Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Melodifestivalen, Med mina öron hört och mina ögon sett
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-02-2011, 21:23
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Anki på Öland @ 06-02-2011, 19:49) *
          Är det inte han som har frågesporten Vem vet mest på SVT2??

Jo, så är det. Tack

CITAT (Berith @ 06-02-2011, 17:39) *
          Danny gick väl vidare för att han är populär annars också, inte bara i Melodifestivalen. Helt ok hos mej också att han gick vidare. Men herrejösses vilket stuk han hade på brallorna!! slap.gif

Jag såg det också. biggrin.gif Mjukisbyxor med Gällivarehäng. laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Berith
          Inlägg 07-02-2011, 07:39
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Markus_H @ 06-02-2011, 21:07) *
          Vad var det med Dannys byxor??? De missade jag helt.

Tänk dej att du tar en stickad tröja, vänder den uppochner, trär i ett ben i var ärm och drar upp nederkanten på tröjan till midjan. Ungefär så såg dom ut. Inte vackert. wink.gif Mjukisbyxor med Gällivarehäng, som Rudan skriver...

Brallorna i full fart!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-02-2011, 21:01
          Länk hit: #23

Medlem

Jag tar upp stafettpinnen och skriver om Göteborgskalaset.

1. Brolle. Sådär. Lite överreklamerad.
          2. Loreen. Nix, inte min stil.
          3. Babsan. Skaplig låt, botten artist. Tycker jag har hört låten förut. Flera gånger.
          4. Elisabeth. Inte dålig men tråkig.
          5. Sanna. Får ett nja.
          6. The Moniker. Den gillade jag. Ordentlig fart och lite galen.
          7. Anniela. Nja. Inte dålig men kunde varit bättre.
          8. Christian Walz. Samma som ovan.

Faktiskt ett ganska skapligt startfält, inga direkta bottennapp.

Edit stavfel

Redigerat av Gossen Ruda: 12-02-2011, 21:29

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 12-02-2011, 21:05
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Lät inte Elisabeths låt lite som Stad i ljus? Känns som en gammal schlager i repris.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Meriona
          Inlägg 12-02-2011, 21:36
          Länk hit: #25

Gäster

16 låtar hittills och inget har varit bra. Så känner jag. sad.gif Måtte det blir bättre!
          Det värsta med programmet är allt trams runtikring. Jösses vilken låg standard.

Citera
          ninnisky
          Inlägg 12-02-2011, 21:40
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Meriona @ 12-02-2011, 21:36) *
          16 låtar hittills och inget har varit bra. Så känner jag. sad.gif Måtte det blir bättre!
          Det värsta med programmet är allt trams runtikring. Jösses vilken låg standard.

ja jösses... och så Christer Sjögren på det, neeeeeeeeeeee thumbdown.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-02-2011, 21:44
          Länk hit: #27

Medlem

Flamstramset ville jag inte ens kommentera men ok då, bläääääääh.

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-02-2011, 22:50
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Varför denna hysteri kring Melodifestivalen, när de flesta ändå verkar vara mer eller mindre missnöjda med arrangemanget?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          malcolm
          Inlägg 12-02-2011, 23:02
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag vägrade se spektaklet, missade inget verkar det som

Citera
          Anma
          Inlägg 12-02-2011, 23:11
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (malcolm @ 12-02-2011, 23:02) *
          Jag vägrade se spektaklet, missade inget verkar det som

Samma.

Gillar ju Brolles röst så jag gjorde misstaget att leta fram den låten på nätet. Ok, jag fattar att den är skriven till just melodifestivalen, men hallå... "seven days an.... seven days and..." med en höjning?!?!?! HUR dåligt får det bli innan det är skamligt?

Citera
          Piccante
          Inlägg 12-02-2011, 23:17
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Aqvakul @ 12-02-2011, 22:50) *
          Varför denna hysteri kring Melodifestivalen, när de flesta ändå verkar vara mer eller mindre missnöjda med arrangemanget?

Ja me ndå har vi något gemensamt att enas bakom, att vara missnöjda i grupp flirting.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 12-02-2011, 23:45
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Kunde inte låta bli i kväll heller. Skrev efter första visningen och vet fortfarande inte vilka som gick vidare.
          Melodifestival, del 2

I kväll spinner jag på temat ”Den stora trädgården”.

Mel nr 1 Brolle. Gryning i storskogen. Det kom lite moln i vägen för den perfekta gryningen. Blev lite disigt.
          7p

Mel nr 2 Lorén. Sträcker ut mig på mossan under storgranarna. En plats att älska på. Känner en inre frid men ingen fullbordan.
          3 p

Mel n 3 Aj, aj aj. Nu irrade jag in mig i contortaodlingen. Helt omöjligt att ta sig fram. Glimten i ögat, eller är det kåda?
          5p

Mel nr 4 Elisabeth. Uppe på Storfloberget. Njuter av den enorma utsikten. Milsvitt synfält.
          Fridfullt.
          5 p

Mel nr 5 Sanna. Tallheden väster om byn. Oförutsägbar med sina kullar och glesa tallar. Marken är täckt av lavar och mossa. Mjukt, skönt och bekant.
          8 p

