Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är vi vuxna eller har vi stannat i utvecklingen?
          *Stintan*
          Inlägg 06-01-2011, 12:13
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Varför ältar du gammalt Silos? Vore det inte bättre att kasta av sig de gamla stenarna som tynger i ryggsäcken så blir det ju lättare att vandra framåt. Glöm sen bort var du kastat dom!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-01-2011, 12:18
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (silos @ 06-01-2011, 12:05) *
          Jag kan bara inte fatta varför du håller på med att tjata om F,gör då som du påstå här:välj din egen väg och lämna F bakom dig,men det vill du nog inte eller har jag fel?!

Fel silos, jag tjatar inte. Det var länge sen jag brydde mig om att reagera på henne, man SKALL inte gå in i svaromål med forumtroll eller såna som man misstänker för detta. Vid högtidliga tillfällen kan jag dock göra ett och annat undantag. rolleyes.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 06-01-2011, 12:29
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

[size="2"]Ett sk. forumstroll som är inte i form kommer att gå i ide.[/size] Dock svarar jag på mina PM, när jag orkar, så du har ett beskymmer mindre, men låt nu Silos vara ifred, hon är inte elak och menar inte illa. .Fuchsian ....

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-01-2011, 12:40
          Länk hit: #44

Medlem

CITAT (fuchsian @ 06-01-2011, 12:29) *
          [size="2"]Ett sk. forumstroll som är inte i form kommer att gå i ide.[/size] Dock svarar jag på mina PM, när jag orkar, så du har ett beskymmer mindre, men låt nu Silos vara ifred, hon är inte elak och menar inte illa. .Fuchsian ....

confused.gif

--------------------

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 06-01-2011, 12:55
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Hur orkar ni?

Baden Powell (scouternas grundare) och förmodligen någon annan filosofiskt lagd människa tidigare, lär en gång ha sagt – Det finns åtminstonde 5% gott i alla människor. Ta vara på det och stötta det så kommer procenten gott att öka.

Konstiga idéer, konstiga tankar och tyckanden i vad det nu vara månde, får folk ha för sig själva. Oförätter och mobbing brukar jag ge mig på. Det skulle aldrig falla mig in att slå någon på käften för att h*n tycker att "gult är fult". Däremot visa varför inte jag tycker likadant. Sedan är det bra med det.

Citera
          silos
          Inlägg 06-01-2011, 13:33
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (*Stintan* @ 06-01-2011, 12:13) *
          Varför ältar du gammalt Silos? Vore det inte bättre att kasta av sig de gamla stenarna som tynger i ryggsäcken så blir det ju lättare att vandra framåt. Glöm sen bort var du kastat dom!

När jag tar upp det gamla som har varit är för att visa hur fruktansvärt illa det kan gå när människor mobbar en människa.Jag har även talat-skrivit om hur jag har kommit ur från den hemska tiden med förståndet i behåll och blivit till och med starkare tack vare hetsjakten efter mig.
          Så du förstå det är inte för att jag vill älta det som har varit utan endast visa att på det viset får det bra inte vara varken här eller IRL och vi måste kunna stoppa sådant beteende och det i första hand hos oss själva.

Tycker du verkligen att man skall glömma sådana hemskheter och bara gå vidare?Jag tycker att man skall FÖRLÅTA och gå vidare med sitt liv och jag har förlåtit alla som var inblandade under den tiden,för de kunde inte göra annorlunda då!
          Men att glömma är felaktig metod,tycker jag,för risken finns att det blir nya trakasserier mot människor som är annorlunda och det har visat sig att så är fallet här på småprat och skriver man om det så får man läsa:du har dig själv att skylla.LÅGT,MYCKET LÅGT,enligt mitt sätt att se på det hela!!!

Citera
          malcolm
          Inlägg 06-01-2011, 13:47
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Snälla silos, starta inte fler trådar av den här typen. Dina intentioner är säkert goda men det skapar fler problem än vad det löser, människor vill inte ha pekpinnar och få skrivet på näsan om hur bråkbenägna de är etc. Det bästa är nog att själv bete sig som en vänlig medmänniska så ger sig det hela (förhoppningsvis) så småningom.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-01-2011, 13:57
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (silos @ 06-01-2011, 13:33) *
          När jag tar upp det gamla som har varit är för att visa hur fruktansvärt illa det kan gå när människor mobbar en människa.Jag har även talat-skrivit om hur jag har kommit ur från den hemska tiden med förståndet i behåll och blivit till och med starkare tack vare hetsjakten efter mig.
          Så du förstå det är inte för att jag vill älta det som har varit utan endast visa att på det viset får det bra inte vara varken här eller IRL och vi måste kunna stoppa sådant beteende och det i första hand hos oss själva.

Tycker du verkligen att man skall glömma sådana hemskheter och bara gå vidare?Jag tycker att man skall FÖRLÅTA och gå vidare med sitt liv och jag har förlåtit alla som var inblandade under den tiden,för de kunde inte göra annorlunda då!
          Men att glömma är felaktig metod,tycker jag,för risken finns att det blir nya trakasserier mot människor som är annorlunda och det har visat sig att så är fallet här på småprat och skriver man om det så får man läsa:du har dig själv att skylla.LÅGT,MYCKET LÅGT,enligt mitt sätt att se på det hela!!!

Jag sa inte att man skulle glömma hemskheterna. Det jag menade var att det inte kommer något gott ur att älta och tjata om gamla oförrätter. Det är ju knappast första gången du skriver om detta. Det blir ju faktiskt rätt tröttsamt. Jag tror att man måste lägga vissa saker bakom sig för att kunna komma vidare.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 06-01-2011, 15:34
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (malcolm @ 06-01-2011, 13:47) *
          Snälla silos, starta inte fler trådar av den här typen. Dina intentioner är säkert goda men det skapar fler problem än vad det löser, människor vill inte ha pekpinnar och få skrivet på näsan om hur bråkbenägna de är etc. Det bästa är nog att själv bete sig som en vänlig medmänniska så ger sig det hela (förhoppningsvis) så småningom.

Men det behöver inte skapa problem,varje medlem gör ett aktivt val hur man reagerar på denna tråd!
          Ibland är pekpinnarna mycket bra,det har jag själv fått lära mig,men aj aj aj så svårt det kan vara när någon pekar på ens sämre sidor!
          Jag trodde att jag är en vänlig i mina möten här och IRL,men visst faller även jag.....

Och sist:jag kommer att fortsätta att skriva trådar,precis som du själv och alla andra gör,om mina trådar inte passar alla,kan jag tyvärr inte göra någonting åt.....skriver kommer jag att göra ändå och min intention ÄR att bl.a.dela med mig av mitt liv och mina tankar.

Citera
          silos
          Inlägg 06-01-2011, 15:40
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 06-01-2011, 13:57) *
          Jag sa inte att man skulle glömma hemskheterna. Det jag menade var att det inte kommer något gott ur att älta och tjata om gamla oförrätter. Det är ju knappast första gången du skriver om detta. Det blir ju faktiskt rätt tröttsamt. Jag tror att man måste lägga vissa saker bakom sig för att kunna komma vidare.

Jag ser att du överhuvudtaget inte har förstått varför jag skriver om det som varit:(
          Och jag kan bara inte förstå varför du överhuvudtaget läser mina skriverier om det är så att det som jag skriver är så tröttsamt,jag skulle då inte göra det och det finns många många trådar som jag ej ens öppnar.
          Och du kan vara alldeles säker på att jag kommer att fortsätta att skriva som jag gör så länge som det är tillåtet!

Citera
          faith
          Inlägg 06-01-2011, 16:31
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Det är lätt att våga vara elak när man är skyddad bakom en skärm. Undrar hur många som skulle våga ansikte mot ansikte säga det dom säger här eller på andra forum på nätet.

Solis! smiley_small_hug.gif

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 08-01-2011, 10:21
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (faith @ 06-01-2011, 16:31) *
          Det är lätt att våga vara elak när man är skyddad bakom en skärm. Undrar hur många som skulle våga ansikte mot ansikte säga det dom säger här eller på andra forum på nätet.

Solis! smiley_small_hug.gif

Det har jag ofta undrat över!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 08-01-2011, 16:43
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Silos,

Det har jag också undrat på. Hur skulle man bli bemött IRL? .. giggle.gif
          Kanske likadant om man angav sitt nickname, men om man kom in som okänd och diskuterade med var och en, skulle det nog ge ett mycket bättre resultat, men det finns ju alltid motvallskärringar, men dom hade lämnat platsen, tror jag.
          Det vore intressant att iakta andra medlemmar, inget ont i det även om jag skulle kunna "läsa av" er alla!

Har tänkt på detta att komma på något möte el. likn. sedan efter att jag har passerat denna jobbiga period som tar mina krafter just nu.
          Men den dagen ....... bravo.gif ---- Fuchsian .....

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-10-2025, 11:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon