Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Valdag i dag
          netha
          Inlägg 16-05-2011, 22:08
          Länk hit: #21

Gäster

CITAT (Huggorm @ 16-05-2011, 19:40) *
          Vad som helst är väll bättre än det som varit här i västra götalands län. Borås lasarett och NÄL är landets i särklass sämsta akutmottagningar vad gäller väntetider. Samtliga akutmottagningar som inte ligger i själva västergötland har lagts ner. Följden är att invånarna i norra bohuslän får resa till norska akutmottagningar i stället, eftersom de blir så långt till de västgötska. Och det pågår en konstant skytteltrafik med ambulanser och helikoptrar med patienter som fraktas fram och tillbaka. Av de som jobbar i NU-sjukvården kan enbart 3% rekommendera den som arbetsgivare.

Här har, sedan BB lades ner och flyttades 12 mil bort (av S,V & MP)... våra mammor fått färdas minst ett varv runt jorden vid födslar. Allt istf att ha kvar vårt BB och ta hit mindre antal från närliggande.
          Kostnaderna skjuter i höjden ... men det spelar ingen roll för styret ... bara de får som de vill.
          Förresten så låg vårt BB på topp vad gäller säkerhet. Vi hade den lägsta barnadödligheten i Europa!

Vi har ett ... förhoppningsvis numera efter behandling, nyktert S Landstingsråd som erkänt att personliga motsättningar och prestige styrt hans handlande! Ändå får han sitta kvar!

Redigerat av netha: 16-05-2011, 22:25

Citera
          herkules
          Inlägg 17-05-2011, 08:09
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (netha @ 16-05-2011, 23:08) *
          /.../Vi har ett ... förhoppningsvis numera efter behandling, nyktert S Landstingsråd som erkänt att personliga motsättningar och prestige styrt hans handlande! Ändå får han sitta kvar!

fast om landstingsrådet är en inkompetent alkoholist så spelar det kanske ingen roll wink.gif
          jag tror inte att dåliga beslut har med partifärg att göra om "den som bestämmer" har stora egna problem.
          personligen skulle jag kräva av mitt parti att fanskapet skulle bort istället för att rösta fram ett parti vars ideologi jag i vardagslag inte stödjer.
          thumbdown.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Cacki
          Inlägg 17-05-2011, 08:36
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (netha @ 16-05-2011, 23:08) *
          Här har, sedan BB lades ner och flyttades 12 mil bort (av S,V & MP)... våra mammor fått färdas minst ett varv runt jorden vid födslar. Allt istf att ha kvar vårt BB och ta hit mindre antal från närliggande.
          Kostnaderna skjuter i höjden ... men det spelar ingen roll för styret ... bara de får som de vill.
          Förresten så låg vårt BB på topp vad gäller säkerhet. Vi hade den lägsta barnadödligheten i Europa!

Vi har ett ... förhoppningsvis numera efter behandling, nyktert S Landstingsråd som erkänt att personliga motsättningar och prestige styrt hans handlande! Ändå får han sitta kvar!

Men sjukvård (sjukvård förresten...) är väl mer än BB? Jag förstår problemet och håller med om att det är för jäkligt, men det verkar som att skrota förlossningskliniker är något nästan varenda region håller på med och gärna tar till i tidigt skede när det blir tal om omorganisation och nerdragningar.
          Inte för att jag har någon som helst koll på hur det är där du bor men vad lovar resterande partier då? De förändringar som en gång genomförts har ju en tendens att kvarstå oavsett politiskt styre. Man gör bara små justeringar inom något annat område istället än att starta upp något som redan blivit nerlagt igen.
          (Håller för övrigt med om att det är helknas när transportkostnaderna nästan får överstiga kostnaderna för att behålla vissa mindre mottagningar/kliniker/inrättningar. Gillar inte alls centraliseringsidén.)

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-05-2011, 17:08
          Länk hit: #24

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Förlossningskliniker och akutmottagningar är vad jag anser viktigast att ha nära till hands. Sedan struntar jag i om man måste resa tjugo mil för att bli opererad, för det är något som planerats lång tid i förväg. Tyvärr håller inte politikerna med, de tycker det är okej med 10+ mil för att ta sig till akuten eller för att föda. Resultatet är att folk dör av sina skador och att barn föds i baksätet på bilen. Satsa pengar på dessa båda funktioner, och låt bli att satsa enorma summor på specialappartur som av princip skall hålla liv i folk som ändå inte kommer återvända till ett normalt liv om de ens överlever sin dyra behandling.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 09:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon