Hej! Jag frågade massa frågor här förra året och fick jättebra svar så jag försöker igen
Nu har jag kommit lite längre i min höns planering och min planering är att skaffa 3 st dv kochin om ca 2-3 veckor, när jag har semester och är färdig med hönshus och hönsgård

Då min man inte orkade bygga ett hönshus och jag inte fann något passande och för rätt pris på blocket beslutade jag till slut att köpa hönshuset som finns på granngården.
För de som inte vet hur det ser ut så är hönshuset 1050x1000x1080 och värpredet är 850x370x480.
Jag är medveten om att det är ganska litet men tänkte att det kanske är positivt på vintern, för att kunna hålla värmen bättre, eller??
De kommer att ha en inhängnad utegård på ca 16 kvm och sen får gå runt lösa i trädgården när vi har uppsikt.
Min tanke är nu att förbättra detta hönshuset då bräderna inte är så tjocka. Jag vill ju givetvis att de ska må bra under vintern också. Tak och golv tänkte jag isolera med frigolit. Men hur mkt behövs på väggarna?
Ska jag bara sätta tjockare brädor, eller ska jag ta frigolit el isolering längst väggarna med? Tar gärna emot tips!!
Sen tänker jag att jag givetvis under vintern kan ha värmeplatta o värmelampa men då dörren är öppen på dagarna smiter ju all värme ut, brukar ni stänga av det dagtid och bara värma på natten då eller??
Sen undrar jag också vart jag gör av all hönsbajs

Jag skulle vilja kunna använda det som gödsel till trädgården men hur gör jag då? Ska jag köpa en varmkompost att slänga allt i, eller räcker det med kompost galler? Det får ju inte lukta så mkt heller med tanke på grannar och sen var det ju det där med råttor också :0
Tar gärna emot tips!!!
(Om det tar lång tid för mig att svara på era inlägg är det för att jag inte hela tiden har uppkoppling till internet, men är jätte tacksam för svar:)