CITAT (Cacki @ 27-03-2011, 21:10)

Vem i hela friden har påstått att allt ska vara statligt ägt? Det har ju visat sej vara en katastrof...pga all korruption bland giriga maktgalningar. Jag försöker bara tala för min ideologi. Får din ideologi råda finns det risk att det kan sluta med i en privatiserad katastrof istället för en statlig.
Du verkar tro att jag skulle vara emot företagsamhet på något sätt men då har du allt fått det om bakfoten. Man kan uppmuntra företagarna på andra sätt än med bara rena pengar att stoppa ner i sina privata fickor. Det tungrodda administrativa arbetet borde kunna göras något åt t.ex. Pengar är inte allt Gita...
Och du, jag tror att det ligger i människans natur att gilla att få känna sej duktig för det man lyckas prestera. Var inte så säker på att det enda som kan locka fram den känslan är de där morötterna du hela tiden talar dej varm om.
(Vad gör vi när efterfrågan på dina morötter sjunker förresten? Snart kanske alla börjar anamma LCHF och då ska man ju vara lite restriktiv på den fronten har jag förstått. Tänk om du får stå där med lång (morots)näsa och inse att din affärsidé kanske inte var så bra trots allt.

Skojar naturligtvis bara)

Tror att man väljer själv, vilket budskapet i inläggen är. Vill man tolka allt till sin egen fördel, så gör man det.
Man kan ju faktist ha en hyfsad inkomst och ändå värna om dom mest utsatta i samhället.
Att inse att, "bara för att jag har det bra så skiter jag i, att andra går under" är ingen bra politik.
Vi kan alla falla emellan stolarna, snabbare än vi anar, och medmänsklighet är för mig ett honörsord.
"efter var och ens förmåga, till var och ens behov"
Ju högre inkomst, ju högre skatt, inte tvärt om som det är nu.
CITAT (gnon49 @ 27-03-2011, 22:28)

Välfärd o valfrihet går ju alltid hand i hand. Så jag tror mer kommer att privatiseras i olika service o samhällsföretag. klockan går ju inte att vrida tillbaka, det inser nog alla politiker. Om inte annat så genererar det arbetstillfällen ofta med bättre lön o villkor för dom anställda. Det offentliga behöver konkurrens, det rör om i det offentliga. Att vara ensam spelare på banan är aldrig sunt. Man vinner utan att anstränga sig. När staten äger allt äger medborgarna inget. Det finns otaliga exempel på. Tack o lov så är det ju ett avgrundsdjup mellan Sossar o vänsterfolk.
Tyvärr tycker jag personligen att, vi/politiker tittar för mycket på hur USA har det.
Har du råd med privata försäkringar, får du snabb och addekvat vård fort.
Saknar du detsamma, får du stå i OP. kö och hoppas på det bästa.
du kanske får en op, innan dina skador är beständiga.