I era svar påvisas tydligt människans svaghet. Istället för att bemöta eller besvara påståenden så attackeras de med irrationella påhopp.
Dessa påhopp är enbart ett psykologiskt försvar för att slippa hantera situationen. En vanlig sådan svag försvarskommentar är "Dina kommentarer är inte värda att besvaras", eller dylikt.
Det är ett svartvitt tunnelseende. Alla som inte låtit sig falla in i samhällets doktriner och strukturer fryses ut i möjligaste mån. Efterapning är då den lättaste vägen att gå, där den ena först kommer på något som de andra tycker låter fyndigt, ordet sekt i detta fall, och alla faller in i detta lätta försvarsargument. Man förklara någon för psykiskt störd, medlem i sekt, terrorist, etc. enbart psykologiskt för att själv slippa sätta sig in i situationen och hantera fallet. Den enes terrorist kan vara den andres frihetskämpe, t.ex.
Även om jag blir frustrerad över er brist på klokhet så har jag ändå rätt kul åt era infantila kommentarer.
Kryddan03, om det är något jag verkligen har så är det självinsikt + förståelse över vår ras beteende. Detta har jag blivit påtalad i många fora.
Jag får självklart finna mig i att ni tre, eller i alla fall Kryddan03 och Stintan, är förlorade fall som aldrig kommer filosofera över verkligheten. Ni är inte ensamma om att tycka som ni gör så klart. Majoriteten i västvärldens moderna samhällen tycker lika som er, alltså har förlorat kontakten med verkligheten och vår moder jord.
Om någon mot förmodan någonsin skulle vilja fördjupa sig i vårt moraliska förfall så föreslår jag att ni läser på om utvecklingen efter andra världskriget. En skrämmande verklighet där vi lätt har blivit duperade i maktelitens och maktapparatens jakt på ohämmad ekonomisk tillväxt till vilket pris som helst. Börja med att studera vad Nobelpriset i ekonomi utdelades för strax efter andra världskrigets slut. Detta ger en liten insikt i vart vi varit på väg redan före WWII men än mer radikalt efter det.
Jag förstår ju att svaren kommer från frustration och som självförsvar till att slippa hantera det hela, men det är ändå ironiskt att ni förklarar mig som en sekttyp då det är precis det jag "predikar"

emot, att man INTE ska låta sig influeras av grupperingar, kyrkliga eller andra.
Så länge som det finns personer som ser Homo sapiens som en art över alla andra så kommer jag kämpa mot dom (er) och försöka väcka dem från den materialistiska indoktrinering ni låtit er invaggas i som den enda och sanna vägen till lyckan och framgång. Jag jobbar för alla arters likaberättigande, både privat och som profession.
Jag avslutar mina inlägg mot/för er tre nu. Jag anser det inte värt att fortsätta med er, men tack för en kul stund.
Ni kan istället se mig inom Varg diskussionen överallt på internet, under namnet Ratatoskr oftast, eller mitt riktiga namn Mats Carnmarker.
Kredit åt malcolm för att åtminstone ha kommit med ett någotsånär konstruktivt inlägg, även om jag tycker ordet "ordbajseri" är lite väl barnsligt.
Som svar åt malcolm så här är en kort resumé om vad jag ville få fram.
Från början ville jag upplysa er som ger ordet "mänsklighet" en positiv bemärkelse, att det ordet är allt annat än ett positivt ord. Mänsklighetens historia i stort visar tydligt vad vi gjort och gör, och det oftast pga den gudsuppfattning vi har om oss själva, att vi är den viktigaste skapelsen och att vi tror vi är allsmäktiga.
Jag önskar att andra kunde förstå att vi måste ha ett mer ödmjukt synsätt till allt runtomkring oss i naturen, att vi är en del av naturen, en av alla arter och måste leva i samklang med resten av naturen och planeten. Fakta är att vi är en av de minst framgångsrika arter då de flesta andra arter lyckats existera flerfaldigt längre tid än vi har.
Om vi inte kan ändra vårt moraliska förfall så har vi snart inget kvar av den natur som vi är skapade av och det som de flesta inte förstår är att för varje art, inom flora eller fauna, som vi utrotar så tar vi ett steg närmare mot vår egen utrotning. De flesta uppfinningar, vare sig det är medicinska eller teknologiska, kommer från långa och noggranna studier av enskilda arter i naturen.
Som sagt, sista inlägget till er som ändå inget konstruktivt har att bidra med.