CITAT (Huggorm @ 27-06-2011, 21:40)

Var det den dokumentären från Afghanistan som gick för kanske ett halvår sedan? I såna fall var det väll runt 12000kr. Lite pengar för oss, men mycket för dem. Vad jag inte förstår är varför man måste betala en rejäl hemgift för att gifta bort sin dotter, medan man kan få betalt för att sälja henne?
Jag minns bara att det var bergsbyar flickorna kom ifrån, och jag känner att det var närmare ett år sen, men det stämmer säkert med det du säger. Minns även att en stor del av flickorna såldes vidare till prostitution.
CITAT (gnon49 @ 27-06-2011, 21:44)

Dom flesta av barnen kommer nog att gå en grym framtid till mötes. Sexualiteten kan man inte opera bort.
Så sant så!
Men även om man inte är av fel kön (om man säger så) måste det vara fruktansvärt att bli tvångsbortgift med någon du inte varken älskar eller respekterar.

CITAT (gnon49 @ 27-06-2011, 21:44)

Dom flesta av barnen kommer nog att gå en grym framtid till mötes. Sexualiteten kan man inte opera bort.
Så sant så!
Men även om man inte är av fel kön (om man säger så) måste det vara fruktansvärt att bli tvångsbortgift med någon du inte varken älskar eller respekterar.