Melodifestivalen ur mina öron och ögons vinkling
Resultatet är för mig föga intressant men väl tycker jag om att titta och klassa mitt mottagande. Årets utgåva blev så här med mintolkning.
Mel nr1 Himla fula kläder. Koreografin var otränad och töntig. Låten hade en skön rytm. För mig kändes den som ett långt och lugnt rävdrev. Poäng 3
Mel nr 2 Harr alltid gillat rapp. Tänk på gamle Ewert T! Låten kändes som ett sommarväder medväxlande vind och sol i lagom värme. Poäng 6
Mel nr 3 Kameleontkänsla. Hon var bäst och vackrast på Lokets tid om det nu var den Jernny Ö. Koreografin bra och låten hade tempo- och ljudväxlingar. Jössös vilket stövarupptag jag känner. Poäng 8
Mel nr 4 Oj! Taxen fick upp ett rådjur. Buktar snällt och fint. Alltid lika överraskande och plötsligt. Koreografin lite passiv. Men det gäller att stå still så man inte röjer sig med vittringen. Poäng 8
Mel nr 5 Ett ”coloristiskt dödsskri” som jag brukar kalla slikt. Lite kissemiss som jagar möss. Typ ”Tom & Jerry”. Poäng 3
Mel nr 6 Där kom uppmaning att ta ner sista björken. Lugnt och sansat men planerat sedan länge. Ljuset blir bättre när den är borta. Poäng 6
Mel nr 7 Blå lagunen kände jag. Alltså vår blå d:o. Enligt min musikaliska känsla så gav den frid och avslappning. Poäng7
Mel nr 8 ett trädgårdstramp dä rallt är sött och gulligt= färdigt. Giftiga blommor tycktes ha företräde. För gulligt. Poäng 3
Jag saknar ”minnesfunktioner” och ”crechendon” hur man nu stavar till det.
Det är en gammal gubbes upplevelse av del 1. Tacka vet jag Lars- Eric Larssons pastoralsvit.
|