CITAT (Överbölingen @ 22-03-2011, 00:48)

Har lite svårt att bedöma Juholt som partiledare på så kort tid. Det tar lite tid att växa ihop med rollen. Porträtten är tillrättalagda och förmodligen har han en viss pondus.
Det bästa han gjort hittills är div utrensning av bromsklossar. Jag tror att han har öppna ögon. Om han är bra eller dålig, kommer att visa sig om tre och ett halvt år. Än har han inte presenterat något som får mig att tänka annorlunda.
Men ärligt talat är det en gigantisk uppgift. Att bli ett parti med ett program, åter igen, som för landet framåt. Vi är inne på andra decenniet på 2000-talet och måste ha blicken minst 20 år fram i tiden. Det var inte ett dugg bättre förr.
Oaktat var jag står så har jag full repekt för en duktig politiker. Tyvärr få. Men respekt är inte samma sak som att hålla med.
Ohlin, Hedlund och Gunnar Sträng m fl var stora politiker.
Tiden får utvisa om han lyckas eller inte men däremot så tror jag aldrig att S kommer bli det överlägset största partier igen utan att vi i framtiden kommer se S och M som två överlag jämstora partier. Det kan ju göra att Juholt återigen måste se över eventuellt samarbete med V och MP vilket också är en stor utmaning.