Vad kan man finna för tillfredsställelse i att sparka sönder folks brevlådor? När jag skulle hämta in posten idag såg jag att locket på min låda stod halvöppet, trodde att jag fått någon större försändelse så att locket inte gått igen men det visade sig att någon roat sig med att sparka sönder den. Grannens var också drabbad och stolpen var böjd så det såg ut som en vissnande tulpan ungefär. Förmodligen har detta dåd skett på nyårsnatten, fulla ungdomar på väg från nyårsfirandet som inte fått utlopp för sin överskottsenergi på annat sätt. Inte första gången detta händer dock, en Valborg hände samma sak men då gick det att räta upp plåten någorlunda fast denna gången är nog postlådans dagar förbi. Var till Clas Ohlson och köpte en ny på eftermiddagen men denna gången blev det ingen kopparlåda utan den billigaste jag hittade, skall sätta upp den imorgon när det är ljust. Funderar lite på att bygga en låda av tvåtumsvirke och gjuta fast stolpen till den i sommar, då kan de ju roa sig med att sparka.
Redigerat av malcolm: 03-01-2011, 17:52