Mel nr 6 Daniel. En vandring över hjortronmyrar. Massor med mygg och knott, Men något hägrar hela tiden. Men irrandet var bekant.
          7 p

Mel nr 7 Angela. Hoops! Slumrade vist till på älgpasset. Men bara lugnt. Hundskall i fjärran. På älgradion bara surr.
          5 p

Mel nr 8 Christian. Äntligen bär- och svamptider. Slutet på augusti. Blåbär och karljohansvamp.
          Härligt. Glädje och skönt. Familjeaktivitet.
          7 p

Roligt programintro. Sveriges Bing C i egen hög person. Fniss. Secretservicegrejen var mer störande än givande. Trots små briljanta explosioner.

Citera
          Berith
          Inlägg 13-02-2011, 08:27
          Länk hit: #33

Medlem

Det är jättemånga massor som tittar på Melodifestivalen just för att dom gillar det. Sen att det inte innehåller så många bra låtar som det borde, eller att "pausinslagen" är helkass är det väl helt ok att ha åsikter om.

Jag tittar på alla uttagningarna och har en hel del åsikter under vägen. yes.gif Christer Björkman borde bytas ut, om det är han som bestämmer mest. Den som bestämmer ska inte vara nån som vet allt bäst fast h*n inte gör det, oavsett vad det gäller. Vi har väl inte haft nån framgång att tala om under dom åren han suttit i toppen? Idén med deltävlingar är väl bra, men det gäller ju att få fram åtta bra bidrag i alla fyra delarna. Igår fanns väl inte en enda vinnarlåt med? Joo, kanske att Brolle blir en radiohit. Liksom Daniel Karlsson? g.gif

Det är synd att det i nån deltävling finns fem bra låtar, men bara fyra går vidare och att det i en annan deltävling finns två bra låtar men ändå ska fyra vidare. Den femte i ena tävlingen mister ju sin givna plast på bekostnad av en dålig i den andra deltävlingen...

Gårdagens:

Tur att Brolle med sina fans fanns med, vem sjutton skulle gått vidare i hans ställe annars...?

Sanna Nielsen är bara så smörklicksförmycket, gillar absolut inte henne. (Lägg gärna märke till den spygröna färgen...)

Daniel Karlsson påminde om en snabbare DiLeva. Bra att han gick vidare, men bara för att han tog platsen för nån av dom andra.

Dom andra fem var bara botten.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Berith
          Inlägg 27-02-2011, 08:22
          Länk hit: #34

Medlem

Deltävling tre:

Det var nog den omgången jag blev mest besviken på. Hur sjutton kunde den där tjejen med misshandelslåten gå vidare...??? Är det nåt vi vill visa upp i Europa? Neeej tvärbort med henne. Förstår heller inte hur Sebastian blev förbigången.

Resten har jag glömt bort... Fick kolla på nätet vilka som gick vidare mer, hade förträngt händelsen efter en vecka. Playtones och Erik Saade direkt till finalen, och till andra var det kanske Shirleys änglar?

Usch vilken tråkig deltävling.... thumbdown.gif

Bäst på hela kvällen var nog Lena Ph och Dansa i neon i rockiga versionen... g.gif

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 27-02-2011, 08:34
          Länk hit: #35

Medlem

Deltävling fyra:

Inte så väldigt mycket roligare den egentligen... Häftigt att Linda B gick vidare, bara så där. Hon gör inte mycket väsen av sej mellan deltagandet i festivalen, men tydligen vill folk ha henne där.

Om man inte tittade på Nicke Borg när han sjöng så funkade väl hans låt ganska ok. Brukar testa så om låten ev kan bli en radiohit, och kanske blir den det.

Linda P och Love Generation till andra chansen.... Tja, inte värre än dom andra som hamnat där kanske....

Resten inte så mycket att säga nåt om. Ganska intetsägande.

Men en sak är väl säkert, att det inte bland dom som gått vidare till finalen eller andra chansen finns en vinnarlåt. Ska det bli som ifjol, att vi inte kommer med till stor finalen? Eller finns det nån som kan växa och verkligen visa sej ha hamnat på rätt plats?

g.gif

--------------------

Citera
          theseraphim
          Inlägg 27-02-2011, 10:42
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Problemet med bidragen är just det flera inom själva organisationen säger, musikbolagen är inte sirekt intresserade av att vinna hela Eurovision eftersom oddsen för det är så pass dåliga så de satsar enbart på att göra musik som platsar på svensktoppen. Så länge det pågår och vi skickar klassisk svensk schlager så kommer vi aldrig vinna den stora finalen.
          Sen är det väl nästan bara i Sverige som vi ser det som en så dan stor tävling som det är, i många andra länder får de ju knappt rösta fram bidragen plus att Eurovision inte visas på de största kanalerna eftersom intresset är så svalt.
          Undrar varför vi i Sverige är så tokiga i denna tävling och sätter sådan prestige i det hela för även de som vinner allt faller ju i glömska(minus ABBA) inom några månader.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 02:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon