Hej!
Vi har oturen att ha riktigt onda grannar dessvärre....... De pratar illa om oss bakom vår rygg och vi blir anklagade för att göra saker vi inte gjort. Vi bor i radhus och har pyttesmå trädgårdar som vetter mot en allmänning. MÅnga av husen har häckar mellan trädgårdarna, ingen har staket, varför den iden liksom faller bort.... En häck således.
Jag skulle vilja ha tips på en häck, gärna med vassa taggar på (!), som tål att klippas (så att inga grenar ens nuddar deras sida av gränsen, jag har nämligen blivit anklagad för att ha en bärbuske vars gren var PÅ VÄG att växa in så den hängde över på deras sida.....), som blir ganska hög (1,20 typ) och som inte växer alltför långsamt..... Vi har småbarn så inget giftigt, och bor i zon II (Stockholm). De har hög häck runt hela sin tomt utom längs min sida, som de använder att gena över för att nå allmänningen där komposterna står.... *Morr* Skall bli kul att se dem försöka gena mellan tagghäcken!
Vi har grannar som bara på några år lyckats få upp en tujahäck i 2 meter, vilken sort kan det vara, och tål något sådant att klippas i höjdled och sidled? Mellan grannar gäller väl samma regler som plank och staket, max höjd 110 cm???
Tacksam för tips!
|