Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Bedragare
          Samsara
          Inlägg 25-01-2011, 22:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 8 160

Varför händer allt mig idag? =/ Först ringer en från Folkspel, när jag går in på min företagsmail nu så har en bedragare skickat mail till mig. Detta hände mig exakt för ett år sen innan och jag har lärt mig nu. Men när man är så dum att man använder Googles översättning för att få texten till svenska och glömt ta bort den ursprungliga texten som ska bli översatt så kommer kommer nog inte folk att nappa på några erbjudande. Kopierar in texten han skickade till mig.

bra dag mitt namn är Seledy Jag kommer att säga ditt företags profil är mycket intressant, kommer jag vilja att veta att du bredvid det verkar som vi men har samma intresse, så jag blir glad att höra från dig så att vi kan prata mer i detaljer. tack på förhand. Seledy good day my name is Seledy i will like to say your business profile is very interesting, i will like to know you beside it seems we but have the same interest, so i will be glad to hear back from you so that we can talk more in details. thank you in advance . Seledy

Dessutom så är jag i person en människa som gillar att driva med folk som jag vet ska försöka lura mig, så det här lär ju bli intressant. Jag tror han/hon är nybörjare på detta, haha.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-01-2011, 22:43
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Såna där mail få jag flera gånger i veckan. Som jag har förstått det finns det hela spamindustrier i Ryssland som skickar ut miljoner såna där mail varje dag. Märkligt att någon går på det, men det räcker ju att en promille eller mindre gör det så lönar det sig

Citera
          Klint
          Inlägg 25-01-2011, 22:47
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

H

Jag är barrister Justin Holmes från London, Storbritannien, Jag är en praktiserande jurist, En av mina klienter dog år 2008 men han lämnade bakom summan av nio miljoner, fem hundra tusen brittiska pund deponeras i ett finansiellt institut men tyvärr han inte specificera sin arvtagare före sin plötsliga död.

Alla mina försök att spåra sina familjemedlemmar har visat sig misslyckad eftersom han inte skriva ett testamente före sin död.

Den brittiska arv lag tillåter någon Bank att konfiskera den avlidnes fond, Incase fonden är kvar outtagna för över en period på 19månader efter döden av kontot ägaren. Den bank där denna fond deponeras har kontaktat mig för att ge arvtagare, så att de kommer släppa denna fond till arvingen men Jag är ännu inte rekommendera någon som arvtagare. Detta är anledningen till att jag har kontaktat dig så att jag lagligt kommer att rekommendera er som arvtagare eftersom du har samma efternamn med den avlidne.

Enligt den brittiska arvsrätt, Det åligger advokaten att ange arvinge till den avlidne och jag är den personliga advokat till den avlidne. Därför har jag alla rättigheter att rekommendera någon som arvtagare och banken kommer att släppa fonden till person.

Jag har alla rättsliga dokumentationer att slutföra denna transaktion framgångsrikt utan problem med regeringen i Storbritannien och i ditt land, denna transaktion är 100% riskfritt, Jag kommer att styra och leda dig på vad du ska göra vid en given tidpunkt, När fonden överförs till ditt konto som jag kommer att uppsöka dig i ditt land, då kommer vi att dela de medel som i andelen 40% för dig, 40% för mig och 20% kommer att doneras till välgörenhetsorganisationer.

Detta arv fordringar kommer att vara rättsligt klar, allt jag behöver från dig är din totala samarbete och ärlighet.
          Du kommer att hålla denna transaktion hemligt tills den fonden har bekräftats i ditt konto, om du är intresserad att arbeta med mig vänligt fram nedan information:

Ditt fullstandiga namn:
          Din mobil eller mobiltelefon nummer:
          Din telefon (Office och Home) nummer:
          Ditt faxnummer:
          Ditt yrke:
          Din alder:
          Din nationalitet:

Anmarkning: Jag oversatter till svenska och jag tror att det inte ar tillrackligt bra, forstar du engelska? om du kan skriva engelska, kan du svara pa engelska for enkel kommunikation, jag ser fram emot ditt snabba svar.

Vanliga halsningar,
          Barrister Justin Holmes ej
          Detta erbjudande fick jag för ett tag sen tänkte polisanmäla men glömde bort alltihop tills nu rolleyes.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Samsara
          Inlägg 26-01-2011, 10:43
          Länk hit: #4

Medlem

Ja, vad ska man säga. Vet inte ens om jag ska skratta eller gråta över detta, haha. Det jag ogillar med dem är att dem går på företag eller hemsidor som dem tror är företag. Men vissa går ju på det och så länge någon går på deras metoder så kommer dem att fortsätta.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 26-01-2011, 12:19
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

också fått en variant på engelska advokatbrevet.tänk att det finns så godhjärtade advokater som vill skänka bort pengar.
          senaste är mail från kvinnor som vill något men vet ej vad då översättningen är totalt obegriplig.troligen äktenskap bara man skickar biljettpengar o lite till.får 2-3 i veckan. men någon går ju uppenbarligen på det annars hade det ju inte fortsatt. Jag tar det som ett skämt men tycker inte synd om de som går på det.
          OBS!! öppna inte bifogade filer,då har du ingen dator kvar. Ulf

Citera
          malcolm
          Inlägg 26-01-2011, 13:21
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Det förvånar mig att så pass många överhuvud taget öpnnar och läser dessa skräpmail, jag raderar allt som jag inte vet varifrån det kommer oläst.

Citera
          Samsara
          Inlägg 26-01-2011, 13:32
          Länk hit: #7

Medlem

Jag brukar radera och jag öppnar aldrig bifogade filer, det är ju rent livsfarligt. Faktiskt är det komiskt att läsa det, därför öppnar jag och läser speciellt översättningar gör det lite extra roligt. Men håller med om att det är synd om dem som går på dessa mail och verkligen skickar pengar till dem.

Citera
          gnon49
          Inlägg 26-01-2011, 13:40
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Alla suspekta mejl tas bort innan dom ens kommer in i datorn. Har lärt mig läxan av att inte radera dom och kanske öppnat majlet. En kraschad dator eller inplanterade spionprogram är jag livrädd för.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-01-2011, 14:00
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Raderar mail från okända avsändare direkt och blockar avsändaren. Tyvärr kommer en del suspekta mail till min hotmailadress men dom hamnar oftast direkt i skräppostmappen så det är lätt att kasta dom. Har också ett mindre officiellt e-postkonto som jag aldrig lämnar ut till andra än jag känner och till det kontot har det aldrig kommet något skräpmail.

Fattar inte hur någon kan riskera sin dator av nyfikenhet på vad som står i mail från okända som dessutom oftast har väldigt konstiga e-postadresser. Hur kul är det att få in virus eller kanske datorn kraschad.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-01-2011, 15:02
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Med uppdaterade systemprogram, virusskydd och brandvägg är risken liten att få in skräp i datorn,så länge man inte öppnar bifogade filer. Jag finner ett litet nöje i att läsa innehållet.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          omk
          Inlägg 26-01-2011, 23:17
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Tänk om man kunde sålla bort alla mejl som innehåller en specifik bokstavsföljd som du själv bestämmer, t ex "you" eller "vunnit" eller så ....
          Spammarna hade inte haft en chans !!!

Eller, det KAN man kanske redan ???

Redigerat av omk: 26-01-2011, 23:19

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Samsara
          Inlägg 27-01-2011, 10:26
          Länk hit: #12

Medlem

Tror inte det, men jag kan blocka mailadresser så dem inte kommer in på min dator.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 27-01-2011, 11:25
          Länk hit: #13

Medlem

Ett tag använde jag mig av Telias filtertjänst som automatiskt sållar bort spammen. Fast sen upptäckte jag att den även sållade bort något enstaka mail som inte var spam, men som kunde tolkas som sånt. Nu nöjer jag mig med att spammen markeras så sållar jag själv. Alla programvaror har sina fel och brister, jag är dock ofelbar. rolleyes.gif

Redigerat av Gossen Ruda: 27-01-2011, 12:00

--------------------

Citera
          gnon49
          Inlägg 27-01-2011, 11:50
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

I Mailwasher som jag har finns möjligheten att filtrera bort mail som innehåller specifika ord. Har själv filtrerat bort meil som innehåller ordet porr,spam,penis mm.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Samsara
          Inlägg 27-01-2011, 22:30
          Länk hit: #15

Medlem

Fick ett nytt mail från samma person, men nu på norska :S haha Dessutom med bifogade filer, suck... så det blev raderat.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 31-01-2011, 15:26
          Länk hit: #16

Medlem

Fick i helgen en kärleksinvit från Peace Baby:

Hello Dear
          My name is peace i saw your contact when am searching for my true heart ,and i love your profile on it, i think we can build a relationship from there,so please write me back through my email address for more detail about me and my picture as well,remember that Love is the most important in life.
          thank and God bless you
          please am waiting for your lovely reply soon.
          yours
          Miss peace

För säkerhets skull även på ryska. biggrin.gif Kan detta vara min drömkvinna? Eller en mardröm? Man får en del bra skratt på nätet.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 31-01-2011, 15:37
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (omk @ 26-01-2011, 23:17) *
          Tänk om man kunde sålla bort alla mejl som innehåller en specifik bokstavsföljd som du själv bestämmer, t ex "you" eller "vunnit" eller så ....
          Spammarna hade inte haft en chans !!!

Eller, det KAN man kanske redan ???

Jag var med på en kontaktsida förut som hade ett automatiskt filter för vissa ord, skrev en gång att jag hade två bröder, sex resp. tio år äldre än jag och blev refuserad. Kunde inte begripa varför men kom till sist på att skriva 6 resp. 10 år äldre istället och då gick det bra. rotfl.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 00:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon