Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mysteriet med de tomma såkrukorna
          Peztis
          Inlägg 15-02-2011, 19:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Den 5 februari hade jag min första såsession, då åkte pelargonfröerna i jorden tillsammans med annat som tar lite längre tid på sig. OK, inte allt i samma kruka såklart! Varje kruka är snyggt och prydligt etiketterad. Och så står sedan de ca 30 krukorna i lite större fat i snygga rader med plast eller lock över... Så prydligt, så.

Åh vilken glädje det är att äntligen få gå och titta i krukorna! "Ser jag en liten grodd? Om jag petar lite i jorden då? Vet ju att jag inte ska men jag är ju SÅÅÅÅ NYFIKEN! Åh, titta EN GRODD!!! yahoo.gif
          Och vad är nu detta: en kruka utan etikett...? Och en till...? Hmmm... jag förberedde ju såkrukorna och missade väl sedan att jag hade två kvar att så fröer i. Jaja, de kommer snart till användning så det gör inget. Har fler påsar att hälla ut, liksom."

Några dagar senare stoppade jag så ned några fröer i en av krukorna, jag är rätt säker på att det var pelargonfröerna, har i alla fall satt en etikett. Så då har jag bara en kvar som är osådd.
          Finns det ett ord som heter "osådd"? g.gif

I alla fall, idag när jag hade min dagliga minutiösa inspektion över sådderna ("Åh, jag ser skymten av karaktärsblad på pelargonerna!") så ser jag att något är på väg upp ur jorden i den OSÅDDA krukan!

JISSES!

Detta leder till några frågor:
          1, Vad är det som kommer upp ur den krukan?
          2, Vad är det som kommer att komma upp bland pelargonerna?
          3, Om det inte kommer upp något, vad kommer jag då bli sur över att jag "missat" så?
          4, Eller kan det bara vara så att det råkade skvätta över några frön av misstag...?

dunno.gif

Ja, vill man röra till det för sig så är det ju inte så svårt.
          Och om man inte rör till det själv så är det alltid någon annan som så gladeligen hjälper en med det! biggrin.gif

Redigerat av Peztis: 15-02-2011, 19:37

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 02:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon