Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

39 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Juholteffekten uteblev nästan helt..
          pejori
          Inlägg 25-03-2011, 17:24
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Gunilla T @ 25-03-2011, 16:49) *
          ..och nu är Juholt vald till ordförande. Önskar honom all lycka på färden!

blomma.gif yaay.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-03-2011, 18:56
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

rose.gif en sån här ska han väl ha. Ska bli kul att höra vad han säger imorgon i sitt tal.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          gnon49
          Inlägg 25-03-2011, 20:58
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Skall bli intressant att se hur han klarar den verklighet som väntar och hur han tacklar drevet när det går. Klarar han det så har man kanske valt rätt man för uppgiften. Men en lång uppförsbacke är det innan man kommer ifatt alliansen. Har han orken o kondis återstår att se. Skulle han misslyckas med uppgiften så
          får han göra Mona sällskap. Att sitta i opposition är för socialdemokraterna värre än spöstraff med vatten o bröd. Så det gäller att leverara för Juholt, och det snabbt. Partipiskan kan svida ordentligt annars.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 26-03-2011, 01:14
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Ja han verkar inte seriös för mej!
          Svårt att tro på en så sl-g person!
          Men--det kanske går bra!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-03-2011, 06:23
          Länk hit: #185

Medlem

CITAT (zaaritha @ 26-03-2011, 01:14) *
          Ja han verkar inte seriös för mej!
          Svårt att tro på en så sl-g person!
          Men--det kanske går bra!

Vad är sl-g för nåt? Konstigt att man alls kan ha en uppfattning om en person som knappt visat sig. Eller du kanske bor i Oskarshamn?

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 26-03-2011, 08:04
          Länk hit: #186

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gossen Ruda @ 24-03-2011, 21:55) *
          I den senaste opinionsundersökningen går S framåt med 2,1 procentenheter. M backar nästan lika mycket. Hoppas Gita kan ta denna smällen på rätt sätt.

No problems, ta och läs det här http://www.dn.se/nyheter/politik/juholt-ef...iksdagsvaljarna
          och gärna om fallskärmen också http://www.expressen.se/nyheter/1.2379354/...ck-ut-fallskarm
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 26-03-2011, 08:09
          Länk hit: #187

Medlem

CITAT (Anma @ 25-03-2011, 14:22) *
          Han är ju rolig den där Juholt. Grejen med cykeln var ingen engångsföreteelse. biggrin.gif

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/i...icle12783374.ab

Mer humor åt folket.

Men tröttnar man inte ganska snart på "buskis"? Jag tror att de flesta föredrar lite mer finess på sikt.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-03-2011, 09:55
          Länk hit: #188

Medlem

Det där med fallskärmen är ju fjantigt att dra upp.

Nu ska jag lyssna på Juholts tal i kunskapskanalen.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 26-03-2011, 10:52
          Länk hit: #189

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gita @ 26-03-2011, 08:09) *
          Men tröttnar man inte ganska snart på "buskis"? Jag tror att de flesta föredrar lite mer finess på sikt.
          Gita

Jag tror och hoppas att han kan balansera det där med finess.

Citera
          Gita
          Inlägg 26-03-2011, 11:01
          Länk hit: #190

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-03-2011, 09:55) *
          Det där med fallskärmen är ju fjantigt att dra upp.

Tycker du verkligen det, för de flesta så är "nästan en miljon" en väldig massa pengar. Detta utöver riksdagmannalönen på cirka 55 000 kr/ mån och dessutom för ett jobb han aldrig haft.

Är inte du väldigt kritisk till jobbskatteavdraget(eller minns jag fel?), vilket ger hårt arbetande låg- och medelinkomsttagare cirka en tusenlapp mer per månad.

Att tycka att millionfallskärmar till politiker är OK, medan man missunnar hårt arbetande människor tusenlappar och RUT-avdrag är enligt min mening en mycket märklig logik. Skulle tro att t.o.m. Juholt själv idag ångrar att han inte var klok nog att avstå från fallskärmen.
          Gita

CITAT (Anma @ 26-03-2011, 10:52) *
          Jag tror och hoppas att han kan balansera det där med finess.

Ja, hoppas kan man ju alltid, men det återstår att se!
          Gita

Citera
          Cacki
          Inlägg 26-03-2011, 11:12
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 26-03-2011, 11:01) *
          Gita

Tyckte att han gjorde det med bravur i sitt tal.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-03-2011, 11:25
          Länk hit: #192

Medlem

CITAT (Gita @ 26-03-2011, 11:01) *
          Tycker du verkligen det, för de flesta så är "nästan en miljon" en väldig massa pengar. Detta utöver riksdagmannalönen på cirka 55 000 kr/ mån och dessutom för ett jobb han aldrig haft.

Är inte du väldigt kritisk till jobbskatteavdraget(eller minns jag fel?), vilket ger hårt arbetande låg- och medelinkomsttagare cirka en tusenlapp mer per månad.

Att tycka att millionfallskärmar till politiker är OK, medan man missunnar hårt arbetande människor tusenlappar och RUT-avdrag är enligt min mening en mycket märklig logik. Skulle tro att t.o.m. Juholt själv idag ångrar att han inte var klok nog att avstå från fallskärmen.
          Gita

Gita

Om jag inte helt misstolkat det så var det det socialdemokratiska partiet som betalade ut denna fallskärm och inte skattebetalarna. Han fick inte fallskärmen på de sämst ställdas bekostnad så blanda inte in jobbskatteavdrag och RUT-avdrag i detta för det är något helt annat.Jag behöver inte tycka att det är OK med fallskärmar för att tycka det är fjantigt att dra upp hans fallskärm men självklart letar man nu med ljus och lykta efter allt negativt man kan finna om Juholt. Synd bara att du fäster så stor vikt vid kvällstidningarnas skvaller istället för att göra en egen bedömning av Juholt som politiker och partiledare.

Han höll faktiskt ett väldigt bra tal nyss, bäva månde tjatiga torra Reinfeldt för att möta honom i debatter. Ska bli mycket intressant.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 26-03-2011, 12:07
          Länk hit: #193

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 26-03-2011, 11:25) *
          Om jag inte helt misstolkat det så var det det socialdemokratiska partiet som betalade ut denna fallskärm och inte skattebetalarna. Han fick inte fallskärmen på de sämst ställdas bekostnad så blanda inte in jobbskatteavdrag och RUT-avdrag i detta för det är något helt annat.Jag behöver inte tycka att det är OK med fallskärmar för att tycka det är fjantigt att dra upp hans fallskärm men självklart letar man nu med ljus och lykta efter allt negativt man kan finna om Juholt. Synd bara att du fäster så stor vikt vid kvällstidningarnas skvaller istället för att göra en egen bedömning av Juholt som politiker och partiledare.

Han höll faktiskt ett väldigt bra tal nyss, bäva månde tjatiga torra Reinfeldt för att möta honom i debatter. Ska bli mycket intressant.

Jag skulle nog vilja påstå att det rör sig om skattepengar ändå. Varifrån kommer socialdemokraternas pengar och de andra politiska partiernas pengar ifrån? När det gäller sossarna så bestod intäkterna 2009 till tre fjärdedelar av staliga bidrag, dvs skattepengar, och en fjärdedel medlemsavgifter. Knappast troligt att andelen medlemsavgifter ökat sedan dess. Mer om partiets ekonomi hittar du här http://www.socialdemokraterna.se/upload/Pa...erna%202009.pdf
          Sen är jag av den åsikten att både Juholt och andra toppolitiker skall tåla att granskas rejält, vi lever ju trots allt inte i en sovjetstat där granskining och kritik av makteliten är förbjuden.
          Gita

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 26-03-2011, 12:12
          Länk hit: #194

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Här satte satte vi oss tillrätta med kaffe & bulle och väntade ivrigt på att Juholt skulle börja tala.
          Stora förväntningar......
          När kaffet var urdrucket suckade maken och gick ut, men jag satt kvar hela talet ut.
          Jag tyckte han började bra. Han sa hur han tyckte sossepolitiken skulle förmedlas till oss "vanliga människor". Det lät bra.
          Men sen eskalerade hela talet till en orgie i olika sätt att uttrycka "social demokrati" om olika samhällsområden. Mer & mer misstroget lyssnade jag på denna uppvisning i sossepatos.
          Jag kan hålla med om mycket, men hur ska det finansieras t ex? Det kanske inte var det som talet skulle handla om, men det är det man kommer att tänka på.
          Han var lite rolig ibland och det kan behövas i politiken! Vi kommer antagligen att få se mer av Reinfeldts underfundiga humor framöver......
          För mig verkar Juholt vara en ok farbror med humor som vill få oss att inse att social demokrati är det enda som kan fungera i Sverige framöver och att vi som förfallit till den borgerliga sidan ska återföras till sossepartiet med lockordet "solidaritet".
          Jag var en gång övertygad socialdemokrat.....men än så länge är jag inte det minsta övertygad att återvända!
          Känner mig faktiskt besviken, men ok, han "predikade ju till de redan frälsta" idag. Kanske låter han verkligare längre fram när han ska vinna tillbaka oss "gamlingar"?!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Cacki
          Inlägg 26-03-2011, 12:21
          Länk hit: #195

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 26-03-2011, 12:07) *
          Jag skulle nog vilja påstå att det rör sig om skattepengar ändå. Varifrån kommer socialdemokraternas pengar och de andra politiska partiernas pengar ifrån? När det gäller sossarna så bestod intäkterna 2009 till tre fjärdedelar av staliga bidrag, dvs skattepengar, och en fjärdedel medlemsavgifter. Knappast troligt att andelen medlemsavgifter ökat sedan dess. Mer om partiets ekonomi hittar du här http://www.socialdemokraterna.se/upload/Pa...erna%202009.pdf
          Sen är jag av den åsikten att både Juholt och andra toppolitiker skall tåla att granskas rejält, vi lever ju trots allt inte i en sovjetstat där granskining och kritik av makteliten är förbjuden.
          Gita

Du tycker ju att topparna i storföretagen är värda alla de miljoner som de stoppar ner i sina privata fickor. Lite märkligt att du opponerar dej om höjdarna i medborgarnas eget företag "staten" gör detsamma. Varför?? För att det är en socialdemokrat och som förväntas ha en högre moral än ditt lag eller?
          (Nej, jag försvarar inte fallskärmar och hutlösa löner öht, men... )

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          gnon49
          Inlägg 26-03-2011, 12:26
          Länk hit: #196

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Inte bryr jag mig om hans ev.fallskärm inte. Alla höjdare kliar varandra på ryggen. Men det kan skada trovärdigheten, inte tu tal om det. Det är ju inte fråga om rätt eller fel utan vilka signaler man sänder till väljarna. Det kan lätt bli"ännu en girig sosse" och det gynnar knappast partiet i dagsläget.Men hittar inte pressen mer än så här så är det inget att bry sig om. Men att dom letar febrilt är jag ganska övertygad om.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-03-2011, 12:28
          Länk hit: #197

Medlem

CITAT (Gita @ 26-03-2011, 12:07) *
          Gita

Tänk att jag visste du skulle svara på det viset. Skulle du gilla att att man tog bort RUT- och jobb-avdraget för att de politiska partierna ska få mer pengar? Förstår du skillnaden i mitt resonemang? Juholts fallskärm kom från sossarnas kassa och skulle ändå inte kunna användas till skattesänkningar e.dyl. Men nu var det inte detta tråden handlar om.

Självklart ska dom tåla att granskas. Har jag påstått något annat? För det kan jag väl få tycka att det var löjligt.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 26-03-2011, 12:37
          Länk hit: #198

Medlem

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 26-03-2011, 12:12) *
          Här satte satte vi oss tillrätta med kaffe & bulle och väntade ivrigt på att Juholt skulle börja tala.
          Stora förväntningar......
          När kaffet var urdrucket suckade maken och gick ut, men jag satt kvar hela talet ut.
          Jag tyckte han började bra. Han sa hur han tyckte sossepolitiken skulle förmedlas till oss "vanliga människor". Det lät bra.
          Men sen eskalerade hela talet till en orgie i olika sätt att uttrycka "social demokrati" om olika samhällsområden. Mer & mer misstroget lyssnade jag på denna uppvisning i sossepatos.
          Jag kan hålla med om mycket, men hur ska det finansieras t ex? Det kanske inte var det som talet skulle handla om, men det är det man kommer att tänka på.
          Han var lite rolig ibland och det kan behövas i politiken! Vi kommer antagligen att få se mer av Reinfeldts underfundiga humor framöver......
          För mig verkar Juholt vara en ok farbror med humor som vill få oss att inse att social demokrati är det enda som kan fungera i Sverige framöver och att vi som förfallit till den borgerliga sidan ska återföras till sossepartiet med lockordet "solidaritet".
          Jag var en gång övertygad socialdemokrat.....men än så länge är jag inte det minsta övertygad att återvända!
          Känner mig faktiskt besviken, men ok, han "predikade ju till de redan frälsta" idag. Kanske låter han verkligare längre fram när han ska vinna tillbaka oss "gamlingar"?!

Jösses, han har varit partiledare sen igår kväll! Det var ju inte ett partiprogram han la fram och det var ju inte heller avsikten. Han framförde ju rätt klart var han står iallafall och det var väl det som var det intressanta eftersom han var rätt okänd för de flesta

Redigerat av *Stintan*: 26-03-2011, 12:38

--------------------

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 26-03-2011, 12:58
          Länk hit: #199

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (*Stintan* @ 26-03-2011, 12:37) *
          .......... Han framförde ju rätt klart var han står iallafall och det var väl det som var det intressanta eftersom han var rätt okänd för de flesta.

(min fetmarkering)

Precis - och inte övertygade han mig!
          Trodde att det skulle bli ett nyanserat tal om Sverige och sossarna idag, men det blev mest bara.......en massa uttryck (för att säga det snällt).
          Men som jag sa tidigare - "han predikade ju för de redan frälsta idag", kanske låter han bättre framöver.

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-03-2011, 13:06
          Länk hit: #200

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det sägs ju ibland att Juholts största uppgift blir att skapa en politik som kan ena folk från både landsbygden och storstaden. Vi får väll se hur det går, om det verkligen går att kombinera

Citera

39 sidor V  « < 8 9 10 11 12 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 16:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon