Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur skräpigt får man ha på tomten?, Kan jag göra någonting?
          Suz
          Inlägg 17-04-2011, 12:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Hej!

Jag har en granne vars tomt nu förfallit totalt!
          Det är en barnfamilj som bor där (de har även två oregerliga stora hundar) och under dessa 4-5 år som vi har bott här har alla bara ställt ut saker men ingen plockar in.
          Det ser för bedrövligt ut rent ut sagt!
          Där hänger en massa gamla kläder i träden sen flera år tillbaka, några täcken på backen, sopsäckar, leksaker, trasiga grejjer, pantburkar, kartonger...ja allt!
          Som en rivningstomt där man knappt längre ser huset för allt skräp och definitivt inte gräset någonstans.
          Man kan tro att det är en soptipp och jag skojar verkligen inte!!
          Jag har bara noterat och tyckt att det är eländigt att man får göra så här men nu börjar allt skräp att flyga runt på vår och övriga grannars tomter och då blir jag irriterad.
          Att prata med dem leder ingen vart vad jag förstått av en annan granne då pappan är missbrukare tydligen (jag vet inte, jag har bara sett barnen då och då och mamman endast en gång under alla år men aldrig talat med dem trots att de bor på andra sidan gatan)
          Barnen sprang ute i pyjamas ofta i ur och skur för ett par år sedan och ungdomarna i huset poppar musik med alla fönster öppna oavsett 20 minusgrader.
          Jag låter som en gnälltant, det är jag verkligen inte, jag kan tolerera massor men det är verkligen en katastrof på deras tomt.
          Önskar jag fick lägga ut kort så ni fick se!
          Och jag undrar hur barnen har det...hur ser det ut inne??

Min fråga är...kan jag göra någonting?
          FÅR man ha det så där på en tomt i ett villaområde?

--------------------
          Zon II

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 08:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon