Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är det bara jag?, Vill inte "döda" fulaväxter
          Ann-Sofi i Uppsa...
          Inlägg 26-02-2004, 12:04
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 35
          Medlem nr: 1 781

Nej, jag också! Och har jag ändå ihjäl en krukväxt får jag fruktansvärt dåligt samvete efteråt. Allra värst var det när jag en kall vinternatt i total frustration över ett gammalt hopplöst fult paradisträd (otroligt oparadisiskt) greppade det i "håret", sprang ut på balkongen och slängde ut det i syrensnåret nedanför. Där fick det ligga och frysa. Det kändes bra i fem minuter ("där ser ni hur det går om ni inte sköter er, era otacksamma kräk!"), men sen fick jag hålla i mig för att inte gå ut och böka rätt på det stackars lilla trädet mitt i natten. Det är flera år sedan jag begick dådet, men jag kastar fortfarande nervösa och skuldmedvetna blickar mot syrensnåret när jag går förbi.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 26-02-2004, 21:32
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

biggrin.gif Det är så skönt att inte vara ensam om sina egenheter... Hohohoo... Jag kan förstås heller inte slänga. När jag bode så jag hade sopnedkast försökte jag ibland närma mig det för att slänga något halvdött - jag kan svära på att jag hörde hur krukväxterna skrek i ångest - så åkte de in i lägenheten igen. Och om kompisarna råkar rensa bland sina växter när jag är nära.. Så räddas (?) de hem till mig omgående. Nu är jag sambo med mer plats än någonsin, men den andra i huset har stiftat regeln en växt in och en ut. (Tur att han inte har så bra minne). Han gillar inte djungelliv tyvärr. Men jag håller med, det känns lättare att lägga dem i komposten eller döda dem i sommarsolen... Eller första nattfrosten kanske?

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          rutis
          Inlägg 27-02-2004, 13:44
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 150
          Medlem nr: 1 050

Själv har jag så många krukväxter, och kan ju heller inte slänga några. Har precis varit och köpt nya sticklingar, och glömmer liksom bort att de också ska bli stora och ta plats. Min sambo å jag har börjat planera att flytta till hus. Då inbillar jag mig att alla blommor ska få plats. Undrar i hur många dagar. tongue.gif Men då kanske jag också kan skaffa mig ett "dödrum" till de riktigt fula växterna. wink.gif

Citera
          yla
          Inlägg 28-02-2004, 00:39
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

ja så sant så sant
          allt är ju redan sagt
          o även mina fönster har små fulingar
          men dom lever ju så!
          inte kan man kasta dom
          men gräva ner dom i trädgården på sommaren
          o sedan glömma dom det kan möjligen gå för sej

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Kitti
          Inlägg 29-02-2004, 11:09
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 76
          Medlem nr: 2 407

Vad skönt, det är inte bara jag som är blödig!
          Det "värsta" är att jag på sommaren inte kan ta en enda snittblomma ur mina rabatter eller från naturen! Jag KAN INTE ta en sekatör eller en sax och klippa av en blomstjälk! De stackars växterna har ju gjort ett jättejobb för att gå i blom och jag har inte hjärta att stympa dem. Det enda jag har i mina vaser i sommarstugan är torkade vallmon, som är väldigt vackra som tur är. Man kanske borde söka hjälp.....? sad.gif

--------------------
          IF IT'S NOT AN AKITA, IT'S JUST A DOG

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-10-2025, 10:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon