utomlands och ser inte granen på en vecka.När jag kommer hem är det nytt år vår och nya sådder.Inte jul:)

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-12-2010, 14:08
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (netha @ 11-12-2010, 12:33) *
          Du har säkert läst alla inlägg och sett att jag inte är ensam om att klä granen till lucia.
          Sedan så tänkte jag inte ens på att jag tidigare år skrivit ang granen, var bara glad häromdan när maken klädde den, tyckte den blev så fin.

Men eftersom du och Berith retar er på den och anser den vara provokativ så mailade jag Göran och bad honom ta bort tråden.

Ha en bra dag allihopa!

Det var väl att ta i.... flirting.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          sqrulan
          Inlägg 11-12-2010, 14:13
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

confused.gif Ska jag idas ta upp gran stacarn ur kartongen?? Jag har alltid haft en "riktig" gran men nu då jag har tänkt liiiite längre så avstår jag. ( stor saknad )
          Hur många granar o grisar dör för vår "fina" JUL???

--------------------

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 11-12-2010, 14:17
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

CITAT (netha @ 11-12-2010, 12:33) *

Ha en bra dag allihopa!

Så synd att din tråd med den fina granen blev så här.
          Varför måste allt bli en diskussion.
          Man firar väl jul som man vill.
          Granen är jättefin och vi är fler än du som "börjar tidigt". smiley_small_hug.gif

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 11-12-2010, 15:05
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Aqvakul @ 11-12-2010, 14:08) *
          Det var väl att ta i.... flirting.gif

Ja det tycker jag också. Och så är det inte bara du och jag som tycker det är tidigt. Kollade inläggen på första sidan där 6 andra också tycker det är i tidigaste laget. naughty.gif

Självklart att alla får ha sin gran när och hur dom vill, och jag är väl nästan känd för att tycka att julgranen hör julen till. Kanske därför som jag inte tröttnar på julen, när jag inte "släpper" in den i förväg.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          flaxss
          Inlägg 11-12-2010, 16:57
          Länk hit: #51

Gäster

CITAT (Berith @ 11-12-2010, 15:05) *
          Ja det tycker jag också. Och så är det inte bara du och jag som tycker det är tidigt. Kollade inläggen på första sidan där 6 andra också tycker det är i tidigaste laget. naughty.gif

Självklart att alla får ha sin gran när och hur dom vill, och jag är väl nästan känd för att tycka att julgranen hör julen till. Kanske därför som jag inte tröttnar på julen, när jag inte "släpper" in den i förväg.

vem i denna tråd har skrivit att dom tröttnar på julen i förväg, bara för vi har julgranen lite tidigare ?

Citera
          Berith
          Inlägg 11-12-2010, 18:36
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (flaxss @ 11-12-2010, 16:57) *
          vem i denna tråd har skrivit att dom tröttnar på julen i förväg, bara för vi har julgranen lite tidigare ?

Jag sa att jag inte tröttnar på julen eftersom jag inte släpper in den i förväg. Menade alltså att jag väntar med att fira jul tills det är jul.

Men om du undrade om några i den här tråden skrivit att dom tröttnar på julen tidigt så finns det några inlägg om det ja...

Tex det här:
          CITAT (flaxss @ 11-12-2010, 12:26) *
          jag förstår inte varför det skulle vara nått konstigt, att vilja ha julgran ''tidigare'' och sedan under julen. och därefter efter julen(julafton) ta veck den. efter julafton är jag jätte trött på allt som har med julen att göra. och efter julen är då jag blir trött på julgranen och då inom dom närmaste dagarna efter julen slänger jag ut julen.

Men jag sa ju också förut att andra gör självklart som dom vill, men jag väntar gärna tills det blir jul med att julpynta. kompiskram.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          flaxss
          Inlägg 11-12-2010, 18:54
          Länk hit: #53

Gäster

CITAT (Berith @ 11-12-2010, 18:36) *
          Jag sa att jag inte tröttnar på julen eftersom jag inte släpper in den i förväg. Menade alltså att jag väntar med att fira jul tills det är jul.

Men om du undrade om några i den här tråden skrivit att dom tröttnar på julen tidigt så finns det några inlägg om det ja...

Tex det här:

Men jag sa ju också förut att andra gör självklart som dom vill, men jag väntar gärna tills det blir jul med att julpynta. kompiskram.gif

tror du inte jag vet vad jag själv skrivit ?,

du skrev citat

CITAT (Berith @ 11-12-2010, 09:12) *
          Ni som har julgran redan nu, varför har ni kvar den över julen? Kan ni inte slänga ut den innan jul när ni ändå är så trötta på den då?

CITAT (Berith @ 11-12-2010, 15:05) *
          Kanske därför som jag inte tröttnar på julen, när jag inte "släpper" in den i förväg.

i bägge dessa inlägg från dig låter det som att du antar att vi som har julgran tidigare tröttnar på den i förväg tidigare.

i ditt första inlägg antog du att vi var trötta på julen, i ditt andra antog du att man blir trött på julen för att man tar in den tidigare. så läste jag det som och förstod det som, ber om ursäkt om jag fattade fel.

sedan finns det inte rätt eller fel, när man skaffar julgran. i England har man julgran i början av dec. tur du inte bor där!

det jag skrev var att jag tröttnar på julen EFTER inte FÖRE. vis skillnad. hur du får det till att jag tröttnar på julen innan/tidigt förstår jag inte när det klart och tydligt skrivet av mig efter.

Citera
          netha
          Inlägg 11-12-2010, 21:07
          Länk hit: #54

Gäster

CITAT (Krolliljan @ 11-12-2010, 14:17) *
          Så synd att din tråd med den fina granen blev så här.
          Varför måste allt bli en diskussion.
          Man firar väl jul som man vill.
          Granen är jättefin och vi är fler än du som "börjar tidigt". smiley_small_hug.gif

Tack! smiley_small_hug.gif
          Visst är det synd, men tyvärr alltför vanligt här i forumet.
          Det finns alltid någon som inte orkar med att se en annan trivas och må bra.

Tråden blir kvar ... fick svar från Göran ... han tyckte inte mitt inlägg var provocerande.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-12-2010, 21:18
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (netha @ 11-12-2010, 21:07) *
          Det finns alltid någon som inte orkar med att se en annan trivas och må bra.

Nu var det inte det som det handlade om och det vet du mycket väl.

Dessutom var det du, och inte jag, som försökte att göra stor dramatik av att vi har olika uppfattningar om hur man firar jul.

--------------------

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 11-12-2010, 21:18
          Länk hit: #56

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 11-12-2010, 21:18) *
          Nu var det inte det som det handlade om och det vet du mycket väl.

Dessutom var det du, och inte jag, som försökte att göra stor dramatik av att vi har olika uppfattningar om hur man firar jul.

Förklara! Var har jag gjort stor dramatik ....

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-12-2010, 21:21
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (netha @ 11-12-2010, 21:18) *
          Förklara! Var har jag gjort stor dramatik ....

Be att få tråden raderad... Det är väl bättre att ta diskussionen..

--------------------

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 11-12-2010, 21:24
          Länk hit: #58

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 11-12-2010, 21:21) *
          Be att få tråden raderad... Det är väl bättre att ta diskussionen..

Men snälla ... varför svarar du inte på min fråga?

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-12-2010, 21:26
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (netha @ 11-12-2010, 21:24) *
          Men snälla ... varför svarar du inte på min fråga?

Jag förtydligar vad jag menar: Genom att ta det drastiska steget att be att få tråden raderad så gör du en stor sak av en bagatell..

--------------------

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 11-12-2010, 21:32
          Länk hit: #60

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 11-12-2010, 21:26) *
          Jag förtydligar vad jag menar: Genom att ta det drastiska steget att be att få tråden raderad så gör du en stor sak av en bagatell..

Aha ... men det var ingen stor sak för mig ... inget drastiskt.
          Tyckte bara att den borde tas bort eftersom den upplevdes som provokativ ... detta eftersom min avsikt inte var att provocera ... precis så skrev jag till Göran.
          Du får tro vad du vill ... men jag hade inget minne av att jag tidigare skrivit om när granen kläddes.

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-01-2026, 03:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon