|
|
  |
soltråden 2011, Vistas du i solen? |
|
|
|
25-04-2011, 00:04
|

Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497

|
CITAT (Farbror Blå @ 24-04-2011, 14:03)  Hej! Här kommer tråden för dej solälskande eller solskyggande.
Har du fått nån färg än? Törs du sola? Använder du solkräm och har du då nåt tips? Har du bildbevis på solbränna? Ligger du på stranden? Sitter du i trägårn? Får du bonnabränna när du arbetar?
Japp en dag på havet gjorde sitt idag när jag fiskade, lagom färg på axlar armar o ansikte  Ja jag törs sola....har oftast bara solfaktor på näsan axlarna, har inget bildbevis men ligga på stranden nja nä är för rastlös för det...tar med fiskespöt kamera eller kikare o går runt om jag är ute på någon ö. Jag har ingen trädgård men söderbalkong med parasoll vilket är skönt varma dagar då det inte är nån vind. Fick lite färg när vi höll på att jobba med båten på land innan vi sjösatte den igår .....
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
|
|
|
|
|
25-04-2011, 08:02
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
CITAT (netha @ 24-04-2011, 21:27)  Efter några dagar med sol och sommarvärme har jag fått fin färg.  Solar gärna så här i vårtider, men idag var det för varmt och då fick parasollen fällas upp. Passar på att njuta av livet och strävar inte efter att bli ett vackert lik ... som ingen ändå vill titta på. [attachment=60009:solbrun_24_april.jpg] Hihi du är tvåfärgad du med
--------------------
|
|
|
|
|
25-04-2011, 08:41
|
Medlem
Antal inlägg: 3 001
Medlem nr: 26 121

|
Jag är rödhårig, blåögd och har fräknar - behöver jag säga mer  När jag anser mig vara brun, tycker andra jag är kritvit. Har brännt mig fler gånger än jag kan räkna, dock inte i år (ännu), förmodligen för att jag rört mig hela tiden och inte suttit still. Föredrar lagom värme, runt 20 är perfekt, och vill helst skugga ansiktet (så jag inte blir rynkig  ). Solkräm använder jag ofta, och ännu oftare på barnen (på delar som inte skuggas an kläder och hatt). Är det bonnabränna även om man får märken av linne och inte T-shirt? I så fall ja, ofta!
Redigerat av KRT: 25-04-2011, 08:42
--------------------
Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)
|
|
|
|
|
25-04-2011, 16:58
|

Medlem
Antal inlägg: 1 659
Medlem nr: 14 868

|
Har du fått nån färg än? DelvisTörs du sola? AppselutAnvänder du solkräm och har du då nåt tips? NixHar du bildbevis på solbränna? Nix pix Ligger du på stranden? Nä aldrigSitter du i trägårn? Jarå, oftaFår du bonnabränna när du arbetar? O ja, jättesnyggt
Redigerat av Skruttis: 25-04-2011, 17:01
--------------------
Zon 3 Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:31
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
Hej! Här kommer tråden för dej solälskande eller solskyggande.
Har du fått nån färg än?..... O ja!!!! Törs du sola? ....Ja, men gör det inte. Använder du solkräm och har du då nåt tips?....Nej, har bra pigment och blir knallbrun direkt, utan sveda. Har du bildbevis på solbränna?....Ja det kommer.. Ligger du på stranden? .....Aldrig Sitter du i trägårn?...Ja i skuggan, men blir ordentligt solbränd ändå... Får du bonnabränna när du arbetar?.....Det är den som kommer att bli bildbeviset, när jag köpt nya batterier till kameran.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
25-04-2011, 22:07
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Bonnabränna är lätt att få när man jobbar i trädgården ;)har just nu randiga fötter efter sandalremmarna .Jag ligger inte och pressar i solen längre på samma sätt som för är för rastlös för det. ibland får jag för mig att nu jäklar ska jag sola tar på mig minibikini ja eller något liknande lägger mig på bryggan och försöker njuta !men hux flux så ligger jag på alla fyra och jagar ogräs  Sitter järna i skuggan när det är vindstilla,eftersom jag har problem med blodtrycket så är det ju inte så hälsosamt att sitta i solen och pressa för mycket.men får jag ligga på bryggan där det fläckta och glida ner i vattnet när det blir för varmt då trivs jag
|
|
|
|
|
25-04-2011, 23:03
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Motti @ 25-04-2011, 23:07)  Bonnabränna är lätt att få när man jobbar i trädgården ;)har just nu randiga fötter efter sandalremmarna .Jag ligger inte och pressar i solen längre på samma sätt som för är för rastlös för det. ibland får jag för mig att nu jäklar ska jag sola tar på mig minibikini ja eller något liknande lägger mig på bryggan och försöker njuta !men hux flux så ligger jag på alla fyra och jagar ogräs  Sitter järna i skuggan när det är vindstilla,eftersom jag har problem med blodtrycket så är det ju inte så hälsosamt att sitta i solen och pressa för mycket.men får jag ligga på bryggan där det fläckta och glida ner i vattnet när det blir för varmt då trivs jag  Det där med ogräs, känner jag igen, rätt vad det är, står jag med baken i vädret och bonnabrännan är ett faktum. (drar ofta en t-skirt över bikinin, och rensar på...
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
26-04-2011, 18:00
|

Medlem
Antal inlägg: 4 044
Medlem nr: 28 369

|
Hej! Här kommer tråden för dej solälskande eller solskyggande. Har du fått nån färg än? Ja blir brun rätt fort. Fått "brun-genen" efter min pappa Törs du sola? Ja men brukar inte göra det så ofta, det är så tråkigt. Använder du solkräm och har du då nåt tips? Inte så bra på det tyvärr. Har du bildbevis på solbränna? Ingen kabel till kameran ska försöka fixa det framöver. Ligger du på stranden? Nej, eftersom jag då ej kan ta med hunden. Sitter du i trägårn? Gärna och ofta Får du bonnabränna när du arbetar? Vad???
|
|
|
|
|
31-05-2011, 21:33
|
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358

|
blev bränd idag! aj, nu är jag 3färgad ljusbrun, rödbränd, vit.
|
|
|
|
|
31-05-2011, 21:40
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Min man är kul att se nu  illbrun flint och ansikte ,kritvit resten man blir bländad av hans ben :)Själv drar jag mig för att gå i bikini nu mer tycker jag har en del "överflöd"men enligt sjuksköterskan i dag så annsåg inte hon att jag var överviktig .I mitt stilla sinne frågade jag mig om jag fick en blind sköterska  men jag såg ingen vit käpp
|
|
|
|
|
31-05-2011, 23:26
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Har inte solat något så jag har inte fått någon färg. Har aldrig varit speciellt mycket för att ligga i solen och grillas , någon halvtimme då och då om man varit och badat.
Så fick jag torra fläckar i pannan och vid tinningen. Min läkare skickade genast remiss till Hudklinken . Där konstaterades att jag har cellförändringar i ansiktet p g a av solande. Fick en salva att smeta på fläckarna , den gör så att huden liksom etsats bort och så ska det bli ny fin hud. Under behandlingen , 8 - 10 veckor , får man inte alls vistas i solen.
Nu ska det inte vara några farliga cellförändringar men jag ska inte ligga och sola, var ute i solen går ju knappt att undvika , men just inte ligga och sola .Ska använda solkräm med hög hög solskyddfaktor om jag är ute i solen..
Vem kunde ana det , jag som inte legat och stekt mig , mår inte bra av värme heller så jag har mest varit i skuggan. Inte har vi varit utomlands och legat på playan heller.
Så ta det med måtta därute i solen .
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
04-06-2011, 00:05
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
Skrämde folk med min vita kropp på stranden och i sjön idag=)
Redigerat av Farbror Blå: 04-06-2011, 00:05
--------------------
|
|
|
|
|
04-06-2011, 18:40
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Sprang de och gömde sig ?
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
04-06-2011, 19:46
|

Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237

|
Jag tycker om när det är ca 20 grader! Men--tyvärr--kan jag ej vistas i solen mer än 10-15 min. Jag får äckligt eksem överallt!
|
|
|
|
|
06-06-2011, 13:41
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Jag har ännu extremare bondbränna än jag haft andra år. Jag har i princip varit ute i solen hela dagarna i sex veckor nu. De första tre byggde vi hus, och redan då sved det i skinnet varenda kväll. De sista tre veckorna har jag jobbat på en båt, med sol både uppifrån och nerifrån från speglingar i vattnet. Vinden gör dessutom att man inte känner hettan, och det är förrädiskt. Skinnet på utsatta ytor har flagnat av och fallit bort i omgångar, och däremellan är jag röd som tomtefar. Får se hur det slutar, antingen kommer jag smälta in bland lokalbefolkningen på semestern till hösten eller så hamnar jag på Sahlgrenska för cellgiftsbehandling av hudcancer.
|
|
|
|
|
06-06-2011, 13:58
|
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358

|
jag har bränt mig väldigt mycket i år, aldrig bränt mig så hårt innan. blåsor, skrynklig rödbrun hud som gör ont, blåsor som svider, svarta, gråa, bruna fläckar på axlarna och det flagnar hysteriskt nu. ser ut som en skräcködla.
armarna, nacken, ansiktet har fått en fin lagom gyllenbrun färg. men axlarna ser inte alls roliga ut. får ta och köpa solkräm.
|
|
|
|
|
07-06-2011, 19:57
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 10 191

|
Har du fått nån färg än? FläckvisTörs du sola? JajjamenAnvänder du solkräm och har du då nåt tips? näppHar du bildbevis på solbränna? jappLigger du på stranden? helst inteSitter du i trägårn? ja iblandFår du bonnabränna när du arbetar? gissa Lite skillnad
Brukar bli värre än så det här är bara början
--------------------
|
|
|
|
|
07-06-2011, 21:10
|

Medlem
Antal inlägg: 670
Medlem nr: 47 068

|
CITAT (Farbror Blå @ 24-04-2011, 14:03)  Hej! Här kommer tråden för dej solälskande eller solskyggande.
Har du fått nån färg än? Törs du sola? Använder du solkräm och har du då nåt tips? Har du bildbevis på solbränna? Ligger du på stranden? Sitter du i trägårn? Får du bonnabränna när du arbetar?
Jag är alltid jättebrun på sommaren, blir det väldigt tidigt på säsongen tack vare trädgårdsintresset. Jag är inte rädd för att sola, men tycker inte om att ligga och pressa. Jag använder inte solkräm i Sverige. Tycker att det är bättre att vara i skuggan om solen gassar. Bildbevis har jag. Men inte här... Jag ligger gärna på stranden när det är varmt och skönt, men helst under ett parasoll. Jag sitter sällan ner i trädgården, bara när jag äter. Annars är jag alltid på språng. Skulle jag sätta mig ner ser jag alltid något som måste tas hand om omedelbart. Jag får bonnabränna om det inte är så varmt att jag går omkring i bikini.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|