Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Maginfluensan !
          malcolm
          Inlägg 26-02-2011, 13:19
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Cacki @ 26-02-2011, 12:55) *
          Ta det lugnt bara, grabbar! Det finns måttfullare tips....
          Vi som jobbar i sjukvården med fri tillgång till handspriten vill inte skylta för mycket hur vi gör, men snart kommer ni nog att se Aftonbladet slå upp stora förstasiderubriker om ökande tumsugning bland vårdpersonal och då kan ni ju tänka på min lilla ledtråd här.... flirting.gif

Man skall kanske doppa de lite ädlare delarna i handsprit också då. whistling.gif

Citera
          theseraphim
          Inlägg 26-02-2011, 14:09
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (malcolm @ 26-02-2011, 10:49) *
          Enligt den sida som andersen hänvisade till hjälper inte handsprit mot vinterkräksjuka men självklart skall man tvätta händerna efter toabesök och innan man hanterar mat.

Och det var på det viset spriten hjälpte, alla började tvätta sig mer noga plus sprita vilket försvårar för baskeluskerna att sprida sig.
          Spriten måste ju göra någonting eftersom varenda sjukhus osv använder sig av den konstant från undersköterska till överläkare.

Citera
          Cacki
          Inlägg 26-02-2011, 14:13
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (malcolm @ 26-02-2011, 13:19) *
          Man skall kanske doppa de lite ädlare delarna i handsprit också då. whistling.gif

rotfl.gif Är det något som skulle kännas frestande så varför inte!
          Fast skulle inte det kunna bli en jämställdsfråga där kvinnorna drar det kortaste strået igen? Passa dej annars kanske feministdrevet och biter dej i den där som du viftar med?

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          malcolm
          Inlägg 26-02-2011, 14:34
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (theseraphim @ 26-02-2011, 14:09) *
          Och det var på det viset spriten hjälpte, alla började tvätta sig mer noga plus sprita vilket försvårar för baskeluskerna att sprida sig.
          Spriten måste ju göra någonting eftersom varenda sjukhus osv använder sig av den konstant från undersköterska till överläkare.

Finns ju annat än vinterkräksjuka också.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-02-2011, 15:34
          Länk hit: #25

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (theseraphim @ 26-02-2011, 14:09) *

ÄR det inte skillnad på bakterier och virus, där det ena är känsligt för sprit men inte det andra?

Citera
          Peztis
          Inlägg 26-02-2011, 20:42
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Här har jag först spenderat en vecka med vinterkräksjukan och direkt på det influensan eller vad det nu är.
          Sonen drog hem båda varianterna (halva dagis smittat, typ) och då är det inte så lätt att värja sig trots att man är noga med att tvätta både händer och toalett efter varje "sittning" - med handsprit! Och däremellan...

Nä, nu är jag rätt trött på det här - både fysiskt och psykiskt!

Stackars mig! -cry-.gif

Nu ska jag sätta mig vid tv:n och hälla upp sprit i ett glas - inte handsprit eller ytdesinfektion, dock! sick.gif

CITAT (Huggorm @ 26-02-2011, 15:34) *
          ÄR det inte skillnad på bakterier och virus, där det ena är känsligt för sprit men inte det andra?

Som jag har förstått det så tar handspriten vissa virus och bakterier men inte alla.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Christa
          Inlägg 26-02-2011, 20:46
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Peztis @ 26-02-2011, 20:42) *
          Här har jag först spenderat en vecka med vinterkräksjukan och direkt på det influensan eller vad det nu är.
          Sonen drog hem båda varianterna (halva dagis smittat, typ) och då är det inte så lätt att värja sig trots att man är noga med att tvätta både händer och toalett efter varje "sittning" - med handsprit! Och däremellan...

Nä, nu är jag rätt trött på det här - både fysiskt och psykiskt!

Stackars mig! -cry-.gif

Nu ska jag sätta mig vid tv:n och hälla upp sprit i ett glas - inte handsprit eller ytdesinfektion, dock! sick.gif
          Som jag har förstått det så tar handspriten vissa virus och bakterier men inte alla.

Usch vad jobbigt! Hoppas du mår bättre nu då och får vara frisk resten av vintern.

trostar.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 26-02-2011, 22:45
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Finns nog inte många som är så noga med att tvätta händerna som jag !alltid efter toabesök alltid efter jag har handlat mat och en gång till när jag paketerat maten,att vi blev smittade var nog att vi fick hit barnbarna innan de hade blivit friska och ni vet väl hur svårt det är att inte få vara barnbarna nära :)man vill ju kramas och pussas och gosa när man nu har dom,plus att våra annställda hade maginfluensan också så min man bleb sjuk mitt i allt och så jag,så ibland hjälper det inte att tvätta händerna.Sist jag hade maginfluensan var Nyårsafton 2009 inte kul alls :(Innan dess var det nog 20 år sedan.B lir man överöst av bacciller från alla håll så är det nog inte så stor hjälp att tvätta händerna.Men nu har jag sanerat hela huset tvättat allt som kan tvättas plus mig själv;) wink.gif

Citera
          Peztis
          Inlägg 27-02-2011, 15:34
          Länk hit: #29

Medlem

Motti, vad "lustigt"...
          Jag hade maginfluensa gången innan denna i januari 2009, innan dess hade jag nog inte haft det på 20-25 år!
          Och jag är också noga med handtvätt vid toabesök, när man kommer hem, innan mat osv.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 27-02-2011, 16:13
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Virus påverkas inte av handsprit, bara bakterier. Möjligen kan handspriten hjälpa till med att lösa upp fett och liknande på händerna där virusen kan ha fastnat men det sker ingen direkt avdödning av virus.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Peztis
          Inlägg 27-02-2011, 17:39
          Länk hit: #31

Medlem

Här är en som läst lite om det:http://intelligentamamman.blogspot.com/2009/09/handsprit-och-virus.html

--------------------

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 18:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon