Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Har ett Odlingstält!, Några tips på vad som ska odlas?
          Jon Atan
          Inlägg 15-03-2011, 22:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 41 154

Hejsan!

Har ett odlingstält (60x60x140 cm) som ligger o skräpar, har nu bestämt mig för att packa upp det och odla lite roliga saker i det smile.gif

Jag har sett ett fåtal personer som odlar chili eller jordgubbar i ett sånt tält, så jag tänkte ge mig på och testa.

Har lite frågor till er här på Odla.nu.

Har ni tips på någon sida som har info angående inomhusodlingar av tex chili eller något annat ätbart?

Jag har 2st 250w (en kallvit och en varmvit) lågenergi lampor och en 600W HPS (varmvit) lampa. Kommer detta ge någon skörd öht? Tänkte använda 250W kallvit i växtfasen och sen byta till 600W HPS när det ska komma frukter. Låter det som nått som skulle funka?

Tacksam för svar smile.gif

Citera
          PMK
          Inlägg 16-03-2011, 15:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 416
          Medlem nr: 35 632

Du har alltså två stycken 250 W lågenergilampor och undrar om det kommer ge någon skörd över huvud taget..? crazy.gif

Jag har frukt på en chiliplanta nu som står under.. 76 W lyse totalt! ^^ Så svaret är ett stort JA på den frågan! smile.gif

http://www.chilihead.se/index.php?option=c...7&Itemid=32

Där finner du bra tips på hur man odlar chili! I min blogg, länkad nedan, finner du hur jag gör och har gjort, och dem står ju hittills inomhus i alla fall så principen är ju densamma. Vad jag kan förstå så har kallvitt ett högt Kelvintal vilket gör att du tänkt helt rätt! smile.gif Sen hur HPS är har jag inte den blekaste om!

--------------------
          Det är kul att odla!

Citera
          Jon Atan
          Inlägg 16-03-2011, 18:37
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 41 154

CITAT
          Du har alltså två stycken 250 W lågenergilampor och undrar om det kommer ge någon skörd över huvud taget..? crazy.gif
          Kanske formulerade mig lite konstigt, det jag menade var om jag skulle få någon nämnvärd skörd, om det ens skulle vara värt mödan. Men värt mödan är det antagligen endå eftersom jag gillar att experimentera med växter smile.gif

CITAT

Tack för tipset smile.gif

Jag gjorde ett inlägg på Chillis Galore's forum och fick ett mycket bra svar där smile.gif Jag rekommenderar det forumet för er chiliheads, dock är det på engelska.

Tack för svaret smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 08:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon