Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

80 sidor V  « < 25 26 27 28 29 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Beslut om vargjakt klart
          sparvuggla
          Inlägg 29-01-2011, 08:18
          Länk hit: #521

Medlem
          Antal inlägg: 1 403
          Medlem nr: 23 407

CITAT (gnon49 @ 28-01-2011, 21:58) *
          Innan den här huvudlösa jakten påbörjades så var det inte mycket prat om hur vargstammens hälsotillstånd var.
          Inet förrän jakten var ett faktum radades olika förklaringar o undanflykter upp som på ett pärlband. Det var ingen hejd på vilka negativa egenskaper vargen hade. Dessutom var stammen inavlad o sjuk. Det är faktiskt genant att representanter för både jägare o regering tycks tro att dom blir trodda. Ett spel för galleriet där tyvärr vargen är insatsen.

Att värna varg har inga politiska förtecken. Åtminstone inte så länge det är verbalt.

Det är bara extremister som får för sig att omtanke om naturen skulle vara politiskt.
          Här många kloka ord som kanske ändå är en stor del för moderaternas storhet.
          LÄS DEN:

http://www.politikerbloggen.se/2010/01/03/25204/

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 29-01-2011, 15:27
          Länk hit: #522

Gäster

Trots all kritik så fortsätter Carlgren att hylla den svenska rovdjurspolitiken ohmy.gif Men här slår han ändå fast att vargen är en utrotningshotad art...alltid något.

http://www.supermiljobloggen.se/2011/01/tr...tter-hylla.html

Citera
          xlxl67
          Inlägg 29-01-2011, 19:55
          Länk hit: #523

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

I början av veckan sköts en varghanne ihjäl från helikopter söder om sjön Horten i Härjedalen. Det var en genetiskt värdefull varg, eftersom den härstammade från de finsk-ryska vargar som för några år sedan vandrade in i Sverige.

Kanske denna varit uppe förrut:
          http://www.dn.se/nyheter/sverige/forskarkr...svensk-vargjakt

Citera
          herkules
          Inlägg 02-02-2011, 08:19
          Länk hit: #524

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

Straffbart att förbereda fler brott
          Ska gälla exempelvis koppleri och jaktbrott.
          LÄNK

bra ju, bara någon tänker tanken att döda varg så får den flera år på kåken! smile.gif

la artikeln här i natur eftersom den bland annat handlar om jaktbrott.

Redigerat av herkules: 02-02-2011, 08:29

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Jonny
          Inlägg 02-02-2011, 16:57
          Länk hit: #525

Medlem
          Antal inlägg: 255
          Medlem nr: 295

Det kommer inte vara många som blir dömda utifrån det där kan jag lova rotfl.gif

Citera
          amaira
          Inlägg 03-02-2011, 09:25
          Länk hit: #526

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

CITAT
          Minst nio vargrevir har spräckts under årets vargjakt, enligt analyser av experter och forskare.

Räknas skyddsjakten in blir siffran ännu högre - totalt 15 par har utplånats helt eller delvis under den gångna säsongen.

Läs mer här.

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera
          Olle A
          Inlägg 03-02-2011, 13:17
          Länk hit: #527

Gäster

Tack för länken Amaira! Bra att sanningen kommer fram. crying.gif

Olle

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-02-2011, 14:14
          Länk hit: #528

Medlem

Citat"Vi har ju ett tak för vargstammen och i det perspektivet kanske det är bra om många revir spräcks, säger Aronsson.

Vargforskaren Håkan Sand vid forskningsprojektet Skandulv tror inte det är realistiskt att man ska kunna få en helt slumpmässig jakt.

-Det viktiga är att man inte skjuter de genetiskt värdefulla djuren. Hur man sedan skjuter har inte så stor betydelse, säger han."citat slut.....

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 03-02-2011, 15:32
          Länk hit: #529

Medlem

CITAT (Jonny @ 02-02-2011, 16:57) *
          Det kommer inte vara många som blir dömda utifrån det där kan jag lova rotfl.gif

Mannen med jaktgevär lovar att tjuvjakten får fortsätta och är enormt glad för det.
          Väldigt avslöjande uttalande igen av en jägare.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-02-2011, 17:26
          Länk hit: #530

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Våran jägare menar nog snarare att det blir ett litet helsicke att bevisa uppsåtet att tjuvjaga varg om det finns andra lovliga villebråd man kan jaga. Fast om det gäller kriminella nätverk kanske det är lättare, även om jag knappast tror att de är ute i skogen och tjuvjagar trots att Beatrice Ask påstår det. Inte första gången hon hasplar ur sig grodor.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-02-2011, 17:58
          Länk hit: #531

Medlem

CITAT (sparvuggla @ 03-02-2011, 15:32) *
          Mannen med jaktgevär lovar att tjuvjakten får fortsätta och är enormt glad för det.
          Väldigt avslöjande uttalande igen av en jägare.

Du är ju inte lite störd ...Jag borde ju bli dömd direkt då...nu när du påstår att ja lovar tjuvjakt...fortsätt med dina lögner...du kan inget du... vet inget... men du menar mycket......ärligt så är du faktisk en av dom mest okunniga personer jag har sett skriver är...och det säger rätt mycket naughty.gif

..Kom på att jag hadde Sparvugglor häckandes i 2 av mine holkar ifjol..Tror jag måste ta ned dom...små pjuskiga kryp verkar det som...absolut inget avelsmaterial coolgleam.gif

Citera
          sparvuggla
          Inlägg 03-02-2011, 18:28
          Länk hit: #532

Medlem

CITAT (Jonny @ 03-02-2011, 17:58) *
          Du är ju inte lite störd ...Jag borde ju bli dömd direkt då...nu när du påstår att ja lovar tjuvjakt...fortsätt med dina lögner...du kan inget du... vet inget... men du menar mycket......ärligt så är du faktisk en av dom mest okunniga personer jag har sett skriver är...och det säger rätt mycket naughty.gif

..Kom på att jag hadde Sparvugglor häckandes i 2 av mine holkar ifjol..Tror jag måste ta ned dom...små pjuskiga kryp verkar det som...absolut inget avelsmaterial coolgleam.gif

Sånt här överraskar inte många här.
          Jägare vet allt, kan allt och får göra precis vad som helst. Alla andra är dumma NATURMUPPAR som inget förstår. Du behöver inte upprepa det i det oändliga.

Ja, Jonny-jägare, jag är en NATURMUPP, tväremot dig med rätt stora kunskaper om naturen men sånt förstår nog inte du.
          Men jag är ingen vapenfetischist, som måste ha jaktgevär med här på trädgårdsforum.

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-02-2011, 18:39
          Länk hit: #533

Medlem

>Du har inte skrivit annat än lögner precis hela tiden...och du kan absolut inget...nada...noll....zero....du refererar till ditt och datt...kommer inte med nått eget material...har noll baskunnskap....och ja såklart...en naturmupp vad annars?

Citera
          herkules
          Inlägg 03-02-2011, 21:19
          Länk hit: #534

Medlem

CITAT (Jonny @ 03-02-2011, 14:14) *
          Citat"Vi har ju ett tak för vargstammen och i det perspektivet kanske det är bra om många revir spräcks, säger Aronsson.
          Vargforskaren Håkan Sand vid forskningsprojektet Skandulv tror inte det är realistiskt att man ska kunna få en helt slumpmässig jakt.
          -Det viktiga är att man inte skjuter de genetiskt värdefulla djuren. Hur man sedan skjuter har inte så stor betydelse, säger han."citat slut.....

varför inte bara säga som det är - det är kul och häftigt att mörda vargar?

--------------------

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-02-2011, 21:34
          Länk hit: #535

Medlem

CITAT (herkules @ 03-02-2011, 21:19) *
          varför inte bara säga som det är - det är kul och häftigt att mörda vargar?

Inte ett dugg roligare eller häftigare än att lägga ned en fin Råbock....så din hypotes faller som ett korthus

Citera
          herkules
          Inlägg 03-02-2011, 21:47
          Länk hit: #536

Medlem

CITAT (Jonny @ 03-02-2011, 21:34) *
          Inte ett dugg roligare eller häftigare än att lägga ned en fin Råbock....så din hypotes faller som ett korthus

nej det gör den inte, man äter inte varg, varför jaga den då? det finns 200 vargar!! lägg av!

--------------------

Citera
          Jonny
          Inlägg 03-02-2011, 22:03
          Länk hit: #537

Medlem

CITAT (herkules @ 03-02-2011, 21:47) *
          nej det gör den inte, man äter inte varg, varför jaga den då? det finns 200 vargar!! lägg av!

efter förra årets debatt...och notera vilka idiotiska debattinnlägg som blev innförda där...exempelvis av dig....Där jägare framställdes som Nazister.../ min farfar dog i ett nazistläger/...så lovade jag mig själv att jag iaf ska jaga Varg i år....och här har vi jagat rätt bra....jag har varit sammordnare för mycket av jakten och nästa år kommer sammarbete över jaktgränserna här fungera än bättre......i år hoppas debbattörer här att vi skjuter ihjäl varandra,,,andra ska klappa högljudt......några envisas med att jag bara ljuger...när man frågar om vad så blir det bara tyst........har nämt det förut...men ska jaga Varg ...jag ska jaga MYCKET!----och det finns inget du eller ni kan göra åt det...DET måste iaf vara rätt störandes eller hur? giggle.gif ...Föresten var det 200 ifjol också....varför är det inte mycket mindre i år när vi så brutalt "Slaktade" så många ifjol?...kanske lite matematik hjälper.....mupp

Redigerat av Jonny: 03-02-2011, 22:05

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 03-02-2011, 23:06
          Länk hit: #538

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Öst är öst och väst är väst och aldrig mötas de två.
          Var det inte den gamle Hyland som en gång gav ute en ABC-bok? På bokstaven E så skanderades följande "Emanisipationsdebatten är något som läggs åt sidan på natten.

Jag måste ärligt erkänna att jag skrattar mer åt diskussionen än åt dess innehåll. Ta nya tag! Snart är det vår. Om ett par månader så börjar snön att tina i de djupa skogarna, som Fantomen säger.

I båda sidors grundtanke finns det sunt resonemang. Men sedan är det tvärstopp på den ena sidan. Någon total- eller helhetssyn finns inte annat än på jaktsidan men efter att ha följt även förra årets vargtråd så var det ju inget annat att vänta.
          En mer mogen syn på tingen hade jag nog förväntat mig.

In the old west of the USA sá man en gång i tiden att en död indian är en bra indian. Det sá jägarna om katter för inte så länge sedan i jaktkretsar. Nu ser man lite annorlunda på saken men kvarstår att katter som påträffas flera kilometer in i skogen har inte där att göra. Detta oaktat att jag godtog grannens katt som en dag kom hemsläpandes på en ekorre. Sagda katt brukade ligga och spinna utanför hundgården och hund och katt slickade ömt på varandra. Ömsesidigt godkännande?
          Respektera att erfarenheter och upplevelser, djurhållning mm ger olika människor olika syn på tingens ordning. Kan inte och kommer aldrig att förstå den respektlösheten för andra människors ställningstagande.
          Jag har en åsikt. Du har en annan. Inte fan är du dum i huvudet för att du inte tycker som jag.

Förr i världen var den politiska debatten rolig. Humor och välmenande skämt. Idag är den så jäkla tråkig. Tänk er att Statsministern eller Maria W skulle använt citerade tillmälen ur den här tråden. Polsk riksdag skulle vara ett understatsment och kunnat jämföras med en dagisdebatt.

Jag har inget emot debatten men väl dess nivå.

Nu skall jag vara snäll.
          Sov gott alla! Jag respekterar att man vill ha varg i Vanadíslunden i Stockholm och ett alfpar i Botan i Göteborg. Men här skall det inte finnas några.

Citera
          gnon49
          Inlägg 03-02-2011, 23:17
          Länk hit: #539

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Att jaga är en sport. Men att jaga varg är en mani verkar det som. Skogen är full av villebråd och så ger man sig på vargen av alla djur. Människan är ett underligt djur.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-02-2011, 08:02
          Länk hit: #540

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (gnon49 @ 03-02-2011, 23:17) *
          Att jaga är en sport. Men att jaga varg är en mani verkar det som. Skogen är full av villebråd och så ger man sig på vargen av alla djur. Människan är ett underligt djur.

Att jaga är en nödvändighet i dagens Sverige. Utan jakt skulle älgar, rådjur mm skapa så mycket problem för skogsbruk, jordbruk, trädgårdsägare, trafiken mm att samhället svårligen skulle fungera. Att låta vargstammen öka skulle också skapa problem så den måste också jagas precis som andra rovdjur, som annars skulle kunna skada den människapade balansen. Egentligen inget konstigt, det som är konstigt är att det blivit en mani hos en del människor att ifrågasätta just vargjakten av alla djur som jagas. Ifrågasättandet tycks närma sig besatthet hos en del. En besatthet som är parad med en kraftig okunnighet och en oförmåga att se lite längre än näsan räckar.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

80 sidor V  « < 25 26 27 28 29 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 18:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon