Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Samerna har fått rätt till urtida betesmarker !
          herkules
          Inlägg 09-05-2011, 11:09
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

renkött är inte gott men om det vore det och jag åt det så skulle jag betala exakt vad det kostar över disk.
          skattefusk går ut över de som redan har det sämre ställt och är inget jag vill bidra till.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gita
          Inlägg 09-05-2011, 11:51
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Aqvakul @ 08-05-2011, 21:05) *
          Ursäkta men det var inte det saken gällde, vilket Stintan förklarat i det inlägg du citerade i ditt senaste inlägg.

Nu ställde jag en rak fråga till Stintan som ju också hon givit ett rakt svar på längre fram i tråden och med det är jag nöjd.
          Vad jag inte förstår däremot är ditt som det verkar enorma behov att alltid komma med onödiga och snusförnuftiga kommentarer.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-05-2011, 12:24
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 09-05-2011, 12:51) *
          Nu ställde jag en rak fråga till Stintan som ju också hon givit ett rakt svar på längre fram i tråden och med det är jag nöjd.
          Vad jag inte förstår däremot är ditt som det verkar enorma behov att alltid komma med onödiga och snusförnuftiga kommentarer.
          Gita

Jag tyckte nog att svaret fanns redan i mitt tidigare inlägg fast du valde uppenbarligen att inte vilja se det. biggrin.gif

Redigerat av *Stintan*: 09-05-2011, 12:25

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-05-2011, 12:29
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 09-05-2011, 12:51) *
          Gita

Jag deltog i den här tråden långt innan du hoppade in på ett bananskal..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 09-05-2011, 13:33
          Länk hit: #125

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 09-05-2011, 13:29) *
          Jag deltog i den här tråden långt innan du hoppade in på ett bananskal..

Jaha, och...?
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-05-2011, 13:39
          Länk hit: #126

Medlem

CITAT (Gita @ 09-05-2011, 14:33) *
          Jaha, och...?
          Gita

och har därmed all rätt att kommentera både bra och dåliga inlägg, eller...

Faktum är att tråden, som handlar om rennäringen, hamnat på ett stickspår (köpa/handla svart) och när du envisades att följa det stickspåret trots att Stinten försökte leda dig rätt - då reagerade jag... Ibland är du väldigt snabb att kasta dig in i trådarna och leverera åsikter, utan att se hela sammanhanget...

--------------------

zon 1

Citera
          netha
          Inlägg 09-05-2011, 23:10
          Länk hit: #127

Gäster

TV4 Nyhetsmorgon i morse .. där gjordes Renklämma ... lyxigt och dyrt sa de ... Men kanske om man känner nån jägare och får köpa en bit kött billigt!!!! ohmy.gif
          Jägare som jagar ren!!!!

Stor koll de har! rotfl.gif

Redigerat av netha: 09-05-2011, 23:11

Citera
          Motti
          Inlägg 09-05-2011, 23:24
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Nu har våra sommargäster från Laisvall Laisdalen kommit ,jag ska ta och höra med dom lite,vet att han köppt en hel Ren då och då för att göra Sovlas bla.Jag återkommer med info från dom som lever där uppe och har perspektiv på verkligheten . rtfm.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-05-2011, 06:52
          Länk hit: #129

Medlem

CITAT (Motti @ 10-05-2011, 00:24) *
          Nu har våra sommargäster från Laisvall Laisdalen kommit ,jag ska ta och höra med dom lite,vet att han köppt en hel Ren då och då för att göra Sovlas bla.Jag återkommer med info från dom som lever där uppe och har perspektiv på verkligheten . rtfm.gif

Det finns nog väldigt olika uppfattningar, även bland dem som lever i renbetesområdena...

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-05-2011, 08:25
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 10-05-2011, 00:24) *

Skulle dom på något sätt ha mer perspektiv på verkligheten än andra som lever där uppe? wacko.gif Folk har nog lika mycket olika åsikter om saker och ting där som på andra håll. Dessutom är det lite knepigt att ha perspektiv när man sitter mitt i smeten. Perspektiv ser man bäst på lite avstånd. tongue.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          netha
          Inlägg 14-05-2011, 21:19
          Länk hit: #131

Gäster

Hevder at gaupa spiste 47 424 rein i fjor!

Klipp ur artikeln: Kun 542 drepte dyr kunne dokumenteres, og Fylkesmannen i Finnmark aksepterte et tap på 10 452 dyr basert på skjønn. Forskere antyder at reineiere kan ha oppgitt dødfødsler og aborter som rovdyrtap, men Sara avviser bestemt at det svindles med rovdyrerstatningen.

Till Norrbotten har flyttad varg vandrat tillbaka ... nu ansöker samerna om att få skjuta den direkt!
          Inga rovdjur ska få finnas i skog och mark ... bara renar.

Citera
          Gita
          Inlägg 15-05-2011, 05:18
          Länk hit: #132

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 09-05-2011, 14:39) *
          och har därmed all rätt att kommentera både bra och dåliga inlägg, eller...
          Faktum är att tråden, som handlar om rennäringen, hamnat på ett stickspår (köpa/handla svart) och när du envisades att följa det stickspåret trots att Stinten försökte leda dig rätt - då reagerade jag... Ibland är du väldigt snabb att kasta dig in i trådarna och leverera åsikter, utan att se hela sammanhanget...

Ja, just det, rättning i leden! Är du sån i verkliga livet också? Utanför arbetstid menar jag förstås. Nu är det ju ändå så att om man inte tillåter stickspår och associationer, dvs. att det ena leder till det andra, då blir det väldigt enkelspåriga och trista samtal.
          I det här fallet var det ju så att jag kommenterade ett inlägg om svarthandel vilket ju fler än jag faktiskt gjorde och då, naturligtvis, måste magistern gripa in.
          Kommentera/besvara gärna mina inlägg i sak, men låt mig välja vad jag vill kommentera eller vilka ämnen jag vill ta upp.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-05-2011, 07:11
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (Gita @ 15-05-2011, 06:18) *
          Ja, just det, rättning i leden! Är du sån i verkliga livet också? Utanför arbetstid menar jag förstås. Nu är det ju ändå så att om man inte tillåter stickspår och associationer, dvs. att det ena leder till det andra, då blir det väldigt enkelspåriga och trista samtal.
          I det här fallet var det ju så att jag kommenterade ett inlägg om svarthandel vilket ju fler än jag faktiskt gjorde och då, naturligtvis, måste magistern gripa in.
          Kommentera/besvara gärna mina inlägg i sak, men låt mig välja vad jag vill kommentera eller vilka ämnen jag vill ta upp.
          Gita

Ditt inlägg bestod i att du krävde att Stintan skulle svara på en fråga som hon redan svarat på och som dessutom knappast var relevant för huvuddiskussionen. Jag undrar just vem som försökte styra och ställa?

--------------------

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 15-05-2011, 08:18
          Länk hit: #134

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 15-05-2011, 08:11) *
          Ditt inlägg bestod i att du krävde att Stintan skulle svara på en fråga som hon redan svarat på och som dessutom knappast var relevant för huvuddiskussionen. Jag undrar just vem som försökte styra och ställa?

Hörru magistern, varför inte låta Stintan svara för sig? Det klarar hon alldeles utmärkt. Och varför inte sluta med ditt ständiga tillrättavisande, för du förstår att om jag vill ställa en fråga till Stintan eller till någon annan så gör jag det ,oberoende av magisterns pekpinnar för det angår helt enkelt inte magistern.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-05-2011, 08:21
          Länk hit: #135

Medlem

CITAT (Gita @ 15-05-2011, 09:18) *
          Hörru magistern, varför inte låta Stintan svara för sig? Det klarar hon alldeles utmärkt. Och varför inte sluta med ditt ständiga tillrättavisande, för du förstår att om jag vill ställa en fråga till Stintan eller till någon annan så gör jag det ,oberoende av magisterns pekpinnar för det angår helt enkelt inte magistern.
          Gita

Varför refererar du alltid till mitt yrke, inte så sakligt va...

Vad jag vet så är det ett öppet forum, där man besvarar vilka inlägg man vill - tryckfriheten är grundlagsskyddad i vårt land, tack och lov...

--------------------

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 15-05-2011, 08:46
          Länk hit: #136

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 15-05-2011, 09:21) *

Vad jag vet så är det ett öppet forum, där man besvarar vilka inlägg man vill - tryckfriheten är grundlagsskyddad i vårt land, tack och lov...

Varför jag refererar till ditt yrke? Helt enkelt för att du ständigt kommer med tillrättavisningar och pekpinnar och det är säkert helt OK och kanske befogat på din arbetsplats men inte utanför och att det är ganska tröttsamt (men också en aning komiskt) med alla dessa påpekande (uppfostringsförsök) på mellanstadienivå.

Betr. tryckfriheten så har du naturligtvis din fulla rätt att fortsätta på inslagen väg, precis som jag har exakt samma rätt att ställa vilka frågor jag vill till vem jag vill samt att bemöta precis vilka inlägg jag vill och/eller hoppa in i en tråd precis när jag vill.
          Gita

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 15-05-2011, 08:46
          Länk hit: #137

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 15-05-2011, 09:21) *

Pssst Aqva.....härskarteknik .....

Citera
          Gita
          Inlägg 15-05-2011, 08:50
          Länk hit: #138

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 15-05-2011, 09:46) *
          Pssst Aqva.....härskarteknik .....

Ja visst är det en form av härskartaktik att ständigt tillrättavisa och t.ex ha synpunkter på vilka frågor som får ställas eller vilka inlägg som får bemötas..
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-05-2011, 08:50
          Länk hit: #139

Medlem

Gita!
          Jag undanber mig bestämt ytterligare referenser till mitt yrke, eftersom du bara använder det i syfte att förlöjliga mig.
          Försök att vara lite professionell och saklig!

--------------------

zon 1

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 15-05-2011, 09:04
          Länk hit: #140

Gäster

CITAT (Gita @ 15-05-2011, 09:50) *
          Ja visst är det en form av härskartaktik att ständigt tillrättavisa och t.ex ha synpunkter på vilka frågor som får ställas eller vilka inlägg som får bemötas..
          Gita

Inte alls wink.gif däremot är förlöjliganden och anklagelser om något man inte kan värja sig mot härskartekniker...

Redigerat av Gunilla T: 15-05-2011, 09:08

Citera

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 08:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon