Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Gummistövlar som inte spricker, Finns det?
          Christa
          Inlägg 10-06-2011, 13:50
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (herkules @ 10-06-2011, 11:48) *
          vet inte hur många tretorn (och viking) gummistövlar som spruckit för mig, nu har jag köpt dessa - får se om de håller längre.

Den varianten har jag inte sett tidigare. Är märket det man ser? Var köpte du dom? Skall bli spännande att höra om de håller.

De franska som min sambo köpte skall ju vara bra men dom är som sagt bakteridödande medel i. Jag har tänkt ta reda på vad det är för medel men jag är allmänt negativ till sådant.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-06-2011, 14:57
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Christa @ 10-06-2011, 14:39) *
          Adressen jag gav dig var en mejladress till Tretorns kundtjänst. Att fråga dom är det säkraste sättet att få veta eftersom samma stormarknadskedja har olika varor i olika delar av landet. Tala om i mejlet var du bor och fråga om de beställt Tana.

Nu frågade jag ju dig vilka stormarknader du sett dom på eftersom du skriver att de har dem på kampanj just nu. Jag är väl medveten om att det är olika i olika delar av landet men jag förstår inte varför du inte vill berätta. För mig vore det mycket enklare att få ett svar av dig istället för att behöva skicka mail till ett företag man inte har en anning om när eller om dom tänker svara.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 10-06-2011, 20:53
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Jag har sedan länge tappat förtroendet för begreppet "gummistövlar". Det är plastversioner det mesta som säljs*. Tål inte långvarig kyla, långvarig värme eller syraangrepp från fotsvett (valeriana).

Senaste stöveln jag köpte kostade ca 1500:-. Chamel tror jag den heter. Har klarat sig 16 år. Men annat var det med Tretorns bruna högskaftade med träsula. Förbrukade två par på ca 40 år. Fjällvandrade årligen och fiskade samt var aktiv som scout. Nokia Turastövlar håller max två säsonger. Aktiv som vinterfiskare och jägare.

Numera har jag kängor men inte trams med Goretech. Det är nys och "drömprudukt".

*Ang gummi. 1974 inhandlade jag en 110 l skottkärra när vi byggde. Sagda skottkärra är lite rostig i botten med lite hål. Men HJULET har vi inte pumpat eller lagat på alla dessa år. Övriga tre skottkärror och säckkärra har vi bytt bäde däck och slangar på.

Bästa och billigaste trädgårdsalternativet har varit Ö&Bs svarta seglarstövel för 50 kronor. Håller tre år sedan skit. Men 16,75 om året är OK tycker jag.
          Nu måste jag ta lite farfarsansvar för alla ungarna är i badtunnan. Oeldat och fylld vid lunchtid med 4° vatten. Hur kan de bara?

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 11-06-2011, 19:21
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Gjorde slut på tre par Treton sistlidna år - trots att jag först lagade dem med special lim, även det inköpt på Granngården, och sedan med sådant som man lagar slangar med - skräp stövlar tycker jag alltså så för mig blev stövelkostnaden 499 * 3 för ett år.

Citera
          KRT
          Inlägg 11-06-2011, 22:15
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Christa - du kanske ska leta efter ett par bra vattentäta kängor istället? Mina gummistövlar gick sönder när vi var och jagade i norra Finland (snacka myrar och träsk!) så jag fick ta mina vandrarkängor (någon Haglöfs modell), och trots att jag vadade runt i myrar i en vecka läckte de aldrig. Dessutom sitter de mycket bättre på foten!
          Hemmavid kan man ju ha gummistövlar som är snabba och enkla att ta på... Jag har förresten ettt par knallröda m prickigt fode fr Tretorn, de är två år nu och inte en spricka vad jag kan se.....

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Christa
          Inlägg 12-06-2011, 07:40
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 11-06-2011, 20:21) *
          Gjorde slut på tre par Treton sistlidna år - trots att jag först lagade dem med special lim, även det inköpt på Granngården, och sedan med sådant som man lagar slangar med - skräp stövlar tycker jag alltså så för mig blev stövelkostnaden 499 * 3 för ett år.

Då borde du ha reklamerat dom. Tretorn har en gräns på två år. Kommer du tillbaka innan dess så får du pengarna tillbaka.

Det är ju viktigt också att Tretorn får veta att de inte håller. I och för sig tror jag att de vet det men i alla fall. De har själva sagt att de skall hålla minst 2 år.

De skulle som sagt säkert gå i konkurs om de höll så länge som dom gjorde förr men det är ju ett aber när de börjar läcka när man är ute i skogen och ganska irriterande när dom inte ens håller ett par år.

Om du har stövlarna kvar så är det kanske inte för sent att reklamera. Tretorn brukar inte vara så kinkiga på den punkten.

När jag reklamerade ett par till COOP visade sig dock att dom inte skickar tillbaka dom till Tretorn utan tar kostnaden själva och slänger stövlarna.

Granngården tror jag i alla fall skickar dom till Tretorn.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 12-06-2011, 08:23
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Christa @ 12-06-2011, 08:40) *
          ..............Granngården tror jag i alla fall skickar dom till Tretorn.

Ja det gör dom, jag var där med ett par som spruckit i lödningen nere vid sulan efter ett drygt halvår. "Min" Granngård var inte särskilt hjälpsamma och skulle inte ta tillbaka dom eller ersätta dom för en massa orsaker - först var det för att jag inte hade kvittot kvar, sen var det för att dom var köpta på rea och så var det ingen idé för Tretorn skulle inte ta tillbaka dom..... Jag gick hem och ringde Tretorn och det var inga som helst problem, jag fick hans namn och han sa att Granngården skulle betala tillbaka pengarna så skulle dom ersätta och trodde dom mig inte kunde dom ringa till honom. När jag kom tillbaka ner med stövlarna var det lite halvsura miner och tjejen sa att jag skickar dom väl då och om jag får ditt namn så kan du titta in om någon vecka.... Nix sa jag - ring XXX, ni ska betala mig direkt - dom ringde och dom betalade mig till slut direkt.

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Uggi
          Inlägg 12-06-2011, 08:28
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

CITAT (Anki på Öland @ 12-06-2011, 09:23) *
          Ja det gör dom, jag var där med ett par som spruckit i lödningen nere vid sulan efter ett drygt halvår. "Min" Granngård var inte särskilt hjälpsamma och skulle inte ta tillbaka dom eller ersätta dom för en massa orsaker - först var det för att jag inte hade kvittot kvar, sen var det för att dom var köpta på rea och så var det ingen idé för Tretorn skulle inte ta tillbaka dom..... Jag gick hem och ringde Tretorn och det var inga som helst problem, jag fick hans namn och han sa att Granngården skulle betala tillbaka pengarna så skulle dom ersätta och trodde dom mig inte kunde dom ringa till honom. När jag kom tillbaka ner med stövlarna var det lite halvsura miner och tjejen sa att jag skickar dom väl då och om jag får ditt namn så kan du titta in om någon vecka.... Nix sa jag - ring XXX, ni ska betala mig direkt - dom ringde och dom betalade mig till slut direkt.

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-06-2011, 14:08
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anki på Öland @ 12-06-2011, 09:23) *

Bra jobbat! tummenupp.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-06-2011, 14:22
          Länk hit: #30

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Kanske forna tiders kvalitetsstövlar var gjorda i material som är för giftiga för att vara godkända idag?

Själv kan jag inte använda stövlar, på sommaren svettas jag floder i dem och på vintern fryser jag så jag undrar om tårna sitter kvar när jag tar av stövlarna efter någon timme. Skor eller kängor är det enda som fungerar för mig, gärna i läder och aldrig hårt knutna.

Citera
          Christa
          Inlägg 12-06-2011, 16:30
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Huggorm @ 12-06-2011, 15:22) *
          Kanske forna tiders kvalitetsstövlar var gjorda i material som är för giftiga för att vara godkända idag?

Själv kan jag inte använda stövlar, på sommaren svettas jag floder i dem och på vintern fryser jag så jag undrar om tårna sitter kvar när jag tar av stövlarna efter någon timme. Skor eller kängor är det enda som fungerar för mig, gärna i läder och aldrig hårt knutna.

Dom låga vida sorterna luftar ju bättre. Tretorn Sarek har de dock gjort så tight så den kan inte jag heller ha längre.

Tretorn sa sjäva på 80-talet att svarta stövlar innehöll kimrök som gjorde att de höll längre än gröna men Tana är svarta och de höll ju inte heller.

Själv tror jag Tretorn själva ser till att inte göra stövlar som håller i 30 år.

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 12-06-2011, 19:36
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Så är det, har många gånger pratat med personal på fabriken - när jag reklamerat, orkar inte göra det längre men ska jag vara ärlig så betalade jag nog bara för två av de tre par jag slet ut - nummer två fick jag på reklamation.

Citera
          smuleborg
          Inlägg 12-06-2011, 19:44
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

Använder Tretorn Sarek. Efter tre-fyra år av flitig användning spricker de; har fästingnoja, så stövlarna åker på ständigt och jämt. Till saken hör att jag inte sköter dem på något sätt.

Avklippna, de spruckna, kan funka i trädgården.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-06-2011, 20:25
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

samma här..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Christa
          Inlägg 13-06-2011, 14:53
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 10-06-2011, 15:57) *
          Nu frågade jag ju dig vilka stormarknader du sett dom på eftersom du skriver att de har dem på kampanj just nu. Jag är väl medveten om att det är olika i olika delar av landet men jag förstår inte varför du inte vill berätta. För mig vore det mycket enklare att få ett svar av dig istället för att behöva skicka mail till ett företag man inte har en anning om när eller om dom tänker svara.

Nu har jag mejlat Tretorn och jag fick svar direkt. Denna och nästa vecka har COOP kampanj på Tana. Tretorn skrev i och för sig bara att de trodde att de har det på alla COOP varuhus med sortiment utöver matvaror.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-06-2011, 14:55
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Tack!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          smuleborg
          Inlägg 13-06-2011, 18:52
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

Valet av strumpor är A och O (eller A och Ä). Och att storleken på stöveln är rätt (lätt att köpa för smått). Håller dock med om att ett par kvalitetskängor är att föredra. Lika viktigt här med val av strumpor (och rätt storlek).

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 14-06-2011, 07:08
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Man har ju litat på Treton, men min kompis som jobbar på hunddagis sliter ut stövelpar efter stövelpar. Hon går väldigt myckt i alla väder och stövlarna spricker i skaftet och börjar läcka in. Hon köpte efter rekommendation från andra "hundvandrare" dyra stövlar som jag tror heter Muckboots. Hon säger att hon ALDRIG någonsin kommer köpa andra stövlar efter det. Nyligt läste jag nån stöveltest, men minns inte var, och dessa Muckboots blev bäst. Här är länk dit: http://www.muckbootcompany.se/

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera
          Christa
          Inlägg 14-06-2011, 07:25
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 14-06-2011, 08:08) *
          Man har ju litat på Treton, men min kompis som jobbar på hunddagis sliter ut stövelpar efter stövelpar. Hon går väldigt myckt i alla väder och stövlarna spricker i skaftet och börjar läcka in. Hon köpte efter rekommendation från andra "hundvandrare" dyra stövlar som jag tror heter Muckboots. Hon säger att hon ALDRIG någonsin kommer köpa andra stövlar efter det. Nyligt läste jag nån stöveltest, men minns inte var, och dessa Muckboots blev bäst. Här är länk dit: http://www.muckbootcompany.se/

Intressant stövel för vinterbruk men det verkar inte som om de har några sommarstövlar.

Jag har ett par Nokian vinerstövlar som jag är mycket nöjd med och nu har jag köpt ett par lila sommarstövlar från Nokian och det skall bli spännande att se om de håller.

Sommarstövlarna liknade mer Tretorn i gummit så jag är lite skeptisk.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 14-06-2011, 08:27
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Nokia? Är inte det telefoner? angel_not.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 08:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon