CITAT (Orkidétjuven @ 21-06-2011, 22:34)

Kaprifol i låda i en inglasad balkong låter lite problematiskt enligt mig. Det liknar lite brist symptom, men kan lika gärna vara just förhållandena kanske. Är Balkongen öppen eller helt inglasad? För varmt? Jag skulle tippa mer på för torrt än näringsbrist och ohyra.
Den är helt inglasad, med möjlighet att öppna fönstren och jag brukar låta det stå ganska öppet. Dagtid kan temperaturen variera mellan 10 och 30 grader, fast vanligtvis ligger det runt 15 just nu.
Vad skulle det kunna vara brist på? Jag vattnar med näring varje vecka. Men märker också att det är svårt att hålla jorden fuktig, får nog göra något åt det. Några tips? Den torkar lätt på ytan.
Jag har också märkt att rötterna inte förgrenat sig eller vad man ska säga, de är fortfarande ganska fast i sin snurra. Skall jag gräva upp och plantera om den kanske? Och då blöta rötterna ordentligt samt räta ut dem lite bättre.
CITAT (Gossen Ruda @ 21-06-2011, 22:36)

Brännskador pga vattendroppar på bladen och starkt solsken? Bara en vild gissning.
Vilda gissningar gillar jag!
Eftersom balkongen är inglasad kommer det inte vatten på bladen, och starkt solsken har vi knappt haft här alls den sista tiden. Balkongen har bara sol från 17 och fram till solen går ner.
Det är de nedersta bladen som drabbats, de översta klarar sig fint än så länge.
Jenny