Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Citerandet gör mig galen
          Berith
          Inlägg 24-02-2011, 07:25
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag stör mej inte på att andra ignorerar, jag undrade bara varför.

Jag har läst hela tråden, men undrar iaf. Är det så att alla ignorerar samma medlem, och då är det också självklart varför den medlemmen ignoreras?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-02-2011, 07:57
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag har slutat ignorera medlemmar via forumet men däremot läser jag inte vad en del skriver. Jag bara skummar över trollerierna men skippar innehållet. Fast jag förstår inte riktigt varför man skall diskutera f på FB, det är ju ett Odla-problem? Hur skall vi i VFB göra? rolleyes.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-02-2011, 08:04
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det händer väl att flera blockerar samma medlem men att alla skulle göra det har jag svårt för att tro. Det finns ingen som helst anledning eller skyldighet att berätta öppet om och i så fall varför man blockerar någon även om det inte är någon hemlighet när det gäller f. Det är upp till var och en och anledningarna kan säkert vara olika så du får nog lägga din undran till din långa undringslista biggrin.gif

Det där med FB förstår inte jag heller.

Redigerat av *Stintan*: 24-02-2011, 08:06

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Berith
          Inlägg 24-02-2011, 08:05
          Länk hit: #144

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 24-02-2011, 07:57) *
          Jag har slutat ignorera medlemmar via forumet men däremot läser jag inte vad en del skriver. Jag bara skummar över trollerierna men skippar innehållet. Fast jag förstår inte riktigt varför man skall diskutera f på FB, det är ju ett Odla-problem? Hur skall vi i VFB göra? rolleyes.gif

Jaa du... Man kanske helt enkelt kan sluta diskutera personerna? naughty.gif

Har ingen egentlig koll på hur många medlemmar vi är här nu, men tänk om alla skulle få sin egna tråd att bli diskuterad - eller dissekerad! - i? Skulle det tillföra forumet nånting? Egentligen?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Berith
          Inlägg 24-02-2011, 08:10
          Länk hit: #145

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 24-02-2011, 08:04) *
          Det händer väl att flera blockerar samma medlem men att alla skulle göra det har jag svårt för att tro. Det finns ingen som helst anledning eller skyldighet att berätta öppet om och i så fall varför man blockerar någon även om det inte är någon hemlighet när det gäller f. Det är upp till var och en och anledningarna kan säkert vara olika så du får nog lägga din undran till din långa undringslista biggrin.gif

Om jag förstår dej rätt här så är det endast en medlem som ignoreras. Och du behöver självklart inte berätta din anledning till det om du inte vill. Ingen annan har ju heller sagt anledningen till just sin ignorering, så det tar jag som att det är lite olika anledningar och ingen vill berätta vilken den är.

Ok, ska inte undra högt över varför det hackas på just henne.

--------------------

Citera
          Red Top
          Inlägg 24-02-2011, 08:23
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Berith @ 24-02-2011, 06:42) *
          Ni som vill diskutera f. eller t. eller a. eller s. eller r. eller u. eller i. eller m. eller k. eller n. eller nån annan kanske kan skapa en Facebookgrupp och hålla till där med era åsikter...? flirting.gif

Förresten! Varför väljer ni att ignorera när ni gör det? Vad är det hos den medlemmen som gör att ni inte vill se inläggen? Åsikterna? Antalet inlägg? Avataren? Signaturen?

Tråden skapades ju av den anledningen om jag inte missförstått från början. Att man ignorerat någon och inte vill se den personens inlägg ens som citat i andra medlemmars inlägg. Ni behöver inte berätta vem ni ignorerat, men gärna varför...

Om du bläddrar tillbaka till sidan 4 i den här evighetstråden kan du se att du redan fått svar på dina undringar. Men det kanske är så, att du inte fått det svar du önskar?

Mitt svar på din fråga

Anmas svar på din fråga

Sen förstår jag verkligen inte ditt förslag att frågan ska tas upp få FB. Verkar minst sagt fånigt att diskutera frågor gällande andra forum på just FB. confused.gif

Sladdertackor har funnits i alla tider, men just möjligheten att använda nutidens snabba informatiosvägar till att diskutera enskilda personer är ett exempel på just den styggelse, som gör den moderna informationstekniken så förödande för den enskilda människa, som drabbas.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-02-2011, 08:27
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 24-02-2011, 08:10) *
          Om jag förstår dej rätt här så är det endast en medlem som ignoreras. Och du behöver självklart inte berätta din anledning till det om du inte vill. Ingen annan har ju heller sagt anledningen till just sin ignorering, så det tar jag som att det är lite olika anledningar och ingen vill berätta vilken den är.

Men anledningen till att någon/några blockerat just f. kan du väl ändå inte ha missat unsure.gif

För övrigt blockerar jag ingen och tänker inte göra det i fortsättningen heller.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Berith
          Inlägg 24-02-2011, 09:05
          Länk hit: #148

Medlem

CITAT (Red Top @ 24-02-2011, 08:23) *

Ditt svar är alltså att du vill slippa se inlägg som retar gallfeber på dej. Och Anmas svar är för att inte bli neddragen till en nivå som hon inte vill vara på. Lite hopdraget, men så tolkar jag det som.

FB var menat som ett skämt... sleep.gif

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 24-02-2011, 09:10
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Red Top @ 24-02-2011, 08:23) *
          /..../Sladdertackor har funnits i alla tider, men just möjligheten att använda nutidens snabba informatiosvägar till att diskutera enskilda personer är ett exempel på just den styggelse, som gör den moderna informationstekniken så förödande för den enskilda människa, som drabbas.

håller med, det här är ju inte den första tråden på odla som handlar om fuchsian.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Berith
          Inlägg 24-02-2011, 09:11
          Länk hit: #150

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 24-02-2011, 08:27) *
          Men anledningen till att någon/några blockerat just f. kan du väl ändå inte ha missat unsure.gif

För övrigt blockerar jag ingen och tänker inte göra det i fortsättningen heller.

Jo jag undrade (förut! men inte numera! inte högt iaf...) över det. Räknas kanske som en miss av mej, är säkert lite trögtänktare än andra i ämnet.

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 24-02-2011, 09:15
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Meriona @ 23-02-2011, 21:17) *
          Om jag inte minns fel så kunde inte den nämnda personen stava rätt på sitt eget namn till att börja med, försvarade sig med att det inte gick att rega sig på rättstavningen pga att det var upptaget, men så var det nog inte eftersom vips så kunde admin ändra. whistling.gif

du minns inte helt rätt, fuchsian stavade INTE sitt nick FUCKIAN, det är myos eget lilla påhitt.

CITAT (Red Top @ 23-02-2011, 22:27) *
          Dessutom är det väl ytterst sällan f. skriver andras nick på korrekt sätt. Slarv, elakhet eller bara ointresse för andra individer? confused.gif

det är inte första gången myo kallar fuchsian för fuckian, kan vi inte bara kallt konstatera det?
          fö så stavar man inte en medmänniskas nick på ett forum fel utav ointresse, det är oförskämt.
          tycker jag.

ni som håller på med mobbningen av fuchsian är så jävla fulla med skit så hälften kunde räcka. ni beter er som småungar och att ni får fortsätta med er mobbning är ett stort minus till administrationen här på odla.
          och så klart till er som håller på - himmel och pannkaka ...

Redigerat av herkules: 24-02-2011, 09:26

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Anma
          Inlägg 24-02-2011, 09:26
          Länk hit: #152

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Berith @ 24-02-2011, 08:10) *

Min fetmarkering. Inte sant. Jag till exempel ignorerar inte den medlem som många andra går i gång på. Jag påverkas inte av henne på samma sätt som många andra.

Citera
          Anma
          Inlägg 24-02-2011, 09:32
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Berith @ 24-02-2011, 09:05) *
          Ditt svar är alltså att du vill slippa se inlägg som retar gallfeber på dej. Och Anmas svar är för att inte bli neddragen till en nivå som hon inte vill vara på. Lite hopdraget, men så tolkar jag det som.

FB var menat som ett skämt... sleep.gif

http://217.70.34.228/forums/index.php?s=&a...t&p=1366513
          Här förklarar jag bättre varför just jag ignorerar. Det handlar alltså mer om mig och mitt sätt att reagera än den jag ignorerar.

Redigerat av Anma: 24-02-2011, 09:34

Citera
          Meriona
          Inlägg 24-02-2011, 09:46
          Länk hit: #154

Gäster

CITAT (herkules @ 24-02-2011, 09:15) *
          du minns inte helt rätt, fuchsian stavade INTE sitt nick FUCKIAN, det är myos eget lilla påhitt.
          /klipp/......

Du far med osanning, jag har aldrig påstått att mänskan stavat sitt namn på det sättet, jag skrev bara att h*n stavat sitt namn FEL. Så här skrev jag, hitta inte på nåt annat! :

CITAT (Meriona @ 23-02-2011, 21:17) *
          Om jag inte minns fel så kunde inte den nämnda personen stava rätt på sitt eget namn till att börja med, försvarade sig med att det inte gick att rega sig på rättstavningen pga att det var upptaget, men så var det nog inte eftersom vips så kunde admin ändra. whistling.gif

Och stavningen du anger är nog inte Myos egna lilla påhitt, det var mitt påhitt från början även om jag inte varit så publik med det.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 24-02-2011, 09:46
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Hercules, om du inte har förstått att f skapar osämja och irritation på forumet så läser du dåligt här. Det kan ju vara oavsiktligt från henne men jag tror för min del att det är avsiktligt. Mej kvittar det, jag tar inte åt mig, men jag saknar den goda stämningen som har funnits här och därför reagerar jag.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Piccante
          Inlägg 24-02-2011, 09:55
          Länk hit: #156

Medlem
          Medlem nr: 6 891

CITAT (herkules @ 24-02-2011, 09:15) *
          det är inte första gången myo kallar fuchsian för fuckian, kan vi inte bara kallt konstatera det?
          fö så stavar man inte en medmänniskas nick på ett forum fel utav ointresse, det är oförskämt.
          tycker jag.
          ni som håller på med mobbningen av fuchsian är så jävla fulla med skit så hälften kunde räcka. ni beter er som småungar och att ni får fortsätta med er mobbning är ett stort minus till administrationen här på odla.
          och så klart till er som håller på - himmel och pannkaka ...

Det är ju tråkigt att det har undgått dig hur fuchsian har manipulerat forumet för att skapa just osämja och bråk. Kan knappast vara mobbning att tala klarspråk om fuchian.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          faith
          Inlägg 24-02-2011, 10:05
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Orka! d010.gif

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 24-02-2011, 10:09
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

sleeping.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 24-02-2011, 10:16
          Länk hit: #159

Medlem
          Medlem nr: 6 891

CITAT (faith @ 24-02-2011, 10:05) *
          Orka! d010.gif

Inte för att jag själv är drabbad men jag har respekt för dom som är det! Inte så kul när medlemmar på odla får sina inkorgar fulla med PM och får utstå påhopp i trådar hela tiden thumbdown.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Berith
          Inlägg 24-02-2011, 10:19
          Länk hit: #160

Medlem

CITAT (Anma @ 24-02-2011, 09:26) *
          Min fetmarkering. Inte sant. Jag till exempel ignorerar inte den medlem som många andra går i gång på. Jag påverkas inte av henne på samma sätt som många andra.

Bra! tummenupp.gif Jag påverkas heller inte av henne. Jobbigare då med alla som inte gillar henne/hennes inlägg och hela tiden måste påpeka det. I inlägg efter inlägg....

--------------------

Citera

9 sidor V  « < 6 7 8 9 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 14:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon