Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Beskära ett citronträd som tok-växer!, Ett citronträd som växer så det knakar!
          bizzen
          Inlägg 15-06-2011, 17:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20
          Medlem nr: 30 120

Hej.
          Jag fick för 2 veckor sedan mitt efterlängtade citronträd levererat från Spanien.
          Ett ca. 2 meter högt träd som stod i en kruka med ganska hårt packad jord. Jag planterade genast om den till en stor självbevattnande kruka med 70 cm i diameter. Ca 40 liter vatten gick det i magasinet! Nu har det som sagt gått 2 veckor och trädet har sugit i sig ungefär hälften av vattnet, och börjat tok-växa!
          Jag har fått skott som är upp till 30 cm långa (PÅ 2 VECKOR!!) och det blommar ideligen på trädet, som redan har mellan 30-40 citroner i storlek mellan en ärta och en nästan fullstor citron.

Vad ska jag göra med alla skott?

Min plan är att få det jättestort, för jag har 4,5 meter i takhöjd, men samtidigt vill jag ju ha det tätt och fint.

Skall jag beskära de långa skotten nu, eller ska jag vänta tills i vår när de är kraftigare och skära dem då?

Tacksam för alla råd som kan ge mig ett fantastisk och stort träd!

Bifogad fil  IMAG0332.jpg ( 696.94k ) Antal nedladdningar: 40

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 06:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon