Igår hämtade vi ut ett paket från Odla! Det var liljelökar som jag hade beställt och en söt dahlia som jag fick som bonus:
l_kar_odla_ram.jpg ( 290.62k )
Antal nedladdningar: 35 Högst upp till vänster är bonusdahlian "Smarty". Sen kommer liljan "Double Magic Star", asiatisk lilja "Forever Marjolein", tigerliljan "Sweet Surrender", under dahlian ligger doftliljan, sen liljan "Black Beauty", asiatiska liljan "Orange Electric" och till sist tigerliljan "Leightlinii". Sen fick jag 3 kolor som jag snabbt slukade...hihi!
Härligt med fina liljor! Jag älskar liljor och har redan många i min trädgård men några fler får jag alltid plats för! Det går åt att man sen har koll på dom varje dag och plockar bort liljebaggarna!!
Jag brukar ju köpa liljor på trädgårdsmässan i Älvsjö men i år ska jag inte köpa liljor där! Det blir aldrig dom som visas på löklådans bild! Skulle dessa liljor inte stämma är det bara att ta kontakt med Odla så fixar det sig!
Nu får lådan med lökarna stå under såhyllan på köksgolvet. Där är det rätt så svalt! Ja nu väntar jag och lökarna bara på våren!!!
Har ni beställt några lökar?
Redigerat av Irene_L: 13-03-2011, 22:23