Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > EHEC-gurkor även i Sverige?, Spanska gurkor bär på dödlig smitta
          *Stintan*
          Inlägg 09-06-2011, 11:11
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Varför köper du tomater från Spanien när det finns svenska? En fråga i största allmänhet eftersom jag inte fattar varför man inte handlar närodlat när det finns gott om det.

Att folk inte tänker rationellt är ju helt uppenbart när man hör att odlarna måste kassera grönsakerna.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Christa
          Inlägg 09-06-2011, 11:43
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (*Stintan* @ 09-06-2011, 12:11) *
          Varför köper du tomater från Spanien när det finns svenska? En fråga i största allmänhet eftersom jag inte fattar varför man inte handlar närodlat när det finns gott om det.

Att folk inte tänker rationellt är ju helt uppenbart när man hör att odlarna måste kassera grönsakerna.

Vi har inte hittat några svenska än som är ekologiskt odlade. Så fort dom är klara så köper vi både gurkor och tomater från odlare i trakten.

Hoppas inte detta svar gör att huvudfrågan i mitt inlägg försvinner i hanteringen.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 09-06-2011, 12:32
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag köper varka spanska eller holländska grönsaker nu, men inte heller tyska.

Vi äter ju ofta en blandad sallad till maten men inte nu. I förrgår gjorde jag en gurksallad av svensk gurka, måste helt enkelt ha sallad.....

Christa många har blivit smittade hemma, dom flesta.

Dom första EHEC bakterier dom hittade va ri spanska gurkor. Det var visserligen inte samma bakterier som dom svår sjuka har, men i alla fall. Jag vill inte ens ha lindrig EHEC

Svenska tomater har inte jag heller sett, tittade förut hos COOP. Men gurkor och sallad finns det och lite till...

Elisabeth

Citera
          Christa
          Inlägg 09-06-2011, 12:37
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-06-2011, 13:32) *
          Jag köper varka spanska eller holländska grönsaker nu, men inte heller tyska.

Vi äter ju ofta en blandad sallad till maten men inte nu. I förrgår gjorde jag en gurksallad av svensk gurka, måste helt enkelt ha sallad.....

Christa många har blivit smittade hemma, dom flesta.

Dom första EHEC bakterier dom hittade va ri spanska gurkor. Det var visserligen inte samma bakterier som dom svår sjuka har, men i alla fall. Jag vill inte ens ha lindrig EHEC

Svenska tomater har inte jag heller sett, tittade förut hos COOP. Men gurkor och sallad finns det och lite till...

Elisabeth

Men ingen har ju blivit smittad i Sverige och det borde väl räcka att skölja ordentligt? Risken att bli smittad här är väl varken större eller mindre nu än tidigare. Det finns ju alltid en viss risk. Sverige är väl inte fritt från EHEC?

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 06:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon