|
|
  |
Fredagen den 13:e, Ni är väl inte skrockfulla??? |
|
|
|
17-02-2004, 09:13
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
CITAT (estet @ 17-02-2004, 00:57) Nycklar på bordet,går under stegar, har inget emot att svarta katter passerar mm. Inget skrock här inte!  Lika här Har överhuvudtaget aldrig förstått varför t.ex nyklar på bordet skulle vara "farligt" Svarta katter.... närmsta grannen har en och skulle jag spotta varje gång hon (katten) går över vägen.... ja då vore jag väl uttorkad vi det här laget
|
|
|
|
|
17-02-2004, 14:04
|
Medlem
Antal inlägg: 1 611
Medlem nr: 1 308

|
CITAT (gammelnalle @ 17-02-2004, 09:06) och när du skall spela Monopol, TP ect,.... har du ingen "favoritfärg" ?? och om du skulle komma fram i bingolotto: Vilket nummer skulle du ta???
Jag tror inte att alla mäniskor har "tur"-nummer -färger. men väldigt många som säger sig vara o-vidskepliga har trots allt någon "tur-färg"...... Nix pix! Har inget turnummer och varierar färg när jag spelar TP. Okej det närmaste jag kan komma är att jag i unga tonåren ville ha nr 13 på matchtröjan men det var endast för att Staffan Olsson har/hade det!  Alla flickors idol på den tiden!
--------------------
Zon 6
|
|
|
|
|
17-02-2004, 22:09
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Jag har aldrig spelat Monopol.  Men i andra spel vill jag helst vara gul. Den Kinesiska kejsarens färg och även vredens färg. Fast jag är snäll. Man får nog hålla isär favoriter av olika slag och tursymboler. När vi nu är inne på hokuspokus så måste jag nämna en annan världsomspännande bluff: Horoskop. Hur i alla glödheta kan nån tro att solens ställning i djurkretsen vid födseln kan ha nån betydelse i framtiden? Svaret ligger nog att människan är det enda kreaturet på den här planeten som oroar sig för framtiden. Därför har man försökt på alla sätt att försöka förutspå vad som kommer att hända. Meningslöst. Omöjligt. Trampade jag nån på tårna nu?
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
17-02-2004, 22:57
|

Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130

|
CITAT (Gossen Ruda @ 17-02-2004, 22:09) Jag har aldrig spelat Monopol.  Men i andra spel vill jag helst vara gul. Den Kinesiska kejsarens färg och även vredens färg. Fast jag är snäll. Man får nog hålla isär favoriter av olika slag och tursymboler. När vi nu är inne på hokuspokus så måste jag nämna en annan världsomspännande bluff: Horoskop. Hur i alla glödheta kan nån tro att solens ställning i djurkretsen vid födseln kan ha nån betydelse i framtiden? Svaret ligger nog att människan är det enda kreaturet på den här planeten som oroar sig för framtiden. Därför har man försökt på alla sätt att försöka förutspå vad som kommer att hända. Meningslöst. Omöjligt. Trampade jag nån på tårna nu? Horoskop!!! Säkert har du trampat, ja t.o.m. klampat in som en buffel i en glas-butik Horror-scope !!! Jag (och jag antar fler av er) fick nyligen ett erbjudande om att få mina tre (?) största önskningar uppfyllda genom att skicka in en talong till Schweiz där ett orakel satt.... Gratis var det också !!! Har ingen aning om vad en sådan annonskampanj kostar, men billigt är det inte. Så ett sug efter sådant MÅSTE finnas..... och det annonseras om Tarot-kort spågummor och gubbar..... Gossen Ruda !! Hur får vi slut på detta??? Och vad synd att du aldrig spelat Monopol...
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|
|
|
|
|
18-02-2004, 18:11
|

Medlem
Antal inlägg: 237
Medlem nr: 1 230

|
det märks att somliga aldrig varit till en spåtant/gubbe...
när ni från en vilt främmande människa får höra saker som INGEN kan veta om dig.... då är ni inte så skeptiska längre....
många är bluff, men när du hittar nån som KAN då vet du...
Tittiluringen fd skeptiker....
|
|
|
|
|
18-02-2004, 21:39
|

Medlem

|
RUDA !!! TROR VI PÅ DET?????
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|
|
|
|
|
18-02-2004, 22:01
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Aspolut inte!!!!!Många spåtanter m.fl har i noggranna försök avslöjats som bluffare. Amerikanen J? Randi, har glömt förnamnet, har lovat den som har såna egenskaper 1 miljon dollar kontant. Ingen har gjort anspråk på pengarna. Borde väl vara lättförtjänta slantar.
Vad dessa personer däremot kan ha är en stor kapacitet att tolka andra människors reaktioner. Håller dom i en persons hand kan dom känna svettning och nervryckningar. Rösten är också viktig. Sen kan dom lura ut mycket av till synes oskyldigt småprat.
En ryska som kunde bedöma en person bara på ett fotografi fick titta på ett sådant. Hon fick inga andra uppgifter vilket hon klagade lite på men till slut ansåg hon att killen var en ganska sympatisk man. Han var en massmördare.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
18-02-2004, 22:29
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 18-02-2004, 22:01) Aspolut inte!!!!!Många spåtanter m.fl har i noggranna försök avslöjats som bluffare. Amerikanen J? Randi, har glömt förnamnet, har lovat den som har såna egenskaper 1 miljon dollar kontant. Ingen har gjort anspråk på pengarna. Borde väl vara lättförtjänta slantar.
Vad dessa personer däremot kan ha är en stor kapacitet att tolka andra människors reaktioner. Håller dom i en persons hand kan dom känna svettning och nervryckningar. Rösten är också viktig. Sen kan dom lura ut mycket av till synes oskyldigt småprat.
En ryska som kunde bedöma en person bara på ett fotografi fick titta på ett sådant. Hon fick inga andra uppgifter vilket hon klagade lite på men till slut ansåg hon att killen var en ganska sympatisk man. Han var en massmördare. JAMES Randi http://www.randi.org/ väl värd ett besök!! http://www.physto.se/~vetfolk/index.html svenk site MOT övertro Vad tror du Ruda att "spåkäringarna" säger om oss nu då !! Vi blir nog utsopade med Häx-kvasten ???
--------------------
|
|
|
|
|
19-02-2004, 00:04
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (Tittiluringen @ 13-02-2004, 11:38) men jag har ALDRIG sett ljung inomhus hos någon... så det håller i sig tror jag. Tja, enda anledninen att ljungen får stanna kvar på altanen är att den torkar ut i värmen, slrapar, tappar blommor...
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
19-02-2004, 14:35
|

Medlem

|
CITAT (Hannele @ 19-02-2004, 00:04) CITAT (Tittiluringen @ 13-02-2004, 11:38) men jag har ALDRIG sett ljung inomhus hos någon... så det håller i sig tror jag. Tja, enda anledninen att ljungen får stanna kvar på altanen är att den torkar ut i värmen, slrapar, tappar blommor... Aj aj aj!!! Då är det bara ljung som jag har i krukor innomhus....
--------------------
|
|
|
|
|
19-02-2004, 21:10
|

Medlem

|
mmmm som sagt.... gossen har mkt att lära innan han blir en man och någon ska vakna ur sitt ide... det är VÅR nu... *skojar* Kram på er! tur att vi har rätt att tro vad vi vill! Våren är iaf på väg det kan vi väl vara överrens om? T-luringen
|
|
|
|
|
01-03-2004, 16:47
|

Medlem

|
Under avdelning för onyttigt vetande:
Jag hittade i en gammal Illustrerad Vetenskap , närmare bestämt nr 6 1992 följande:
”Rädslan för talet 13 har fått ett eget namn. Triskaidekafobi, heter det. Ett ord man letar förgäves efter i den grekiska ordboken, för ordet är ett nybildat främmande ord”
Vidare: ”……. Menså har det inte alltd varit. Tvärtom var talet 13 ett lyckotal under den klassiska antiken. I dag lever sekvensen 7-9-13 kvar som lyckobringare, när man vill förhindra det onda man precis har talat om från att ske.”
HÄPP!!!! hälsningar majjistär Messerschmidt Bezzerwisser
--------------------
|
|
|
|
|
01-03-2004, 16:58
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (gammelnalle @ 01-03-2004, 16:47) Tvärtom var talet 13 ett lyckotal under den klassiska antiken. I dag lever sekvensen 7-9-13 kvar som lyckobringare, när man vill förhindra det onda man precis har talat om från att ske. Såklart man är född på rätt dag!  Och månad.... Jag tror på allt sånt där - skrock, spågummor och hela baletten.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
01-03-2004, 18:47
|

Medlem

|
o tusan!!! är du född 1907.... SÅ GAMMAL verkar du inte vara.... Med din vitalitet trodde jag att knappast var en dag över 48 år....
--------------------
|
|
|
|
|
01-03-2004, 20:16
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Men hallå!!  Jag sa ju att jag är född på rätt dag och rätt månad - ÅR har jag inte pratat om!
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
15-03-2004, 21:20
|

Medlem

|
CITAT (Posse @ 13-02-2004, 12:13) Jag gissar friskt på att just fredagen den 13:e fått stämpeln otursdag har med Långfredagen att göra... och förresten har väl talet också anknytning dit.  dom som läst boken: Da Vinci-koden, har fått en annan förklaring.... har ni inte läst den, gör det! sååå himla bra.... kram T-luringen
|
|
|
|
|
15-03-2004, 21:34
|

Medlem

|
CITAT (Tittiluringen @ 15-03-2004, 21:20) CITAT (Posse @ 13-02-2004, 12:13) Jag gissar friskt på att just fredagen den 13:e fått stämpeln otursdag har med Långfredagen att göra... och förresten har väl talet också anknytning dit.  dom som läst boken: Da Vinci-koden, har fått en annan förklaring.... har ni inte läst den, gör det! sååå himla bra.... kram T-luringen  Alla håller ju inte med : Dels är det en roman : INGA FAKTA Men den kan ju vara bra ialla fall---- http://www.bokus.com/cgi-bin/more_book_inf...ISBN=9100102970 Äntligen en bok som motsvarar förväntningarna! Juniordude, 2004-03-10 Da Vinci koden är en fantastiskt spännande roman som under en vecka fullständigt tog död på mina tentamensstudier! Konst, kultur, riddarromantik, hemliga sällskap och pojkrumsmystik på en och samma gång! Den utdelar också en taskspark till den patriarkala dogman inom katolska kyrkan, men utan att förlora respekten för individens tro och strävan efter mening och sanning. Kort sagt årets läsupplevelse! Hjälpte den här recensionen dig? Ja | Nej Sämre än väntat! Besviken, 2004-02-15 Möjligen historiskt intressant i vissa detaljer. Alltför mycket tillfälligheter och konstigheter. Osannolikt värre. Redan på de första sidorna sker ett mord begånget av en munk som är albino, krystat!!! Kanske är det delvis översättningen som är klen (i baksidestexten talas om ett sekret sällskap, kanske korrekt men....) Hjälpte den här recensionen dig? Ja | Nej PS JAG har INTE läst den.....
--------------------
|
|
|
|
|
15-03-2004, 21:42
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Eller .,.. Ska vi kanske ta den om farbrorn som Fredagen 13 bestämde sig för att stanna hemma från jobbet, allt för att slippa olyckor som dagen förde med sig.. Sagt och gjort... Han la sig på soffan och njöt av förmånen att slippa utsätta sig för allehanda olycksrisker. När klockan närmade sig tolv... hördes en duns Väggklockan som hängde på väggen ovan soffan hade ramlat ner och ändat farbrorns liv Faktiskt så är denna historia absolut sann.
|
|
|
|
|
15-03-2004, 21:56
|

Medlem

|
CITAT (gammelnalle @ 15-03-2004, 21:34) [Alla håller ju inte med : Dels är det en roman : INGA FAKTA Men den kan ju vara bra ialla fall----
PS JAG har INTE läst den..... han berättar i förordet vad som är FAKTA och han är forskare och har tagit hjälp av flera andra sådana, så som ROMAN är den lite skräpig, men mycket i den är oerhört intressant faktamässigt, sen får var och en vara vuxen nog att själv kontrollera sanningshalten. Ungefär som när man läser Aftonbladet eller Expressen.... Gör som ni vill, jag Älskar den  Kramiz Titti
|
|
|
|
|
24-03-2004, 00:15
|

Medlem

|
Inte vidskeplighet kanske, men väl Bondepraktika!!!
Ur Ebbe Schöns bok: svensk folktro A-Ö Tranafton infaller den 24 mars, allså dagen före vårfrudagen. I södra och mellersta Sverige ansågs tranan anlända den dagen-dock inte i Skåne dit hon påstods komma ”tredje torsdagen i Tor (mars)” Jo jag är väl vetveten om att tranan har kommit till Tåkern och Hornborgarsjön….
--------------------
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|