|
|
  |
vad har ni för tankar om vår Kung just nu ? |
|
|
|
02-06-2011, 22:09
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
snacka om att försöka lägga fokus på annat, är det fel att media rapporterar om att att kungen springer på horhus och hans polare gör affärer med gamla kåkfarare?
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
02-06-2011, 22:13
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Är väl inget som man blir förvånad över ? Har de möjligheten att hålla på med en massa skit så gör de det så klart och så håller de varandra om ryggen som vanligt .
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
02-06-2011, 22:21
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Det är inte vår sak att bedöma !huvudsaken är att kungen och silvia sköter sitt jobb och det tycker jag de gör med bravur "  det finns många skenheliga svenskar som springer på Horhus men det läggs inte upp på löpet ! kanske vi ska börja göra det !hänga ut alla vanliga "kåtgubbar som ränner på horhus och porrklubbar .Min man har varit ute på mässor runt om i Europa om ni bara visste vilka rötägg som finns som sen åker hem skenheliga med parafym och pressenter till sina fruar och småbarn .
|
|
|
|
|
02-06-2011, 22:24
|
Medlem

|
Och hur vet du att de sköter sitt jobb ? Har du frågat några av de företag de gör reklam för ?
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
02-06-2011, 22:37
|

Medlem

|
Men Mammamaggan !det är ju allmänt känt i världen hur bra representanter det Svenska Kungahuset är för Sverige och dess Industri !det trodde jag alla visste som läser tidningarna och titta på TV ?
|
|
|
|
|
02-06-2011, 22:46
|
Medlem

|
JaSå ? Man ser att de är på olika ställen och smilar men vilken nytta de gör det vi väl inte ?
Inte du heller tydligen eftersom du refererar till att det talas om det i medierna.
Trodde du hade inside information om vilken exakt nytta de gör/har gjort eftersom du gör sådana uttalanden som du gör !!!
Är inte du personlig vän med kungahuset ?
Redigerat av mamamaggan: 02-06-2011, 22:47
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
|
|
|
|
|
02-06-2011, 23:13
|

Medlem

|
Du förnekar dig inte Mammamaggan lika stridslysten som alltid du gillar att mucka gräl va ?nu tänker jag gå och lägga mig och sova gillar inte att bråka se du !
|
|
|
|
|
03-06-2011, 01:09
|
Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 10 112

|
Jag tycker mest synd om kungen. Han är ju så uppenbart obekväm och besvärad inför media, jag får mest lust att säga: -Lilla gubben, kom så kramas vi lite.
Hans senaste uttalande till TT var ju bara plågsamt att se, *jag säger varken bu eller bä så kan jag kanske försvara mig när sanningen uppdagas*. Han såg ut och betedde sig som femåringen som ertappats med fingrarna i syltburken. Bara patetiskt.
Men att vara en dålig lögnare kan kanske ses som en merit.
Han har ju inte bett om att vara där han är, men om han nu ska envisas med att vara kvar och bli försörjd av samhället måste han naturligtvis bete sig som en vuxen människa!
Om den här porrklubbshistorien är nåt som försiggick på tidiga 70-talet, OK! Men om han ränner runt där nu. Näää!
Antingen måste han skaffa sig en skitbra mediatränare, som kan lära honom att uttala sig med pondus och självklarhet, vare sig han ljuger eller talar sanning eller så får han lämna över till nästa generation.
|
|
|
|
|
03-06-2011, 05:22
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Jag tycker smutskastningen av kungen är vidrig, förstår inte varför man vill göra honom och hans familj illa till varje pris. Kungen var rätt tafflig i början av sin "karriär" men han har växt med uppgiften vartefter åren gått, är personligen ingen monarkist men vill ändå att Sverige skall ha ett kungahus med tanke på den good will de sprider utomlands, vet att kungahuset sponsras vis skattemedel men det rör sig bara om någon krona per år och medborgare och det anser jag att vi gott och väl får tillbaka i form av PR för landet.
|
|
|
|
|
03-06-2011, 06:31
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Trampendal @ 03-06-2011, 02:09)  Jag tycker mest synd om kungen. Han är ju så uppenbart obekväm och besvärad inför media, jag får mest lust att säga: -Lilla gubben, kom så kramas vi lite.
Hans senaste uttalande till TT var ju bara plågsamt att se, *jag säger varken bu eller bä så kan jag kanske försvara mig när sanningen uppdagas*. Han såg ut och betedde sig som femåringen som ertappats med fingrarna i syltburken. Bara patetiskt.
Men att vara en dålig lögnare kan kanske ses som en merit.
Han har ju inte bett om att vara där han är, men om han nu ska envisas med att vara kvar och bli försörjd av samhället måste han naturligtvis bete sig som en vuxen människa!
Om den här porrklubbshistorien är nåt som försiggick på tidiga 70-talet, OK! Men om han ränner runt där nu. Näää!
Antingen måste han skaffa sig en skitbra mediatränare, som kan lära honom att uttala sig med pondus och självklarhet, vare sig han ljuger eller talar sanning eller så får han lämna över till nästa generation. Bra sammanfattat, tycker jag!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
03-06-2011, 09:12
|

Medlem
Antal inlägg: 1 400
Medlem nr: 2 402

|
Halaj!
Bättre får du prestera. Jag blev inte triggad alls, faktiskt.
//T
|
|
|
|
|
03-06-2011, 09:56
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Tapio @ 03-06-2011, 10:12)  Halaj!
Bättre får du prestera. Jag blev inte triggad alls, faktiskt.
//T Du låtsas citera mig men tar bort min text och skriver in något som jag inte sagt.....fy fan va lågt och ynkligt!
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
03-06-2011, 14:36
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Median borde skriva om viktigare saker här i världen och låta Kungen med familjen vara ifred!
|
|
|
|
|
03-06-2011, 15:55
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
CITAT (silos @ 03-06-2011, 15:36)  Median borde skriva om viktigare saker här i världen och låta Kungen med familjen vara ifred! tvärt om,media skall inte vika ner sig bara för att det handlar om kungen. Men för min del så kan han lämna över till Victoria, kanse inte pga ev skandal utan mera för att han har haft sin tid som monark.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
03-06-2011, 17:43
|

Medlem
Antal inlägg: 1 400
Medlem nr: 2 402

|
CITAT (*Stintan* @ 03-06-2011, 10:56)  Du låtsas citera mig men tar bort min text och skriver in något som jag inte sagt.....fy fan va lågt och ynkligt!  Halaj! Njäe, det var en omskrivning av vad du skrev. Inte ordagrann, och något kort kanske, men täcker väl in din andemening, som ju är det viktiga. Jag gjorde det av omtanke för dig. För om du går tillbaka och läser igen och inser hur patetiskt ditt försök till att mucka var, vill du kanske radera det. Om jag då har citerat det är det ju ingen mening med det, ditt inlägg finns ju ändå kvar i mitt citat i så fall. Jag vill ju ge dig en chans till: ”gör om, gör rätt” //T
|
|
|
|
|
03-06-2011, 18:15
|

Medlem

|
CITAT (Tapio @ 03-06-2011, 18:43)  Halaj!
Njäe, det var en omskrivning av vad du skrev. Inte ordagrann, och något kort kanske, men täcker väl in din andemening, som ju är det viktiga.
Jag gjorde det av omtanke för dig. För om du går tillbaka och läser igen och inser hur patetiskt ditt försök till att mucka var, vill du kanske radera det. Om jag då har citerat det är det ju ingen mening med det, ditt inlägg finns ju ändå kvar i mitt citat i så fall.
Jag vill ju ge dig en chans till: "gör om, gör rätt"
//T Citerar man någon så får man inte ändra i texten det säger sig självt. Jag vet inte hur du läser, om du får det jag skrev till det du säger, för andemeningen var precis det jag skrev och inget annat. Du sitter och hittar på något annat och lägger i min mun. Varför skulle jag vilja radera mitt inlägg? Mitt inlägg finns överhuvudtaget inte i det du låtsades citera! Jag har inte heller varit ute efter att mucka gräl. Är det någon som är patetisk så är det du. Jag kommer att anmäla detta till admin bara så att du vet.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
Meriona
|
03-06-2011, 18:21
|
Gäster

|
Att låtsas-citera är tammefan mycket fulare än allt som kungen nånsin kan tänkas gjort. Fy Tapio, fy!
|
|
|
|
|
03-06-2011, 19:29
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Det är väll skillnad på olika sätt att ändra ett citat. I det här fallet tyckte jag inte det var mycket att bråka om. Det är värre om man skriver ihop något som en person skulle kunna ha sagt, och hävda att det verkligen sades. Det här var ju som Tapio sedan skrev en sammanfattning, där citatfunktionen användes för att man skall se vilket inlägg som ursprungligen menades.
|
|
|
|
|
03-06-2011, 19:59
|

Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 03-06-2011, 20:29)  Det är väll skillnad på olika sätt att ändra ett citat. I det här fallet tyckte jag inte det var mycket att bråka om. Det är värre om man skriver ihop något som en person skulle kunna ha sagt, och hävda att det verkligen sades. Det här var ju som Tapio sedan skrev en sammanfattning, där citatfunktionen användes för att man skall se vilket inlägg som ursprungligen menades. Hur du kan få det till en sammanfattning är obegripligt eftersom det han skrev in i citatet inte har ett dugg med vad jag skrev att göra. Inte ens om det hade varit en sammanfattning så är det OK att göra så. Att citera någon innebär att man kopierar det någon annan sagt inget annat, annars kan man låta bli att citera och formulera sin egen text så att det framgår vad man svarar på. För den som inte orkar läsa alla inlägg, och det är många, ser det ju ut som om det var jag som sa så trots att jag i verkligheten inte ens tänkt tanken utan skrev något helt annat.
Redigerat av *Stintan*: 03-06-2011, 20:00
--------------------
|
|
|
|
Meriona
|
03-06-2011, 20:05
|
Gäster

|
CITAT (Huggorm @ 03-06-2011, 20:29)  Det är väll skillnad på olika sätt att ändra ett citat. I det här fallet tyckte jag inte det var mycket att bråka om. Det är värre om man skriver ihop något som en person skulle kunna ha sagt, och hävda att det verkligen sades. Det här var ju som Tapio sedan skrev en sammanfattning, där citatfunktionen användes för att man skall se vilket inlägg som ursprungligen menades. Jag såg ingen som helst likhet alls med nåt av det Stintan skrivit. Och man använder inte citatfunktionen för att hänvisa till nåt om man byter ut texten, det säger ju sig självt.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|