Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Svenska trupper
          Huggorm
          Inlägg 04-04-2011, 21:24
          Länk hit: #21

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Många som är överens med sverigedemokraterna i denna fråga ohmy.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-04-2011, 21:43
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

jag tycker det är bra att vi ställer upp för libyerna. Vi kanske inte heller alltid kan nöja oss med humanitära insatser och låta andra göra grovjobbet...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Bengalow
          Inlägg 04-04-2011, 21:43
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Kanske det är tvärtom, Huggorm. Att SD är överens med flertalet svenskar i denna fråga...men inte med Alliansens yttervingar?

Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-04-2011, 22:08
          Länk hit: #24

Moderator

CITAT (Bengalow @ 04-04-2011, 22:43) *
          Kanske det är tvärtom, Huggorm. Att SD är överens med flertalet svenskar i denna fråga...men inte med Alliansens yttervingar?

Är det inte så att samtliga riksdagspartier utom sd är för att sända ner flygplan, även vänsterpartiet? Däremot verkar skepsisen vara större bland vanligt folk, från höger till vänster

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-04-2011, 22:24
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det finns delade meningar inom partierna om det vad jag har hört i intervjuer.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          herkules
          Inlägg 05-04-2011, 07:45
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Huggorm @ 04-04-2011, 23:08) *
          Är det inte så att samtliga riksdagspartier utom sd är för att sända ner flygplan, även vänsterpartiet? Däremot verkar skepsisen vara större bland vanligt folk, från höger till vänster

människor är inte blinda för de orättvisor som många utsätts för i vårt eget land och tycker kanske att pengarna ska gå dit först.
          hade det gjorts en folkomröstning så tror jag att det inte hade skickats några plan från sverige.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          theseraphim
          Inlägg 05-04-2011, 12:00
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (Carl @ 04-04-2011, 16:38) *
          Nu ska svenskt flyg delta i Libyen.Är det värt det! Vad vill vi uppnå? För mig finns det inte en enda muslimsk tanke att slå vakt om. Varför ska vi rädda muslimer? Låt dom sköta sitt. Dom som flyr vill behålla sina eländiga religion. Ser ingen anledning att offra svenska liv för en muslim!

Vi skyddar människor inte religioner och det är vårat förbaskade ansvar att ställa upp där det behövs. Sverige är inget kristet land för den delen heller då vi separerat på den biten sedan många år.

CITAT (Huggorm @ 04-04-2011, 18:22) *
          Hon menade naturligtvis libyska plan. Men hur som helst så finns det väll tillräckligt mycket plan i området nu utan att vi skall behöva skicka ner fler ända från Sverige?

Det är ett stort område att täcka och alla plan kan inte flyga hela tiden utan en större rotation är bättre för alla parter.

CITAT (Markus_H @ 04-04-2011, 22:09) *
          Jag gillar inte alls denna smyganpassning till NATO som borgarna bedriver. thumbdown.gif Hade hellre sett humanitär hjälp till Libyen.

Vi har stött Nato i stort sedan Nato bildades så det är inget nytt men bara att sedan kalla kriget tog slut så behöver vi inte dölja det på samma sätt, Vi hade ju tom avtal att om sovjet anföll Sverige så skulle Nato gå till anfall via Norge, danmark o tyskland.

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 05-04-2011, 12:39
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (herkules @ 05-04-2011, 08:45) *
          människor är inte blinda för de orättvisor som många utsätts för i vårt eget land och tycker kanske att pengarna ska gå dit först.
          hade det gjorts en folkomröstning så tror jag att det inte hade skickats några plan från sverige.

Strålande inlägg!! bravo.gif
          Helt enkelt huvet på spiken!
          Jag är beredd att hålla med!

Khadaffi skjuter ju bara sina egna invånare ifrån hustaken, bombar dom med sitt eget flyg och ställer barn att vara mänbskliga skäöldar framför strategiska mål.
          det är ju INGENTING jämfört med de orättvisor vi möter i det svenska samhället!

Här får cheferna för hög lön, här kommer tågen försent, här kan slapptaskar knappt leva på sina arbetslöshetspengar, här får man ju knappt sprida rasism utan att folk klagar..

så komma å säga att vi som har det sååå svårt ska hjälpa oskyldiga skyttemål i ett annat land, där dom talar konstoga språk å inte ser ut som vi.. det är ju ba' föör mycket...

(Om du klarade att läsa ända hit, villl jag påpeka för alla över IQ fiskmås att jag är ironisk)

(slå upp ordet om du inte hajar)
          (obs i kommer efter h i lexikon)

--------------------

Citera
          Lokan
          Inlägg 05-04-2011, 14:01
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 3 662
          Medlem nr: 26 737

bravo.gif

--------------------
          " Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger "
          Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala

Citera
          Piccante
          Inlägg 05-04-2011, 14:06
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (theseraphim @ 05-04-2011, 13:00) *
          Vi har stött Nato i stort sedan Nato bildades så det är inget nytt men bara att sedan kalla kriget tog slut så behöver vi inte dölja det på samma sätt, Vi hade ju tom avtal att om sovjet anföll Sverige så skulle Nato gå till anfall via Norge, danmark o tyskland.

och det är fortfarande lika fel anser jag. Om någon ska ha våldsmonopol så är det FN och ingen annan grupp.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          herkules
          Inlägg 05-04-2011, 14:49
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Farbror Blå @ 05-04-2011, 13:39) *
          Khadaffi skjuter ju bara sina egna invånare ifrån hustaken, bombar dom med sitt eget flyg och ställer barn att vara mänbskliga skäöldar framför strategiska mål.
          Här får cheferna för hög lön, här kommer tågen försent, här kan slapptaskar knappt leva på sina arbetslöshetspengar, här får man ju knappt sprida rasism utan att folk klagar..
          så komma å säga att vi som har det sååå svårt ska hjälpa oskyldiga skyttemål i ett annat land, där dom talar konstoga språk å inte ser ut som vi.. det är ju ba' föör mycket...
          (Om du klarade att läsa ända hit, villl jag påpeka för alla över IQ fiskmås att jag är ironisk)

det är bara att gå ut och fråga folk vad de tycker, svårare än så är det inte.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-04-2011, 15:52
          Länk hit: #32

Medlem

Ibland är svenskarna både fega och snåla - klart att vi ska hjälpa till i Libyen...

--------------------

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-04-2011, 16:07
          Länk hit: #33

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 05-04-2011, 16:52) *
          Ibland är svenskarna både fega och snåla - klart att vi ska hjälpa till i Libyen...

Tänk om det blir ett nytt Afghanistan? Vi kanske kretsar omkring där i våra jasplan fortfarande om tio år. Bättre att sända in några lönnmördare i hemlighet och likvidera Khadaffi en gång för alla

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-04-2011, 16:12
          Länk hit: #34

Moderator

Eller tänk så här, om vi hjälper rebellerna i Libyen borde vi ju även hjälpa till i grannländerna. I Egypten klarade de väll sig själv, men hur är det med Syrien, Jordanien, Bahrain, Saudiarabien, Oman och så vidare. Det blir dyrt att hjälpa alla dessa. För att inte tala om Elfenbenskusten, där det också krigas just nu. Och då är vi inte ens klara i Afghanistan eller Irak trots många år av stridande.

Citera
          Carl
          Inlägg 05-04-2011, 16:22
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Man kan inte gå ut och fråga vad folk tycker i varje fråga. Därför att folk gemen saknar kunskap i frågan. Liksom jag i många fall. i så fall så skulle man ha kunskaps tester innan man för rösta. Ingen dum ide!

Citera
          Cacki
          Inlägg 05-04-2011, 18:26
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Farbror Blå @ 05-04-2011, 13:39) *

Just nu, i denna stund, i mångas verklighet, i dagens Sverige, är ett sådant uttlande jäkligt onödigt. Föga tröstande för den som är drabbad utan att själv ha kunnat påverka sin situation. Att ställa krigsoffer mot våra offer i socialförsäkringsfiaskot är både riktigt lågt och splittrande.
          Socialförsäkringsfrågan är en helt annan fråga men likt förbenat en väldigt primär och viktig fråga för många av oss.
          Jag kan fortsätta i din anda med en följdfråga i så fall.
          Är det ok för dej att slå, låta dina barn gå utan mat osv osv, bara för att det förekommer att barn som används som mänskliga sköldar i andra delar av världen?

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-04-2011, 18:35
          Länk hit: #37

Moderator

Och jag som tyckte Farbror Blå var tråkigt övertydlig med sin ironiförklaring rolleyes.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 05-04-2011, 18:36
          Länk hit: #38

Medlem

Ironi är svårt...

--------------------

zon 1

Citera
          Cacki
          Inlägg 05-04-2011, 18:46
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Huggorm @ 05-04-2011, 19:35) *
          Och jag som tyckte Farbror Blå var tråkigt övertydlig med sin ironiförklaring rolleyes.gif

Eftersom jag inte har riktigt klart för mej vart Farbror Blå står i socialförsäkringsfrågan, så kan man tolka hans ironi olika helt utefter vilken åsikt han har om den. Gnugga geniknölarna så får du se! flirting.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-04-2011, 18:53
          Länk hit: #40

Moderator

CITAT (Cacki @ 05-04-2011, 19:46) *
          Eftersom jag inte har riktigt klart för mej vart Farbror Blå står i socialförsäkringsfrågan, så kan man tolka hans ironi olika helt utefter vilken åsikt han har om den. Gnugga geniknölarna så får du se! flirting.gif

Med lite god vilja skulle tvetydigheten kunna uppfattas som medveten rolleyes.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-06-2026, 04:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon