Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad lider mina Dracenor av?, svarta runda fläckar med gula ringar runtomkring
          bettie
          Inlägg 28-03-2011, 22:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 18 478

Bifogad fil  IMG_1789.JPG ( 89k ) Antal nedladdningar: 33
          Mina Dracenor har de sista åren, periodvis drabbats av runda svarta fläckar med gula ringar runtomkring. Efter råd från växtaffär har jag sprayat med svampmedel. De sa att det är insekter eller svamp. Jag har inte sett några insekter.

Ibland har fläckarna efter behandlling, försvunnit/blivit färre ett tag, men kommit tillbaka. Nu är växterna hårt angripna och jag börjar misströsta, att jag får behålla dem. Tråkigt, då de under lång tid varit stora och frodiga.

Jag har kontinuerligt klippt bort de angripna delarna och Dracenorna börjar nu se rumphuggna och tråkiga ut. Jag har även problem med att kanterna blir gula/svarta och jag får klippa bort dem.

Jag blir jätteglad, om jag kan få hjälp med, vad detta beror på och om det finns något att göra.Bifogad fil  IMG_1790.JPG ( 66.05k ) Antal nedladdningar: 48
          Bifogad fil  IMG_1791.JPG ( 100.14k ) Antal nedladdningar: 40
          [attachment=5
          9244:IMG_1793.JPG]

Hälsningar bettie
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  IMG_1793.JPG ( 95.13k ) Antal nedladdningar: 43

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 10:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon