Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jordbävningen i Japan
          fuchsian
          Inlägg 13-03-2011, 19:40
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

ÄNTLIGEN !!!! Ett meddelande från min väninna fr. Tokyo, hon är oskadd, men hittar inte sin familj. De bor mot landet och mot katastrofområdet och min väninna jobbar mitt i Tokyo och bor där ensam.
          Det avbröts flera gånger och hon glömde sin engelska mellan varven. Stackarn, hon är enda barnet och föräldrarna är rätt gamla men har klarat sig rätt bra i sitt boende.
          Hon skulle hit till mig nu till våren, var det bestämt, men nu får man hoppas att hon hittar sina föräldrar.

Ska försöka få mer kontakt med henne på efternatten om hon är kvar, men har hon gett sig iväg så då dröjer det, men hon lovade höra av sig när hon kan...... -cry-.gif ... Fuchsian ....

Verkligen en tuff helg med mina kära som lider .....

Citera
          Wilmer
          Inlägg 13-03-2011, 22:42
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Nej, fatta det är helt omöjligt. Det är för stort. Mina tankar går till en gammal kär väninna och hennes familj, de bor i Tokyo så jag hoppas de var där när det hände. Det är lika otäckt för alla andra, men man är ju sina nära närmast. Mår hon bra får jag höra det i sinom tid.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          fuchsian
          Inlägg 14-03-2011, 03:42
          Länk hit: #43

Medlem

Så är det, Wilmer, man har sina käraste närmast. Sen kvittar det var de bor.
          Hoppas att du hör av dina vänner och allt är gott.

Jag har sovit en stund, men har nu igen försökt nå henne, min väninna, men hon har nog gett sig av och letar upp sina föräldrar. Hon svarar inte hemma och jag har meilat till henne, men är nu inte säker om det gick fram.
          Hoppas hon hittar sina kära och de är välbehållna.
          Nu är det bara att be för henne och hoppas att det går bra.
          Innom mig känner jag mest henner oro, men att hon inte har råkat illa ut. Vi är rätt tajta så det skulle jag känna av.
          Vi skulle igen bo tillsammans i sommar i Vadstena och hon skulle komma lite innan och stanna hos mig, men nu vet man inte om hon kan komma ifrån och hennes familj går ju i första hand, det förstår jag så väl.
          Livet är rätt så svårt periodvis, så det gäller att uppskatta varandra när de finns hos en. ...Fuchsian....

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 14-03-2011, 12:35
          Länk hit: #44

Gäster

CITAT (fuchsian @ 14-03-2011, 03:42) *
          Jag har sovit en stund, men har nu igen försökt nå henne, min väninna, men hon har nog gett sig av och letar upp sina föräldrar. Hon svarar inte hemma och jag har meilat till henne, men är nu inte säker om det gick fram.
          Hoppas hon hittar sina kära och de är välbehållna.
          Nu är det bara att be för henne och hoppas att det går bra.
          Innom mig känner jag mest henner oro, men att hon inte har råkat illa ut. Vi är rätt tajta så det skulle jag känna av.
          Vi skulle igen bo tillsammans i sommar i Vadstena och hon skulle komma lite innan och stanna hos mig, men nu vet man inte om hon kan komma ifrån och hennes familj går ju i första hand, det förstår jag så väl.
          Livet är rätt så svårt periodvis, så det gäller att uppskatta varandra när de finns hos en. ...Fuchsian....

....och dethär inlägget är rent ut sagt osmakligt...inte ens en såhär omfattande katastrof och mänskligt lidande kan avhålla dig från ditt personliga pladdrande thumbdown.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 14-03-2011, 12:40
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Gunilla T @ 14-03-2011, 12:35) *
          ....och dethär inlägget är rent ut sagt osmakligt...inte ens en såhär omfattande katastrof och mänskligt lidande kan avhålla dig från ditt personliga pladdrande thumbdown.gif

Kan du förklara det här för mej? Varför är inlägget osmakligt?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          fuchsian
          Inlägg 14-03-2011, 13:19
          Länk hit: #46

Medlem

Berit,

Jag fattar det inte heller, är enbart orolig och ledsen för det som har hänt, är det fel på något vis?
          Inte orkar jag ens tänka på vad de medlemmar snackar om, men jag mår illa av detta, men så är livet, men den som inte har råkat ut för saker med sina nära och kära, tycker att man bara gnäller i onödan, skulle jag tro.
          Min kusins fru dog också, så jag har fått mer än nog. Inget att undra att man blir ologisk och snurrig!!!!

Men, Berit, livet går vidare trots det och jag måste ta denna smäll hur jag än orkar. Jag trodde inte att dessa medlemmar "slår" på den som fått en ordentlig shock, men stilen pekar åt det hållet.
          Nog om detta, nu vet jag hur en del kan förnedra en som råkar vara svag, men jag hänger inte här utan har fått krishjälp fr. vårdcentralen, så det kommer nog att fixa sig.

Jag har gillat dina små funderingar i denna tråd för du verkar ha ett varmt hjärta.
          Tack, och ha det så gott! smiley_small_hug.gif
          Fuchsian......

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-03-2011, 13:37
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 14-03-2011, 12:40) *
          Kan du förklara det här för mej? Varför är inlägget osmakligt?

Menar du verkligen att du inte kan se det? Här har en enorm katastrof inträffat och F börjar genast återigen babbla om knyppelkurser och en massa privata sorger. Vad har knyppelkurser och en kusins frus död med jordbävning i Japan att göra. Snart handlar hela forumet om F tamefan. angry.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-03-2011, 13:45
          Länk hit: #48

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (*Stintan* @ 14-03-2011, 13:37) *
          Menar du verkligen att du inte kan se det? Här har en enorm katastrof inträffat och F börjar genast återigen babbla om knyppelkurser och en massa privata sorger. Vad har knyppelkurser och en kusins frus död med jordbävning i Japan att göra. Snart handlar hela forumet om F tamefan. angry.gif

Du tycks ha missat att personen dog i katastrofen i Japan, alltså relevant för den här tråden.

Citera
          Red Top
          Inlägg 14-03-2011, 13:52
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Vem har dött? confused.gif

Om man är död kan man väl inte prata i telefon eller skriva e-mejl.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          smörblomma
          Inlägg 14-03-2011, 13:55
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 77
          Medlem nr: 9 323

fuchsian är det sant som du skrev till mig att din väninnas sambo jobbade i kärnkraftsverk som exploderade.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 14-03-2011, 14:13
          Länk hit: #51

Medlem

Faasen, det gäller ju min väninna sen långt tillbaka som bor i Tokyo, din pucko!
          Jag vore omänsklig om jag inte oroade mig för henne och hennes familj. Familjen bor mot det drabbade området och det hon fick fram till mig var att hon skulle iväg och leta efter dem för att hon hade inte fått någon kontakt med dom sen katastrofen. ....... devil.gif

Visst ser jag det att det har hänt en enorm katastrof, men där råkar också befinna en kär vän med sin familj. Fatta nån gång!!!!!

Att det hände ett plötsligt dödsfall i fredags i min familj gör mig inte gladare...

Redigerat av fuchsian: 14-03-2011, 14:15

Citera
          Berith
          Inlägg 14-03-2011, 14:19
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Det var Gunilla jag frågade om varför hon tyckte att inlägget var osmakligt.

Två personer har här berättat att dom har bekanta som drabbats av jordbävningen i Japan. Är inte bådas inlägg lika osmakliga?

Fruktansvärt! det som händer där borta. Och alla upplevelser om det hör väl hemma i den här tråden?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          smörblomma
          Inlägg 14-03-2011, 14:38
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 77
          Medlem nr: 9 323

fuchsian har de hittat honom? Jag fick ditt mail.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 14-03-2011, 14:43
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Berith @ 14-03-2011, 14:19) *

Två personer har här berättat att dom har bekanta som drabbats av jordbävningen i Japan. Är inte bådas inlägg lika osmakliga?

Fruktansvärt! det som händer där borta. Och alla upplevelser om det hör väl hemma i den här tråden?

OK, Berit,
          Jag missuppfattade dig där, så ursäkta mig.
          Om det hade varit fler anhöriga, vänner i denna tråd som hade tappat kontakten med sina anhöriga/vänner där borta så tror jag att det hade blivit en annan ton i tråden. Nu är vi endast 2 st som har sina nära/vänner där borta, så då är det visst inte nån katastrof, verkar det som.
          Jag hoppas att den andra får också besked hur det har gått. Min väninnans föräldrar bor längre upp i landet mot det drabbade området, så jag förstår hur min väninna mår och nu får jag ingen kontakt mer med henne så jag hoppas att hon kommer åter så fort hon vet mera. Vi har ju umgåtts så länge och meilat mellan oss och planerade att hon kommer igen hit i sommar. Hon är ensamstående, utan barn, men enda barnet. ... Fuchsian....

Redigerat av fuchsian: 14-03-2011, 14:46

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 14-03-2011, 14:53
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (fuchsian @ 14-03-2011, 14:43) *
          ..................Hon är ensamstående, utan barn, men enda barnet. ... Fuchsian....

CITAT (smörblomma @ 14-03-2011, 13:55) *
          fuchsian är det sant som du skrev till mig att din väninnas sambo jobbade i kärnkraftsverk som exploderade.

Tydligen inte.....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-03-2011, 14:58
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (smörblomma @ 14-03-2011, 13:55) *

Så väninnan är inte ensamstående längre?

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-03-2011, 15:21
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (Berith @ 14-03-2011, 14:19) *

Jag svarade eftersom jag tycker likadant som Gunilla men hon får naturligtvis svara för sig själv det kan ju inte jag göra och det var inte heller min avsikt.

Om jag så kände 10 japaner som drabbats hade jag inte nämnt någon av dem här i forumet. Inte heller skulle jag plåga okända att behöva läsa om mina privata sorger och tragedier. Jag väljer med omsorg vem jag berättar för och hur.

Hade F nöjt sig med att berätta om sin vän i ett inlägg i en tråd så hade varken jag eller någon annan reagerat som vi gjort.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-03-2011, 15:34
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Hur kan en ensamstående person som bor i Tokyo samtidigt vara sambo med en person som jobbar i ett kärnkraftverk långt norrut? Nu har F trasslat in sig så långt i sina lögner att ingen kan reda ut smörjan. En närvarande moderator hade för länge sen kastat ut F i Sverkers soptunna.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          herkules
          Inlägg 14-03-2011, 15:42
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Gossen Ruda @ 14-03-2011, 15:34) *
          Hur kan en ensamstående person som bor i Tokyo samtidigt vara sambo med en person som jobbar i ett kärnkraftverk långt norrut? Nu har F trasslat in sig så långt i sina lögner att ingen kan reda ut smörjan. En närvarande moderator hade för länge sen kastat ut F i Sverkers soptunna.

snacka om att ha stenkoll! smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          fuchsian
          Inlägg 14-03-2011, 15:54
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (herkules @ 14-03-2011, 15:42) *
          snacka om att ha stenkoll! smile.gif

Ja, det säger jag också! Det måste jag missat helt. De blandar samman min kusins frus öde och min väninna är fortf. ensamstående, annars hade jag fått veta det om hon hade en sambo.
          Jag orkar inte kolla trådarna, men det var ju en överraskning !!!!!!! Där ser man, andra känner henne bättre än jag, eller? ..... Fuchsian..... de få putsa glasögonen el. söka optiker.

Det är Gossen Rudas troll som spökar eller vem det nu var som gjorde honom illa som barn.

Redigerat av fuchsian: 14-03-2011, 15:57

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 15:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon