Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Mitt äppelträd blommar..., ...i växthuset!!!
          blomkronan
          Inlägg 16-04-2011, 07:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Sent i höstas köpte jag ett "pelaräppelträd" på rean, jag kunde inte gräva ner det i jorden ute, så jag grävde ner den i växthuset.
          1:a april satte jag på lite värme i växthuset och trädet börja slå ut blad...

Nu på morgonen upptäckte jag att den blomma!!! Nu finns det ju inga andra äppelträd i närheten som kan hjälpa till och pollinera, det finns ju inga som blommar NU!! kan jag pollinera det själv på något sätt? med pensel som jag gör på chilisarna wink.gif eller ska jag ta bort blommorna, kommer det flera sen då??? ett äppelträd blommar väll bara en gång per år...är det kört nu!! blush.gif

och... Hur är det med äppelträd, är dom lika känsliga som andra växter... måste jag avhärda trädet, jag vill ställa ut den, med det finns ju risk för nattfrost fortfarande blush.gif
          Bifogad fil  tg.JPG ( 529.86k ) Antal nedladdningar: 30

Bifogad fil  fr.JPG ( 444.21k ) Antal nedladdningar: 27

SOM DET KAN GÅ giggle.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 13:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon