Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Tack!, Till Er som stöttat mig efter påhoppet
          Gita
          Inlägg 20-03-2011, 09:23
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Anma @ 19-03-2011, 11:16) *
          Dessutom, gita. Själv skrev du under eget namn tills du råkade illa ut. Du hade ingen som helst förstående för de som inte ville lämna ut något så privat som sitt namn. Du har lärt dig din läxa, men det är obegripligt varför du nu sitter och är helt oförstående till sådant.

Nu är det väl ändå en enorm skillnad mellan att lämna ut sitt namn mot att lämna ut sin familj eller djupt privata familjetragedier. Vanligvis presenterar jag mig för de människor jag möter i verkliga livet även om det är högst tillfälliga möten, men inte får de veta mitt livs historia.
          Sen håller jag med om att det var väldigt naivt att gå ut på ett internetforum under eget namn, inte i min vildaste fantasi hade jag kunnat tänkta mig att någon till och med skulle spåra upp mina barn för att skicka hotfulla mail till dem. Det jag lärde mig är att det finns en del galningar ute på nätet, och vilka de är kan man aldrig veta.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-03-2011, 10:04
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Att försöka vara helt anonymiserad innebär nog att man går miste om en del. Men en viss försiktighet är ändå att rekommendera. Tyvärr behövs det bara en liten till synes obetydlig uppgift för att en identitet ska kunna nystas fram. Dessutom är det lätt att göra rejäla grodor, som att uppge sitt tidigare nick = eget namn, när man startar en ny användaridentitet för att bli mer anonym.

På FB är uppträder nästan alla under sina riktiga namn och ändå verkar det knappast alls förekomma några trakasserier där. Kanske är det en bättre väg att vara mer öppna.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Red Top
          Inlägg 20-03-2011, 10:52
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Aqvakul @ 20-03-2011, 10:04) *
          Att försöka vara helt anonymiserad innebär nog att man går miste om en del. Men en viss försiktighet är ändå att rekommendera. Tyvärr behövs det bara en liten till synes obetydlig uppgift för att en identitet ska kunna nystas fram. Dessutom är det lätt att göra rejäla grodor, som att uppge sitt tidigare nick = eget namn, när man startar en ny användaridentitet för att bli mer anonym.

På FB är uppträder nästan alla under sina riktiga namn och ändå verkar det knappast alls förekomma några trakasserier där. Kanske är det en bättre väg att vara mer öppna.

Det beror väl på att man själv väljer vem man vill umgås med? Vet inte, eftersom jag fortfarande inte känt någon dragning dit. smile.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 23-03-2011, 01:30
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

sad.gif sad.gif

Kan nån sammanfatta vad som hänt egentligen? :/

Citera
          VitaFingrar
          Inlägg 23-03-2011, 01:33
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 1 339
          Medlem nr: 36 571

Tro mig, du vill inte veta. Det har vart en enda röra alltihop! tongue.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 23-03-2011, 20:37
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Inte utan att man blir lite rädd.

Citera
          malcolm
          Inlägg 23-03-2011, 22:59
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag har varit med på dejtingsajter under många år och träffat massor med människor IRL genom detta men aldrig har jag varit med om något liknande som det som förekommit här på Odla. Trodde det var vuxna och sansade människor här men ack vad jag bedrog mig. Vaerkar som många lever i sin egen trygga värld och förväntar sig att alla skall vara som dem, finns liksom ingen plats för lite busighet och humor utan det skall kommas med pekpinnar hela tiden, trist. thumbdown.gif

Citera
          Klint
          Inlägg 25-03-2011, 14:37
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Vill bara säja att det är jättetråkigt när sånt här händer Känner inte till allt men förstår att ni som är drabbade känner er rejält svikna
          trostar.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif Till dej speciellt Malcolm och ni andra Bra att ni inte låter er tryckas ned tummenupp.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          malcolm
          Inlägg 25-03-2011, 15:17
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

För min del är detta ett avslutat kapitel nu och jag kommer inte att skriva något mer i relaterade trådar.

Citera
          rosentass i Göte...
          Inlägg 25-03-2011, 23:02
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 158
          Medlem nr: 7 183

CITAT (malcolm @ 25-03-2011, 15:17) *
          För min del är detta ett avslutat kapitel nu och jag kommer inte att skriva något mer i relaterade trådar.

Låter sunt malcolm! Kram fr en som inget begripit ;-) - förrän kanske lite granna nu då...

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 26-03-2011, 08:33
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Aqvakul @ 20-03-2011, 10:04) *

På Facebook kan man ju välja att bara ens vänner kan se det man skriver, det är en mer sluten värld än odla.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-03-2011, 08:35
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (ängsvädd @ 26-03-2011, 08:33) *
          På Facebook kan man ju välja att bara ens vänner kan se det man skriver, det är en mer sluten värld än odla.

Jo, det är ju en avgörande skillnad. Men jag tror också att det faktum att man inte är anonym är av stor beydelse...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 26-03-2011, 08:45
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (ängsvädd @ 26-03-2011, 08:33) *

Fast det är ju så att även på Facebook finns en del som utger sig för att vara någon annan och något annat än vad de i själva verket är.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-03-2011, 09:35
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Men på facebook förs väl inga diskussioner liknande de som finns här? Där är ju bara lite småsnack. I så fall får man väl gå till olika grupper med "specifika ämnen" utanför den egna vänkretsen och då kan man ju inte välja vilka som får läsa om man skriver något. Iof kan andra se kommentarer man skriver på en väns inlägg eftersom vännen förmodligen har en del andra vänner än man själv. (Krångligt det blev wink.gif )

Ja inte alla använder sitt riktiga namn och en del har faktiskt flera konton men man väljer fortfarande själv vilka man vill ha på sin vänlista. Det är ju jättelätt att blockera någon om personen verkar stökig.

Oj nu skrev jag ju i tråden fast den helst borde få somna in, f´låt.

Redigerat av *Stintan*: 26-03-2011, 09:39

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 27-03-2011, 09:51
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

CITAT (Gita @ 26-03-2011, 09:45) *
          Fast det är ju så att även på Facebook finns en del som utger sig för att vara någon annan och något annat än vad de i själva verket är.
          Gita

Jag godkänner bara de vänner som jag känner personligen - är väldigt försiktig av mig. Men visst finns det bedragare överallt på denna planet.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 00:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon