Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702
Idag pulsade jag runt huset till gräsmattan och jestanes så många djurspår där fanns! Lika spännande varje gång att klura ut vem som varit på besök Hare, räv och rådjur förstås, men också en hel massa andra. Vad är detta t ex:
Nr 1 dscn8542.jpg ( 162.22k )
Antal nedladdningar: 96
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Märkliga spår. Funderar på om inte ettan kan vara något som rullat i blåsten? Jag har aldrig sett något liknande och hittar inget i spårboken. Det är så regelbundet. Tvåan är lika svår, jag skulle viljat följa spåret en bit. Kan vara en kanin eller mård men egentligen ser inte spåren ut så.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
En minipingvin kanske? Jag betvivlar detta är en fågel pga avsaknaden av kloavtryck. Den måste ha vaggat fram i skor i så fall. Väntar dock med spänning på svaret. Hur ser det ut i början resp slutet?
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301
CITAT (Gossen Ruda @ 31-01-2011, 15:20)
En minipingvin kanske? Jag betvivlar detta är en fågel pga avsaknaden av kloavtryck. Den måste ha vaggat fram i skor i så fall. Väntar dock med spänning på svaret. Hur ser det ut i början resp slutet?
men kollar man ordentligt så kan man ju rätt tydligt se tre tår framåt.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
Medlem
CITAT (*Stintan* @ 31-01-2011, 17:11)
men kollar man ordentligt så kan man ju rätt tydligt se tre tår framåt.
Jag kan möjligen få det till 2 tår i vinkelform men är frågande till att man inte ser de enskilda fotspåren utan vad det än har varit så har det hasat sig fram. Eller rullat.
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702
Näää, nu är ni för tokiga allihop! Glömde alldeles att jag skulle kolla det där spåret lite extra idag. Imorgon ska jag försöka se efter vart/hur det börjar och slutar.
--------------------
När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst! MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!