Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trädgårdsfredag tillbaka:)
          VitaFingrar
          Inlägg 09-04-2011, 23:11
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 339
          Medlem nr: 36 571

CITAT (malcolm @ 10-04-2011, 00:05) *
          Cat fight...? Heja Vita fingrar! Sätter en hundring på dig! coolgleam.gif

Haha, härligt att du tror på mig! biggrin.gif Men jag backar nog den här fighten. Annars blir jag väl ivägjagad med högaffel! tongue.gif

Trädgårdsfredag var ämnet ja, ledsen för OT. Fortsätt diskutera. smile.gif

Redigerat av VitaFingrar: 09-04-2011, 23:12

Citera
          malcolm
          Inlägg 09-04-2011, 23:23
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Trädgårdfredag är BRA liksom trädgårdstoppen och det sistnämnda kan jag se bara för att njuta av Doreens uppenbarelse. wub.gif

Redigerat av malcolm: 09-04-2011, 23:25

Citera
          sqrulan
          Inlägg 10-04-2011, 08:46
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

CITAT (malcolm @ 09-04-2011, 18:39) *
          Vad vill du se då?

Nånting som handlar om trädgård och inte matlagning, nån som cyklar och sitter och kisar mot solen, jag är inte intresserad av deras ansikten utan tittar då hellre på blommor.
          Det är fel att kalla det för trädgårdsprogram, åtminstone detta första.
          Det gav mej absolut ingentig! thumbdown.gif

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 10-04-2011, 09:23
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Jag håller faktiskt med om att första avsnittet inte var något vidare. Vad visades i trädgårdsväg egentligen? Några flyktiga bilder på ett snår , några bilder på jordärtskockor och några snabba sekvenser på krukplantering.
          Det gick på något sätt obemärkt förbi. Rätt som programmet började tog det slut på något sätt.
          Jag hade gärna sett att man visat en helhetsbildbild över den igenvuxna trädgården så att man kunde få en liten föreställning om vad som komma skall åtminstone. Gärna att någon presenterade en plan på vad som planerades också.
          Sedan kan gärna kommande avsnitt rulla på i samma avslappnade anda men, som sagt, jag tyckte att en viss presentation denna säsongs projekt vore på sin plats.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 10-04-2011, 16:49
          Länk hit: #45

Gäster

I kväll kommer våra goda vänners trädgård att delta i Trädgårdstoppen. Hoppas att programmet kan göra deras trädgård rättvisa - Lindbro trädgård är och kommer alltid att vara en förebild för mig!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 10-04-2011, 17:41
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Det ska bli kul att se!

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 10-04-2011, 19:44
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Jag gillar programmet, har ungefär samma inställning till trädgård, det skall vara njutning, inte svett och ont i ryggen. Gunnel? Nä, hon är alldeles för präktig för att falla mig i smaken.
          Gita

Citera
          Platinum
          Inlägg 10-06-2011, 21:03
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

Dagens program fick mig att slå bakut, men planterar väl för *f.n* inte blommor så att man måste duscha hela väggen med trädgårdsslangen? Speciellt inte ettåriga no.gif

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-06-2011, 21:26
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Platinum @ 10-06-2011, 22:03) *
          Dagens program fick mig att slå bakut, men planterar väl för *f.n* inte blommor så att man måste duscha hela väggen med trädgårdsslangen? Speciellt inte ettåriga no.gif

Nej, ibland är det mer originellt än vettigt. Trädgårdar "inreds" som man stylar en lägenhet... Annar gillar jag tonen och fotot i programmet - missar det aldrig...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 10-06-2011, 21:44
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Gillade "Gröna rum "med Gunnel Karlsson hon är realist :)Var på en föreläsning med henne tidigt i våras ,hon är toppen som föreläsare humoristisk och lyhörd ,det roligaste hon berättade var att hennes granne brukar titta in och säga :Men Gunnel !fy fan vad det ser ut i din trädgård :)Gunnel sa att det där med ogräs och ränsa ja det var inte hennes grej helt :)och så skällde hon på deltagarna att de "rensar" för mycket i trädgården på hösten ,låt det ligga sa hondet gynnar alla både folk och fä wink.giffå ni en chans så gå på hennes föreläsningar blomma.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-06-2011, 21:45
          Länk hit: #51

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 10-06-2011, 22:26) *
          Nej, ibland är det mer originellt än vettigt. Trädgårdar "inreds" som man stylar en lägenhet... Annar gillar jag tonen och fotot i programmet - missar det aldrig...

Jag misar det så ofta jag bara kan, jag tycker att hela programmet är urfjantigt.
          Men jag gillar dig ändå. wink.gif

Citera
          merlin68
          Inlägg 10-06-2011, 21:48
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Gillar egentligen trädgårdsfredag som är ett mysigt program men nu har det blivit för mycket av det goda...köpeblommor??? blääää så trist thumbdown.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 10-06-2011, 21:56
          Länk hit: #53

Medlem

Trädgårdsfredag !trams bara inget som vanliga odlare har nytta av ,och vem F.n äter granbar?
          Gillar däremot den där Danske Ungbonden på TV 2 (tro det är tv 2)han lär ut ett och annat som är bortglömt.

Citera
          merlin68
          Inlägg 10-06-2011, 22:01
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Psst jag äter granbar och lägger in unga skott i honung blush.gif rolleyes.gif Tittade på danska Camilla Plum idag - också ett härligt program. Fick sån lust att göra sylt och hennesrecept på rabarberchutney ska jag prova tummenupp.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-06-2011, 22:01
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag gillar att det inte är en dussinträdgård dom pular i, att det inte är så perfekt allting och att det är lättsamt fast jag kan hålla med om att det inte är så smart att plantera blommor i stuprännan och duscha väggen när man vattnar. sleep.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 10-06-2011, 22:06
          Länk hit: #56

Medlem

Rabarberchuttny !det är supergott ju !särskillt till fläskkött har tappat bort mitt recept !men vet att det ska vara rödvinsvinäger farinsocker gulök kanel men vet inte mängderna sad.gif

Citera
          Platinum
          Inlägg 10-06-2011, 22:10
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

Jag gillade första säsongen med Mandelmann bäst, andra säsongen tyckte jag inte om alls, den sista bättre men måste säga det är John och Tareq som håller upp programmet...och som sagt, plantera så man duschar väggen...svt4 =bakläxa med råge.

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          Motti
          Inlägg 10-06-2011, 22:32
          Länk hit: #58

Medlem

Personligen tycker jag att det ska vara glädje i att odla och inte dör man av lite ogräs heller ,har legat i två dagar och rensat ogräs och personligen ger det mig avkoppling plus att jag får himmla ont i bena giggle.gif men det är ju en del av odlandet detde in dom tillsamans ,har kvar lite än smile.gifI år har vi växthus med gurka tomater paprika chilli och en vindruvsranka plus en Melonplanta.Men att se olika trädgårdsprogram ger en mycket ider och sporrar en till att prova nya saker !ser vårt växthus som en provkörning till nästa säsong då kanske man lärt sig mer smile.gifNä nu ger jag upp !häften av det man skriver försvinner ju slap.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-06-2011, 05:51
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (*Stintan* @ 10-06-2011, 23:01) *
          Jag gillar att det inte är en dussinträdgård dom pular i, att det inte är så perfekt allting och att det är lättsamt fast jag kan hålla med om att det inte är så smart att plantera blommor i stuprännan och duscha väggen när man vattnar. sleep.gif

Precis min uppfattning också! tummenupp.gif

Vill jag lära mig nya saker om trädgård så finns det mycket litteratur och kompisarna på Odla!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          malcolm
          Inlägg 11-06-2011, 16:33
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag älskar Trädgårdsfredag, det är precis på lagom nivå för min del och jag gillar alla tre programledarna. Tycker om den lite retsamma stilen mellan dem och Pernilla är både vacker och har den rätta busiga glimten i ögat, visst finns det säkert "förstå-sig-påare" som retar upp sig på att de inte är tillräckligt proffsiga men vem är det. Jag är inte intressrad av en massa latinska namn och en massa konstiga arter som i alla fall inte finns att hitta på plantskolan och för mig duger Plantagen och liknande ställen alldeles utmärkt. de program där jag skulle vilja att det var lite mer djupgående är sådana som handlar om renovering av gamla bilar och liknande men de finns inte ännu vad jag vet och jag tittar på alla sådana.

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 19:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon