Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Granen är klädd.
          Myosotis
          Inlägg 11-12-2010, 21:34
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (netha @ 11-12-2010, 21:07) *
          ...Det finns alltid någon som inte orkar med att se en annan trivas och må bra...

Men snälla Netha kompiskram.gif vad synd att du tar det så. Åtminstone jag har ju skrivit att andra får göra som de vill men om jag gjorde som du skulle det inte bli jul för mig utan jag firar jul på ett annat sätt. Har inte jag rätt att berätta om mitt sätt att fira jul? Jag tycker flaxxs´ julpalm är jättehäftig, men personligen vill jag hellre ha en gran, är det så konstigt? Jag föraktar inte på något sätt folk som har en julpalm eller tycker de borde ha julgran istället, men för MIG hör hämtandet, doften och utseendet av en gran till julen. Jag respekterar andras sätt att fira även om jag är helt oförstående till att någon kan vilja fira jul 2 veckor för tidigt. Respekterar du andras sätt när du sparkar bakut så där och vill få tråden borttagen? Varför kan inte tråden innehålla bilder på julgranar och -palmer, berättelser om när man sätter upp granen samt en diskussion om tidpunkten?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-12-2010, 21:44
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (netha @ 11-12-2010, 21:32) *
          Aha ... men det var ingen stor sak för mig ... inget drastiskt.
          Tyckte bara att den borde tas bort eftersom den upplevdes som provokativ ... detta eftersom min avsikt inte var att provocera ... precis så skrev jag till Göran.
          Du får tro vad du vill ... men jag hade inget minne av att jag tidigare skrivit om när granen kläddes.

Jag har aldrig påstått att du haft som avsikt att provocera, men skrivit om detta har du gjort i flera år..

Förra årets tråd..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 11-12-2010, 21:52
          Länk hit: #63

Gäster

CITAT (Myosotis @ 11-12-2010, 21:34) *
          Men snälla Netha kompiskram.gif vad synd att du tar det så. Åtminstone jag har ju skrivit att andra får göra som de vill men om jag gjorde som du skulle det inte bli jul för mig utan jag firar jul på ett annat sätt. Har inte jag rätt att berätta om mitt sätt att fira jul? Jag tycker flaxxs´ julpalm är jättehäftig, men personligen vill jag hellre ha en gran, är det så konstigt? Jag föraktar inte på något sätt folk som har en julpalm eller tycker de borde ha julgran istället, men för MIG hör hämtandet, doften och utseendet av en gran till julen. Jag respekterar andras sätt att fira även om jag är helt oförstående till att någon kan vilja fira jul 2 veckor för tidigt. Respekterar du andras sätt när du sparkar bakut så där och vill få tråden borttagen? Varför kan inte tråden innehålla bilder på julgranar och -palmer, berättelser om när man sätter upp granen samt en diskussion om tidpunkten?

kompiskram.gif
          Nej vi firar inte jul i förskott ... granen är för oss inte = jul ... granen är advent och väntan.
          Här stressas inte ... när julafton kommer samlas fam vi äter och myser och lyssnar på julmusik på låg volym, barnbarnen leker och har många frågor ang var tomten kommer ifrån ... alla bara mår bra ... på em delas klappar ut ... en till varje vuxen, några fler till barnbarnen.
          Kort sagt ... julafton är en mysdag för oss och barnen m.fam ... juldagen lika ... då lagas ingen mat ... kylskåpsplock gäller ... annandagen samlas vi alla igen ... då bjuder vi på "kycklingmiddag" ... tradition sen kanske 15 år tillbaka ... då får barnbarnen något pyssel att syssla med medan vi vuxna sitter med kaffekoppen efter desserten.

Jag har aldrig någonsin ifrågasatt andras tidpunkt att klä granen och det har jag också talat om ... jag har inga problem med hur o när andra gör det.
          Hade väntat mig att fler visade bild på sin gran/ palm ...

CITAT (Aqvakul @ 11-12-2010, 21:44) *
          Jag har aldrig påstått att du haft som avsikt att provocera, men skrivit om detta har du gjort i flera år..

Förra årets tråd..

Men jesses! Hur ids man hålla reda på vad folk skriver åratals tillbaka och sedan till o me leta reda på tråden.

Börjar kännas ganska obehagligt måste jag säga. sad.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-12-2010, 21:55
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Okej, en adventsgran. Kul att läsa mer om din jul, förutom granen har vi nog samma syn ganska mycket.

CITAT (netha @ 11-12-2010, 21:49) *

Men det går ju inte, det finns inget att visa. wink.gif Den kläs till kl. 18 på julaftons kväll, sen är det jul så jag är upptagen men jag ska ta kort som jag kan visa på juldagen, särskilt om jag kommer ihåg det.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          netha
          Inlägg 11-12-2010, 21:58
          Länk hit: #65

Gäster

CITAT (Myosotis @ 11-12-2010, 21:55) *
          Okej, en adventsgran. Kul att läsa mer om din jul, förutom granen har vi nog samma syn ganska mycket.
          Men det går ju inte, det finns inget att visa. wink.gif Den kläs till kl. 18 på julaftons kväll, sen är det jul så jag är upptagen men jag ska ta kort som jag kan visa på juldagen, särskilt om jag kommer ihåg det.

Visst finns det att visa ... inte du, men andra som också klär den till lucia/andra advent.smile.gif

Kanske påminner jag dig om bild ... om jag kommer ihåg. tongue.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-12-2010, 22:04
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (netha @ 11-12-2010, 21:52) *
          kompiskram.gif
          Nej vi firar inte jul i förskott ... granen är för oss inte = jul ... granen är advent och väntan.
          Här stressas inte ... när julafton kommer samlas fam vi äter och myser och lyssnar på julmusik på låg volym, barnbarnen leker och har många frågor ang var tomten kommer ifrån ... alla bara mår bra ... på em delas klappar ut ... en till varje vuxen, några fler till barnbarnen.
          Kort sagt ... julafton är en mysdag för oss och barnen m.fam ... juldagen lika ... då lagas ingen mat ... kylskåpsplock gäller ... annandagen samlas vi alla igen ... då bjuder vi på "kycklingmiddag" ... tradition sen kanske 15 år tillbaka ... då får barnbarnen något pyssel att syssla med medan vi vuxna sitter med kaffekoppen efter desserten.

Jag har aldrig någonsin ifrågasatt andras tidpunkt att klä granen och det har jag också talat om ... jag har inga problem med hur o när andra gör det.
          Men jesses! Hur ids man hålla reda på vad folk skriver åratals tillbaka och sedan till o me leta reda på tråden.

Börjar kännas ganska obehagligt måste jag säga.
          sad.gif

Skärp dig nu! Vad är det du antyder? Jag har inte letat förrän nu, när du förnekade att du skrivit tidigare. Eftersom du skrivit om detta flera gånger så mindes jag det väl.

Så var det med det och nu orkar jag inte bry mig om din julgran mer..

--------------------

zon 1

Citera
          flaxss
          Inlägg 11-12-2010, 22:10
          Länk hit: #67

Gäster

såklart ska vi alla fira julen som vi själva vill och trivs med tummenupp.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-12-2010, 22:13
          Länk hit: #68

Medlem

CITAT (flaxss @ 11-12-2010, 22:10) *

självfallet...

--------------------

zon 1

Citera
          Piccante
          Inlägg 11-12-2010, 22:16
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Aqvakul @ 11-12-2010, 22:04) *
          Skärp dig nu! Vad är det du antyder? Jag har inte letat förrän nu, när du förnekade att du skrivit tidigare. Eftersom du skrivit om detta flera gånger så mindes jag det väl.

men snälla nån vad är det för fel på folk????
          De som firar jul regelbundet hade förmodligen klätt en gran någon gång under december förra året med, och året dess för innan och dess för innan..... Finns det någon regel på odla om att man endast får starta en tråd / ämne under hela sin livstid?

Nu vågar jag knappt skriva att jag har kokat knäck för det skrev jag kanske förra året med och då äär jag tjatig och sedan komemr väl någon surkärring påpeka att man bara kokar knäck dagen före julafton för annars äter man upp den i förtid eftersom ingen tror att jag kan spara den i en burk -fear-.gif

CITAT (flaxss @ 11-12-2010, 22:10) *

åh försök inte ! du ska fira en svensk standardjul enligt alla paragrafer annars ringer någon polisen santa.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          flaxss
          Inlägg 11-12-2010, 22:16
          Länk hit: #70

Gäster

CITAT (Myosotis @ 11-12-2010, 21:34) *
          Jag tycker flaxxs´ julpalm är jättehäftig

roligt att du tyckte den var häftigt kompiskram.gif , jag är nog ensam om det tror jag ?.
          det är nog vanligare i usa. för det var därifrån jag fick idéen ifrån när jag såg bilder på folk som gjorde så på ett amerikanskt forum.

jag gillar julgranen också, fast jag får inte plats med en här plus så kliar det när jag pyntar granen. palmen är stor och fin och redan på plats och lätt att klä så den har fått vara julpalm i två år nu. och jag gillar ju det lite annorlunda.

mina föräldrar har allt möjligt, ibland en silvrig ''färdig pyntad'' plastgran, ibland en svart eller vit . ibland drar dom in en thuja i kruka eller en levande gran eller en grön plastgran. ibland ingen alls. svarta, vita, rosa platsgranar tycker inte jag är så juligt. får väl se vad mina föräldrar har i år giggle.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-12-2010, 22:17
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (Markus_H @ 11-12-2010, 22:14) *
          men snälla nån vad är det för fel på folk????
          De som firar jul regelbundet hade förmodligen klätt en gran någon gång under december förra året med, och året dess för innan och dess för innan..... Finns det någon regel på odla om att man endast får starta en tråd / ämne under hela sin livstid?

Nu vågar jag knappt skriva att jag har kokat knäck för det skrev jag kanske förra året med och då äär jag tjatig och sedan komemr väl någon surkärring påpeka att man bara kokar knäck dagen före julafton för annars äter man upp den i förtid eftersom ingen tror att jag kan spara den i en burk -fear-.gif

Alla får göra som de vill, men jag har också min fulla rätt att kommentera andras beteende - det kallas för tryckfrihet...

--------------------

zon 1

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 11-12-2010, 22:20
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

Jag firar jul som jag vill . yes.gif
          Jag tycker att det är spännande att olika familjer skapar sina egna traditioner runt t ex jul. Våra jular här hemma har vissa inslag av mina barndoms jular men också mycket som inte ens fanns i tankevärlden då. Jag lackade mer packet och satt inte på Odla t ex.
          Julgranen klädde vi på juldagsmorgon när jag var barn men nuförtiden vill jag samla julklapparna under den så den får komma fram mycket tidigare. Själv tycker jag att det är en jättemysig tration att samla ihop julklapparna vecka efter vecka.
          Tur att man kan göra som man vill.

--------------------

Citera
          netha
          Inlägg 11-12-2010, 22:24
          Länk hit: #73

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 11-12-2010, 22:04) *

Var har jag förnekat att jag tidigare år skrivit om detta?
          Nu har jag läst igenom tråden igen och hittar inget där jag förnekar ... men kanske menar du detta ...

"Du har säkert läst alla inlägg och sett att jag inte är ensam om att klä granen till lucia.
          Sedan så tänkte jag inte ens på att jag tidigare år skrivit ang granen, var bara glad häromdan när maken klädde den, tyckte den blev så fin."

Jag tittar sällan bakåt och hade, som jag sagt inget minne av ... sad.gif

CITAT (flaxss @ 11-12-2010, 12:22) *
          jag tog en bild innan, hoppas det går bra för netha att jag visar den då

om du vill se kompiskram.gif
          [attachment=56775:DSC_2991.JPG]

Så fin! och så glad att du ville visa den. smile.gif Hade missat men såg ett inlägg i slutet av tråden där bilden omnämndes tummenupp.gif kompiskram.gif

Citera
          netha
          Inlägg 11-12-2010, 22:34
          Länk hit: #74

Gäster

CITAT (netha @ 11-12-2010, 22:24) *
          Var har jag förnekat att jag tidigare år skrivit om detta?
          Nu har jag läst igenom tråden igen och hittar inget där jag förnekar ... men kanske menar du detta ...

"Du har säkert läst alla inlägg och sett att jag inte är ensam om att klä granen till lucia.
          Sedan så tänkte jag inte ens på att jag tidigare år skrivit ang granen, var bara glad häromdan när maken klädde den, tyckte den blev så fin."

Jag tittar sällan bakåt och hade, som jag sagt inget minne av ... sad.gif

Väntar på svar.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-12-2010, 22:38
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (netha @ 11-12-2010, 22:34) *
          Väntar på svar.

Vi kan munhuggas om detaljer hur länge som helst, vilket intresserar mig föga. Du moraliserade kraftigt över att jag hade letat rätt på en gammal tråd och jag förklarade varför jag letade reda på den. Du är ledsen över att jag kritiserat din tråd och jag är ledsen över att du ville censurera tråden genom att ta bort den. Låt oss sluta här, innan det blir mer sorgligt än det redan är.. kompiskram.gif

--------------------

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 11-12-2010, 22:42
          Länk hit: #76

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 11-12-2010, 22:38) *
          Vi kan munhuggas om detaljer hur länge som helst, vilket intresserar mig föga. Du moraliserade kraftigt över att jag hade letat rätt på en gammal tråd och jag förklarade varför jag letade reda på den. Du är ledsen över att jag kritiserat din tråd och jag är ledsen över att du ville censurera tråden genom att ta bort den. Låt oss sluta här, innan det blir mer sorgligt än det redan är.. kompiskram.gif

Inte är jag ledsen över att du kritiserade min tråd ... det har ju alla rätt att göra ... det jag reagerar över ... är att jag pådyvlas åsikter/utsagor jag inte gjort.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-12-2010, 22:46
          Länk hit: #77

Medlem

CITAT (netha @ 11-12-2010, 22:42) *
          Inte är jag ledsen över att du kritiserade min tråd ... det har ju alla rätt att göra ... det jag reagerar över ... är att jag pådyvlas åsikter/utsagor jag inte gjort.

Det är lätt att missuppfatta varandra - ha en fortsatt bra helg! smiley_small_hug.gif

--------------------

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 11-12-2010, 22:48
          Länk hit: #78

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 11-12-2010, 22:46) *
          Det är lätt att missuppfatta varandra - ha en fortsatt bra helg! smiley_small_hug.gif

Du också! smiley_small_hug.gif

No hard feelings. smile.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-12-2010, 22:55
          Länk hit: #79

Medlem

CITAT (netha @ 11-12-2010, 22:48) *
          No hard feelings. smile.gif

Absolut inte.. flirting.gif

--------------------

zon 1

Citera
          zissi
          Inlägg 11-12-2010, 23:11
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Vi har alltid haft julgran till för 2 år sedan då vi flyttade till lägenheten vi bor i nu. Vi får rum med en gran, men vi har i stället valt att sätta in smågranar i gamla kärl (gurkburkar) av glas på några ställen. De är så söta så dekoration i dem behövs inte. T.o.m. roten är så vacker när det syns genom glaset. Ett gammalt tunt spetsband knyter jag runt krukan bara.

Sen tar jag in enris och tallris också. I enriset hänger mammas gamla pepparkaksmått i rödrutiga rosetter. I tallriset hänger torkade apelsinskivor med röda rosetter. Det naturliga och enkla älskar jag, gärna får det vara ärvt eller gammalt också. Girlanger av torkade äppelskivor är läckert julpynt, för att inte tala om kanelstänger, stjärnanis, apelsiner med kryddnejlikor, pynt från naturen m.m.

Men hur kul vore det om alla hade samma smak som jag har. Fy så tråkigt! Jag tycker vi måste värna om olikheten hos människor i olika sammanhang och försöka se det som något positivt. Jag tycker det är så intressant att höra er som har en annan syn på saker och ting än jag berätta om det (bl.a här på odla). Genom olikheterna kan man ofta komplettera varandra och få lite nya infallsvinklar på saker och ting kompiskram.gif

Redigerat av zissi: 11-12-2010, 23:15

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera

7 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 03:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon