Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Snacka om kaos i frövärlden, Glömska är inte kul
          Eva St
          Inlägg 05-02-2004, 23:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 514
          Medlem nr: 58

Som vanligt plockade jag en maaaassssaaa fröer i höstas från mina växter. Brukar alltid göra iordning dem innan vi flyttar hem från stugan så de står snyggt och prydligt och bara väntar på att sättas till våren. Denna hösten blev det ju ett mycket snabbt väderomslag med riktigt kallt väder medan vi fortfarande bodde kvar därute så det blev bara att flytta hem i slutet på oktober hals över huvud främst för att vi inte har något vintervatten därute och det frös i vår vattenpump. Fröerna som låg och torkade samlade jag lite snabbt ihop i plastpåsar i en plastkasse för transport hem till huset där jag sedan skulle ta hand om dem. När vi kom hem fanns här åtskilligt att ta hand om efter en hel sommars frånvaro så kassen med fröer hamnade väl bland mina andra trädgårdsgrejor i ett förråd och glömdes bort. Hur glad tror ni jag blev när jag nu letade efter mina älskade fröer och hittade denna svarta plastkasse bland krukorna i förrådet. Av Tagetes fröerna och det var många fanns bara en brun sörja som luktade pyyyyton, dessutom fanns en påse med Ricinsörja men också en påse Ricin som legat överst de var torra och såg ut att må ganska bra tror ni det kan funka???Sedan var det några påsar med sörja som var oidentifierbar men trot om ni vill några stackars påsar såg OK ut. Hur kul är detta i frösåddens tider men det värsta är ju att jag kan ju inte skylla på någon annan än mig själv. Kommer aaaallldddrrriiigg att flytta hem förrän fröerna är iordning mer hur kallt det än blir
          Eva St

--------------------
          Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag.

Mitt album

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 06:53

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon