|
|
  |
Juholteffekten uteblev nästan helt.. |
|
|
|
26-03-2011, 18:59
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Jag har massa åsikter om hur alliansen ska lägga upp sin politik, men det skiter dom i.   Seriöst, klart man kan ha åsikter tycker jag. Om de som "vunnits" över av alliansen inte får ha åsikter om socialdemokratisk politik lär de aldrig vända tillbaka. Juholt säger i alla fall ”Inget behov av att höja skatten” men däremot "justera".
Redigerat av Anma: 26-03-2011, 18:59
|
|
|
|
|
26-03-2011, 19:03
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Anma @ 26-03-2011, 18:59)  Jag har massa åsikter om hur alliansen ska lägga upp sin politik, men det skiter dom i. Seriöst, klart man kan ha åsikter tycker jag. Om de som "vunnits" över av alliansen inte får ha åsikter om socialdemokratisk politik lär de aldrig vända tillbaka. Juholt säger i alla fall "Inget behov av att höja skatten" men däremot "justera". Undrar bara var justeringen kommer att ligga. Tycker nog att blockpolitiken är en nackdel, då man får en massa andra med "på köpet2 när man röstar. Vill jag inte ha med V så röstar jag inte på S och vise versa. Samma med högerblocket.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
26-03-2011, 19:04
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Visst, alla får och ska ha åsikter. Marginalväljarna är förhoppningsvis särskilt på hugget. Det jag däremot fortfarande är fundersam kring, är varför de som aldrig någonsin kan tänka sig att rösta på S kommer med så många "goda" råd.. Vad är motståndarnas råd värda?
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
26-03-2011, 19:29
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Huggorm @ 26-03-2011, 18:51)  Nu är jag inte fullständigt säker på hur du menar, men presenterade de en attraktiv och realistisk politik så skulle jag kunna tänka mig att rösta på dem. Särskilt om de samarbetar med centern och folkpartiet i stället för vänsterpartiet. Har ni inte haft en fruktansvärd massa åsikter om det då? Är lite nyfiken på hur du tycker att den ska se ut. Det du skrev låter väldigt flummigt. Alla vill väl en "attraktiv och realistisk politik" att rösta på? Och i ärlighetens namn får jag bara inte ihop dina åsikter ang. konsumtionssamhället med hur du röstar politiskt. Du röstar ju på dem som hejar på ökad konsumtion allra mest! ??
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
26-03-2011, 19:35
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (pejori @ 26-03-2011, 18:53)  Du får gärna säga du till mig. Talar ers nåd för hela den grupp som ni, eller du, ovan inbegriper i begreppet "vi andra"? Jo, jag vet att jag är dryg CITAT (Cacki @ 26-03-2011, 19:29)  Är lite nyfiken på hur du tycker att den ska se ut. Det du skrev låter väldigt flummigt. Alla vill väl en "attraktiv och realistisk politik" att rösta på? Och i ärlighetens namn får jag bara inte ihop dina åsikter ang. konsumtionssamhället med hur du röstar politiskt. Du röstar ju på dem som hejar på ökad konsumtion allra mest! ??  En politik som i mina ögon är attraktiv och realistisk behöver inte vara det i andras. Men jag tror inte jag skall gå in allt för djupt på det, eftersom det kommit klagomål. Det finns tyvärr inget politiskt parti som är emot konsumtionssamhället och som ens är i närheten av 4%-spärren. Åtminstone inget som samtidigt är någorlunda liberalt.
|
|
|
|
|
26-03-2011, 19:40
|
Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 26-03-2011, 19:35)  Talar ers nåd för hela den grupp som ni, eller du, ovan inbegriper i begreppet "vi andra"?
Jo, jag vet att jag är dryg
En politik som i mina ögon är attraktiv och realistisk behöver inte vara det i andras. Men jag tror inte jag skall gå in allt för djupt på det, eftersom det kommit klagomål.
Det finns tyvärr inget politiskt parti som är emot konsumtionssamhället och som ens är i närheten av 4%-spärren. Åtminstone inget som samtidigt är någorlunda liberalt. Om du är dryg eller inte, får stå för dig. Det har jag ingen som helst åsikt om. Man kan inte få allt som man vill, så man får väl välja mellan pest eller kolera.
Redigerat av pejori: 26-03-2011, 19:41
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
26-03-2011, 19:41
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (pejori @ 26-03-2011, 19:03)  Undrar bara var justeringen kommer att ligga. Tycker nog att blockpolitiken är en nackdel, då man får en massa andra med "på köpet2 när man röstar. Vill jag inte ha med V så röstar jag inte på S och vise versa. Samma med högerblocket. Sant, men Juholt har ju sagt att han inte vill ha någon allians. Men att socialdemokratin har en gammal tradition att samarbeta med andra partier, som tex vänster, centern, folkpartiet... CITAT (Aqvakul @ 26-03-2011, 19:04)  Visst, alla får och ska ha åsikter. Marginalväljarna är förhoppningsvis särskilt på hugget. Det jag däremot fortfarande är fundersam kring, är varför de som aldrig någonsin kan tänka sig att rösta på S kommer med så många "goda" råd.. Vad är motståndarnas råd värda? Ja, det är ju en annan sak...
|
|
|
|
|
26-03-2011, 19:43
|
Medlem

|
Man kan ju hoppas på, att han står fast vid att inte gå in i en allians.
--------------------
|
|
|
|
|
26-03-2011, 19:47
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Huggorm @ 26-03-2011, 19:35)  Talar ers nåd för hela den grupp som ni, eller du, ovan inbegriper i begreppet "vi andra"?
Jo, jag vet att jag är dryg En politik som i mina ögon är attraktiv och realistisk behöver inte vara det i andras. Men jag tror inte jag skall gå in allt för djupt på det, eftersom det kommit klagomål.
Det finns tyvärr inget politiskt parti som är emot konsumtionssamhället och som ens är i närheten av 4%-spärren. Åtminstone inget som samtidigt är någorlunda liberalt. Oki. och därför röstar du på konsumtionsfanatikerna i ren protest...eller?
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
26-03-2011, 19:56
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (pejori @ 26-03-2011, 18:39)  Jag också faktist. Tänk dig synen om "vi andra" skullr börja ha synpunkter på hur blåmoderaternas partiprogram skulle se ut... Så du menar alltså att man måste vara sosse för att få ha synpunkter på Sveriges näst största politiska parti? Du vill med andra ord begränsa yttrandefriheten, tankefriheten? Tror du på allvar att inget finns att lära av dem som har andra åsikter? "Ni andra" tar ju er friheten att diskutera moderat politik och det är faktiskt något som ni både får och bör göra. Ursäkta mig, men din åsikter att sossepolitik endast får diskuteras av sympatisörer gör mig nästan mörkrädd. Gita
|
|
|
|
|
26-03-2011, 19:56
|

Moderator

|
CITAT (Cacki @ 26-03-2011, 19:47)  Oki. och därför röstar du på konsumtionsfanatikerna i ren protest...eller? Nej, men som en kompromiss. Man kan säga att det finns tre nivåer. Det bästa vore ett parti som styrde in landet mot något långsiktigt hållbart, det näst bästa är alliansen och det värsta är en rödgrön allians med vänsterpartiet som maktfaktor. Och då får alltså alliansen duga i brist på realistiska alternativ.
|
|
|
|
|
26-03-2011, 20:01
|
Medlem

|
CITAT (pejori @ 26-03-2011, 18:53)  Du får gärna säga du till mig. Nej, det har jag inte. Jag har inga som helst åsikter om, hur reinfelt ska lägga upp sin politik, och vilka grupper han ska gynna på bekostnad av de svagaste i samhället. Det klarar han bra själv. Kanske det vore bättre med en aning vidare perspektiv, kanske du också borde fundera lite på vad den välfärd vi trots allt har i Sverige bygger på. Gita
|
|
|
|
|
26-03-2011, 20:06
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 26-03-2011, 19:56)  Så du menar alltså att man måste vara sosse för att få ha synpunkter på Sveriges näst största politiska parti? Du vill med andra ord begränsa yttrandefriheten, tankefriheten? Tror du på allvar att inget finns att lära av dem som har andra åsikter? "Ni andra" tar ju er friheten att diskutera moderat politik och det är faktiskt något som ni både får och bör göra. Ursäkta mig, men din åsikter att sossepolitik endast får diskuteras av sympatisörer gör mig nästan mörkrädd. Gita Såklart alla får ha synpunkter men att sossarna skulle lära sig och ta till sig något av moderaternas åsikter tror du väl inte ens på själv. Däremot kan dom ju ta lärdom av misstagen. Personligen tror jag folk vill kunna se och märka skillnad på partierna, inte att dom närmar sig varandra ännu mer.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
26-03-2011, 20:06
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 26-03-2011, 20:01)  Kanske det vore bättre med en aning vidare perspektiv, kanske du också borde fundera lite på vad den välfärd vi trots allt har i Sverige bygger på. Gita Inte bygger den på moderaternas politik ialla fall.
--------------------
|
|
|
|
|
26-03-2011, 20:07
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Nu var det ju en kongress och då skall man elda massorna i publiken. Feldt kom med den nyktraste kommentaren tycker jag. "Vi vet vad vi vill men vi vet inte hur vi skall åstadkomma det". Inga skattehöjningar verkar dock troliga vid ev. maktskifte, tack o lov. Men det är klart, löften som skall infrias kostar massor av pengar. Men som sagt, på en kongress är allt möjligt. En förtrolla afton innan vardagen tar vid. Men talets gåva verkar han ha i alla fall. Där får statsministern se upp. Fat å andra sidan vinner man inga val på att vara humoristisk o slängd i käften. Skall bli spännande att se Juholt i en debatt. Först då kan man nog bilda sig en riktig uppfattning om honom.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
26-03-2011, 20:09
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 26-03-2011, 20:01)  Kanske det vore bättre med en aning vidare perspektiv, kanske du också borde fundera lite på vad den välfärd vi trots allt har i Sverige bygger på. Gita Alliansen monterar ju ner välfärden.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
26-03-2011, 20:10
|

Moderator

|
CITAT (*Stintan* @ 26-03-2011, 20:06)  Såklart alla får ha synpunkter men att sossarna skulle lära sig och ta till sig något av moderaternas åsikter tror du väl inte ens på själv. Däremot kan dom ju ta lärdom av misstagen. Personligen tror jag folk vill kunna se och märka skillnad på partierna, inte att dom närmar sig varandra ännu mer. Med tanke på att moderaterna ökat väldigt mycket de sista valen, medan sossarna har minskat, så blir dom nog tvungna att dra lärdom. Jag tror vi kan vara ganska säkra på att sossarna har granskat moderaternas framgång extremt noga. Men jag håller med om att det är tråkigt att alla partier dras mot mitten.
|
|
|
|
|
26-03-2011, 20:12
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 26-03-2011, 14:06)  Nog fasiken är mina skattepengar med och finansierar jobbskatteavdragen. Tror du att jobbskatteavdragen är gratis. Om du inte betalar in full skatt så blir ju skatteintäkterna mindre vilket får till följd att de som verkligen skulle behöva sänkt skatt får avstå liksom det blir mindre till vård/skola/omsorg där pengarna skulle behövas bättre. Pensionärer betalar fortfarande högre skatt än andra. Jag funderar på en sak, det är så att jag jobbar en hel del övertid vissa perioder och eftersom jag då får skatta bort drygt hälften av ersättningen väljer jag istället att ta ut ersättningen i ledig tid under perioder när det är lugnare på jobbet. Enligt ditt sätt att se tar jag då alltså från fattiga och sjuka eftersom jag undanhåller ett antal tusenlappar från beskattning. Eller? Gita
|
|
|
|
|
26-03-2011, 20:19
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 26-03-2011, 19:56)  Så du menar alltså att man måste vara sosse för att få ha synpunkter på Sveriges näst största politiska parti? Du vill med andra ord begränsa yttrandefriheten, tankefriheten? Tror du på allvar att inget finns att lära av dem som har andra åsikter? "Ni andra" tar ju er friheten att diskutera moderat politik och det är faktiskt något som ni både får och bör göra. Ursäkta mig, men din åsikter att sossepolitik endast får diskuteras av sympatisörer gör mig nästan mörkrädd. Gita Nej. Det skrev jag inte. I mitt inlägg finns ingenting om, att varken begränsa ytrandefrihet eller att det inte går att lära av motståndarna. Kan du lära dig något av dina motståndare eller anser du att dina åsikter är allenagörande.? Blir också mörkrädd emellanåt. CITAT (gnon49 @ 26-03-2011, 20:07)  Nu var det ju en kongress och då skall man elda massorna i publiken. Feldt kom med den nyktraste kommentaren tycker jag. "Vi vet vad vi vill men vi vet inte hur vi skall åstadkomma det". Inga skattehöjningar verkar dock troliga vid ev. maktskifte, tack o lov. Men det är klart, löften som skall infrias kostar massor av pengar. Men som sagt, på en kongress är allt möjligt. En förtrolla afton innan vardagen tar vid. Men talets gåva verkar han ha i alla fall. Där får statsministern se upp. Fat å andra sidan vinner man inga val på att vara humoristisk o slängd i käften. Skall bli spännande att se Juholt i en debatt. Först då kan man nog bilda sig en riktig uppfattning om honom. Håller med fullt ut där. Det ska bli mycket intressant att se, var ifrån pengarna ska tas när det blir dags. CITAT (*Stintan* @ 26-03-2011, 20:06)  Såklart alla får ha synpunkter men att sossarna skulle lära sig och ta till sig något av moderaternas åsikter tror du väl inte ens på själv. Däremot kan dom ju ta lärdom av misstagen. Personligen tror jag folk vill kunna se och märka skillnad på partierna, inte att dom närmar sig varandra ännu mer. Gränserna har onekligen suddats ut en del under dom sista åren. Tror på en tydligare politik, där ingen av samhällsgrupperna framställs som mindre viktiga att satsa på.
Redigerat av pejori: 26-03-2011, 20:26
--------------------
|
|
|
|
|
26-03-2011, 20:19
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 26-03-2011, 20:09)  Alliansen monterar ju ner välfärden. Fast de länder i Europa där man varit tvungna att skära mest i välfärden är ju Grekland ,Irland och Portugal och vilken politisk färg har man för närvarande i dessa länder?. Sverige tillhör ju faktiskt de länder som klarat den globala finanskrisen och lågkonjukturen bäst av alla. Gita
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|