Jaha, nu verkar ni börja bli otåliga
Då börjar vi med en intresseanmälan.
De fröer som vi byter här är bara grönsaker och kryddväxter.
Fröerna ska antingen vara plockade i din trädgård 2010 eller vara nån slatt som du fått över av några köpta fröer. Men då ska de vara köpta 2010/2011. Skriv då gärna på fröpåsen att det är köpta fröer.
Jag har också bestämt att det inte får vara fler än 10-15 st i en kedja. Är vi fler tar det för lång tid innan kuvertet gått varvet runt.
Behövs det så startar jag flera kedjor.
För er som inte varit med i nån frökedja förut, så här går det till:
I slutet av januari skickar jag iväg ett kuvert med 20 olika fröpåsar till nr 1 på listan.
Denne person tar ut de fröpåsar han/hon vill behålla och lägger tillbaka minst lika många egna fröpåsar och skickar sedan kuvertet till nr 2 på listan.
När alla kuvert gått varvet runt frågar jag om ni vill att jag ska skicka kuvertet en gång till.
Vill du vara med?
PM:a namn och adress till mig.
Betänk att ditt verkliga namn och ditt nick kommer att framgå av adresslistan, kan du inte acceptera det, kan du tyvärr inte vara med.
Jag säger redan nu, sista anmälningsdag blir den 25/1.
De som PM:ar namn och adress till mig kommer att få ett svars-PM från mig. MEN det kan ta några dagar. Jag lovar iaf att höra av mig till er innan jag skickar iväg kuvertet/kuverten på första resan.
Nu hoppas jag att vi blir minst lika många i år som förra året.
Margith