|
|
  |
Alla dessa km-långa tråder!, Nu svär jag väl i kyrkan! |
|
|
|
31-12-2010, 16:25
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Instämmer med Myo!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
31-12-2010, 16:27
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 16:17)  Kan bara svara för mig själv. När jag var nyare här skrev jag oftare min mening i olika trådar och ville få folk att förstå. Nu har jag insett att det är lönlöst att ha en diskussion, ingen lyssnar eller bryr sig om att ompröva sin ståndpunkt i alla fall. Jag tycker fortfarande likadant men orkar inte berätta om det. Samma diskussioner kan pågå om och om igen utan något som helst resultat, till slut öppnar man inte ens trådarna längre. Vill jag lära mig något nytt kan jag göra det på andra ställen än på odlas småpratsavdelning och vill jag berätta det jag vet gör jag det hellre för någon som lyssnar och vill lära sig, så det finns ingen anledning för mig att skriva i sådana trådar. Dessutom saknar jag folk som jag tyckte hade vettiga åsikter och ett bra sätt att diskutera, t.ex. Markus_H och KURT. Tur att du är kvar, Gunilla, för du skriver alltid vettigt. Skriver jag också under på. Dessutom tycker jag inte att det är speciellt kul att reta upp folk i onödan och det verkar man sannerligen göra ganska lätt här. Inte har jag lust att hålla långa försvarstal för att jag råkade begå ett litet omedvetet fel heller. Bättre att bara vara tyst och läsa era andras åsikter då.
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
31-12-2010, 16:47
|

Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834

|
CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 15:12)  Jag ska inte börja hata dig för att vi tycker olika, jag lovar  Tack Myosotis,kram tillbaker.
--------------------
MVH Renate zon 4
|
|
|
|
|
31-12-2010, 16:49
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Jag är väl den inte som håller tyst när det gäller vissa ämnen, men håller mig ifrån rena mobbningsfasonerna i alla fall, även om en och annan försökt sig på mig. Hur det är i småprat går upp och ner för jämnan. Just nu är det ganska halvdant, men så är det ju ibland. Dessa evighetstrådar stör mig inte ett dugg, de är ju aktuella hela tiden. Har gått in och läst ibland och skrivit ännu mer sällan i dem, men ofta pratas det om något som gått mig förbi och jag orkar verkligen inte backa tusen sidor för att bli uppdaterad.  Mer irriterande är när någon plockar fram en gammal tråd bara för att provocera. Jag störs mest av kommentarer som "detta är ett trädgårdsforum och ni tjafsar om småsten blablabla..." Småprat har underrubriken ej trädgårdsrelaterat, då är det väl meningen att man ska och får babbla om annat?! Jaja... Nu ska jag hålla mina små hundstackare sällskap. Gott nytt år!
|
|
|
|
|
31-12-2010, 16:51
|

Medlem

|
CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 13:26)  Jo de tillför massor, i alla fall gör meningslösa tråden det. Är man ensam så hittar man alltid någon att prata med där. T.o.m. när jag blev skrämd mitt i natten av vad jag trodde var en inbrottstjuv så hittade jag folk där som kunde trösta och lugna mig.  Det står så mycket roligt i den så jag går ofta tillbaka och läser om några sidor. Jag skulle bli jätteledsen om den försvann!!! Och jag skulle sluta skriva t.ex. något roligt jag har varit med om om det inte fick vara kvar, vad är det då för mening? Då föreslår jag att du de få gånger du tittar in låter bli att läsa och störa dig på de trådar som inte intresserar dig så att vi som är här mycket kan få vara sociala och ha trevligt och roligt ifred, det är faktiskt ökad livskvalité för den som är ensam att få prata med sina nätvänner. Själv använder jag inte facebook, men inte kräver jag att det ska tas bort för att dess existens stör mig?! Okej, vi ses i morgon  Ha ha ha ja vi ses nästa år dvs i morgon. Jag är med på facebook,jättekul.
--------------------
MVH Renate zon 4
|
|
|
|
|
31-12-2010, 16:51
|

Medlem

|
CITAT (Anma @ 31-12-2010, 16:49)  Jag är väl den inte som håller tyst när det gäller vissa ämnen, men håller mig ifrån rena mobbningsfasonerna i alla fall, även om en och annan försökt sig på mig. Hur det är i småprat går upp och ner för jämnan. Just nu är det ganska halvdant, men så är det ju ibland. Dessa evighetstrådar stör mig inte ett dugg, de är ju aktuella hela tiden. Har gått in och läst ibland och skrivit ännu mer sällan i dem, men ofta pratas det om något som gått mig förbi och jag orkar verkligen inte backa tusen sidor för att bli uppdaterad.  Mer irriterande är när någon plockar fram en gammal tråd bara för att provocera. Jag störs mest av kommentarer som "detta är ett trädgårdsforum och ni tjafsar om småsten blablabla..." Småprat har underrubriken ej trädgårdsrelaterat, då är det väl meningen att man ska och får babbla om annat?! Jaja... Nu ska jag hålla mina små hundstackare sällskap. Gott nytt år! Gott Nytt År Anma och tack för kloka synpunkter..
--------------------
|
|
|
|
Gunilla T
|
31-12-2010, 17:02
|
Gäster

|
CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 16:17)  Kan bara svara för mig själv. När jag var nyare här skrev jag oftare min mening i olika trådar och ville få folk att förstå. Nu har jag insett att det är lönlöst att ha en diskussion, ingen lyssnar eller bryr sig om att ompröva sin ståndpunkt i alla fall. Jag tycker fortfarande likadant men orkar inte berätta om det. Samma diskussioner kan pågå om och om igen utan något som helst resultat, till slut öppnar man inte ens trådarna längre. Vill jag lära mig något nytt kan jag göra det på andra ställen än på odlas småpratsavdelning och vill jag berätta det jag vet gör jag det hellre för någon som lyssnar och vill lära sig, så det finns ingen anledning för mig att skriva i sådana trådar. Dessutom saknar jag folk som jag tyckte hade vettiga åsikter och ett bra sätt att diskutera, t.ex. Markus_H och KURT. Tur att du är kvar, Gunilla, för du skriver alltid vettigt. Myo  klok som en uggla! Synd att du gett upp, verkligen! Jag skriver nästan aldrig i evighetsstrådarna men störs inte speciellt av dem, det jag tycker är synd bara är att seriösa och intressanta diskussioner har mer eller mindre försvunnit - jag är kunskapstörstig (speciellt inom vissa områden  ) Saknar också de kunniga personer du nämner, personer som bidrar med mycket och inte är grälsjuka eller intar en offerposition i varje mening.
|
|
|
|
netha
|
01-01-2011, 00:32
|
Gäster

|
CITAT (Gunilla T @ 31-12-2010, 17:02)  Myo  klok som en uggla! Synd att du gett upp, verkligen! Jag skriver nästan aldrig i evighetsstrådarna men störs inte speciellt av dem, det jag tycker är synd bara är att seriösa och intressanta diskussioner har mer eller mindre försvunnit - jag är kunskapstörstig (speciellt inom vissa områden  ) Saknar också de kunniga personer du nämner, personer som bidrar med mycket och inte är grälsjuka eller intar en offerposition i varje mening.Ställer mig lite frågande ... Seriösa och intressanta diskussioner!? Hur bedömer man i Småprat, vad som är seriöst eller inte? Är inte Småprat som typ ett samtal när man träffas ett par el några st ... där samtalsämnen byts utan att man ens lägger märke till. Kunniga personer som bidrar med mycket. Jamen vi som bara vill "pladdra" lite ... som över en kopp kaffe irl ...
|
|
|
|
|
01-01-2011, 00:45
|

Medlem

|
CITAT (netha @ 01-01-2011, 00:32)  Ställer mig lite frågande ... Seriösa och intressanta diskussioner!? Hur bedömer man i Småprat, vad som är seriöst eller inte? Är inte Småprat som typ ett samtal när man träffas ett par el några st ... där samtalsämnen byts utan att man ens lägger märke till. Kunniga personer som bidrar med mycket. Jamen vi som bara vill "pladdra" lite ... som över en kopp kaffe irl ...  Nej, vem ska bedöma vad som är seriöst eller intressant?
--------------------
|
|
|
|
|
01-01-2011, 03:46
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Emellanåt blir det bara för mycket med alla "seriösa" diskussioner så ibland tycker jag "fjanttrådarna " har sitt berättigande. Kan emellanåt känna att den seriöse egentligen är ute efter någon sorts bekräftelse för "att jag har Rätt och VET" istället för att egentligen vilja skapa en debatt eller en diskussion.
Jag gillar småprat med all dess trådar och det är mycket därför jag är här, erkänner villigt att jag inte kan alla växters namn på latin förutom tussilago farfara och inte letar frön från växter världen över men dum i huvét är jag inte och det tycker inte min mamma heller.
Inser också att många här är bekanta IRL eller via privata PM och det verkar förekomma en slags "inbördes beundran" som att vissa personers inlägg är mer betydande än andras trots att någon tidigare egentligen sagt samma sak utan respons.
|
|
|
|
Gunilla T
|
01-01-2011, 09:09
|
Gäster

|
CITAT (netha @ 01-01-2011, 00:32)  Ställer mig lite frågande ... Seriösa och intressanta diskussioner!? Jamen det är väl självklart..var och en bedömer själv vad man finner intressant.
|
|
|
|
|
01-01-2011, 09:11
|

Medlem

|
CITAT (malcolm @ 01-01-2011, 03:46)  Emellanåt blir det bara för mycket med alla "seriösa" diskussioner så ibland tycker jag "fjanttrådarna " har sitt berättigande. Kan emellanåt känna att den seriöse egentligen är ute efter någon sorts bekräftelse för "att jag har Rätt och VET" istället för att egentligen vilja skapa en debatt eller en diskussion.
Jag gillar småprat med all dess trådar och det är mycket därför jag är här, erkänner villigt att jag inte kan alla växters namn på latin förutom tussilago farfara och inte letar frön från växter världen över men dum i huvét är jag inte och det tycker inte min mamma heller.
Inser också att många här är bekanta IRL eller via privata PM och det verkar förekomma en slags "inbördes beundran" som att vissa personers inlägg är mer betydande än andras trots att någon tidigare egentligen sagt samma sak utan respons. Det ligger mycket i detta. Ibland behöver man koppla av från det alltför pretentiösa.. Omk har föredömligt lagt in nya årsvarianter av "tramstrådarna". Personligen sliter jag nog hellre på originalversionen av MENINGSLÖSA TRÅDEN, men vi får väl se hur medlemmarna gör. Det är ju de som bestämmer..
--------------------
|
|
|
|
|
01-01-2011, 09:12
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
läsa och skriva på småprat gör man väl ändå inte för att lära sig något eller för att någon speciellt kunnig person skriver något? småprat är tidsfördriv och förströelse - ett roligt sådant.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
01-01-2011, 10:48
|

Medlem

|
CITAT (herkules @ 01-01-2011, 09:12)  läsa och skriva på småprat gör man väl ändå inte för att lära sig något eller för att någon speciellt kunnig person skriver något? småprat är tidsfördriv och förströelse - ett roligt sådant. Shit pommfritt! Då har jag definitivt missat avsikten med Smått o gott. Lär mej massor av nytt hela tiden även här. Fast lite rätt ute verkar jag vara trots allt. Visst är det både lite tidsfördriv och kul förströelse!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
01-01-2011, 11:15
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Cacki @ 01-01-2011, 10:48)  Shit pommfritt! Då har jag definitivt missat avsikten med Smått o gott. Lär mej massor av nytt hela tiden även här. Fast lite rätt ute verkar jag vara trots allt. Visst är det både lite tidsfördriv och kul förströelse! Huvudet på spiken!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
01-01-2011, 11:27
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Cacki @ 01-01-2011, 10:48)  Shit pommfritt! Då har jag definitivt missat avsikten med Smått o gott. Lär mej massor av nytt hela tiden även här. Fast lite rätt ute verkar jag vara trots allt. Visst är det både lite tidsfördriv och kul förströelse! jag delar inte in människor som kunniga eller intressanta här på småprat, det finns det andra avdelningar och forum för. sen att någon kanske lär sig något här inne - grattis liksom!
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
01-01-2011, 12:19
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Det är enklare att skriva i småsaker, lite av varje och dela med sig småsaker. Saknar dock mer innehållande diskussioner om olika saker, där kan man ge mer och det blir intressantare, men kanske den tiden är förbi för att en sån diskussion får inte "leva" länge. Synd, tycker jag, det finns så många kunniga medlemmar som verkligen har något att säga. Alla behöver ju inte tycka om det, men de som vill, ska väl ha den möjligheten, eller??? .....  Fuchsian....
|
|
|
|
|
01-01-2011, 17:15
|

Medlem

|
Ett sista ord i denna tråd.Som det ser ut har jag trampat i klaveret vilket var inte min avsikt.Jag uttryckte mig kanske inte riktigt korrekt.Retar gör jag mig inte på något här,då hoppa jag bara över ämnet.Naturligtvis kan och vill jag inte kräver att de ska tas bort.Det här inlägget skulle jag aldrig postat,men gjort är gjort. Alla ni jag trampade på tåarna ber jag om ursäkt,det var inte min mening att skapa osämja här.Ni har rätt i att vill jag inte läser trådårna ska jag hoppa över vilket jag gör.Jag var tydligen på stridshumör igår och då ska man inte skicka iväg ett sånt inlägg.Jag är inte feg och ta bort inlägget,men inser att det var jag som gjort fel,fy Renate säger jag själv.
--------------------
MVH Renate zon 4
|
|
|
|
|
01-01-2011, 17:56
|

Medlem

|
CITAT (renate @ 01-01-2011, 17:15)  Ett sista ord i denna tråd.Som det ser ut har jag trampat i klaveret vilket var inte min avsikt.Jag uttryckte mig kanske inte riktigt korrekt.Retar gör jag mig inte på något här,då hoppa jag bara över ämnet.Naturligtvis kan och vill jag inte kräver att de ska tas bort.Det här inlägget skulle jag aldrig postat,men gjort är gjort. Alla ni jag trampade på tåarna ber jag om ursäkt,det var inte min mening att skapa osämja här.Ni har rätt i att vill jag inte läser trådårna ska jag hoppa över vilket jag gör.Jag var tydligen på stridshumör igår och då ska man inte skicka iväg ett sånt inlägg.Jag är inte feg och ta bort inlägget,men inser att det var jag som gjort fel,fy Renate säger jag själv. Nej Renate, jag och kanske flera med mej känner oss inte trampade på tårna. Vi står bara upp för vår åsikt om vad vi tycker om frågan...precis som du. Jag tror faktiskt att det var rätt så bra att du tog upp den eftersom samtalsämnet poppar upp ibland. Det kan ju vara bra för oss "svamlare" också att få veta vad andra tycker i saken även om det går emot vad man själv tycker.... så du gjorde alldeles rätt. Bara att tacka!
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
01-01-2011, 20:08
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Renate, Ta inte illa vid dig, det var precis rätt att ta upp frågan. Den vat verkligen berättigad av flera synpunkter för här ser man hur rädda många är att starta en diskussion om något. Alla gillar inte allt och då är det bara att avstå den tråden, men jag tycker att du har vettiga åsikter. Har själv inte vågat ta upp detta, för jag saknar dessa olika diskussioner. Kunde man diskutera så att ingen skulle behöva känna sig "bortkört" eller få skit, vore det intressant. Sedan ska man tåla kritik i hövlig ton utan att känna behov att försvara sig. Om det ändå blir så, då är det bättre avstå för sin egen del och låta andra fortsätta med ämnet. Vi är ju olika känsliga/okänsliga/buffliga av oss. Försöka att förstå det, då lär man själv något. Varför ska allt vara så stelbent???? Det har jag undrat länge, men fått svaret, men för det gillar jag diskussioner. .....  .... Fuchsian .....
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|