Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 4 5 6  
          Skriv svarNytt inlägg
          > De tjänar pengar på din trädgård
          Gunilla T
          Inlägg 28-04-2011, 08:15
          Länk hit: #101

Gäster

CITAT (smuleborg @ 27-04-2011, 19:03) *
          Då måste vi helt enkelt ta oss dit, inte bara prata om det.

...och då kanske jag får bjuda på en liten trädgårdspromenad på Hagtorpet?

Citera
          smuleborg
          Inlägg 28-04-2011, 19:46
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

Väldigt gärna smile.gif . Vi får höras om det.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 28-04-2011, 21:17
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem nr: 5 153

Jag blev sååå störd av att få reda på att Granngården ägs av riskkapitalister, trodde det var "bondekooperationen", Lantmännen eller vad det hette sad.gif Den vi ibland handlar på i Norrtälje "skyltar" med traktorer och hölastare på planen framför ingången.

I norra stockholmsområdet finns en bra Plantagen (Bergianska) med stort sortiment och kunnig och tillgänglig personal. Övriga jag varit på suger! Jag sprang runt på en i tjugo minuter för att leta efter en näva utan att se en skymt av en enda sort. Frågade en som hade firmakläder på sig var de hade nävorna. "Vaa?" sa hon. "Nävor, geranium, var?" sa jag. "Ingen aning" sa hon och vände och gick därifrån. crying.gif

Min inställning är att om en butik inte lär upp sin personal ens på en sån grundläggande sak som att gå och hämta någon som har koll om man får en fråga, en sån butik har inte på marknaden att göra och får inga av mina pengar. Ställde tillbaka de plantor jag plockat på mig och gick därifrån. Men hon kanske hade snott personalkläderna wink.gif

Jag har råkat på små plantskolor som är rätt usla på service också, och det är lika trist.

Men när jag skulle köpa plantor till ligusterhäcken, t.ex. fick jag dem billigare från Zetas än från de två kedjorna jag kollade med (fikat inte inräknat). Så det som någon skrev tidigt på tråden om att Zetas är dyrare stämmer inte enligt min erfarenhet. Kanske om man jämför lockpriser, men inte på ordinarie pris.

--------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.

Citera

6 sidor V  « < 4 5 6
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 23:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon