Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ett år med Odla.nu
          Annelie
          Inlägg 01-01-2003, 10:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 463
          Medlem nr: 48

Så här på det nya året - tänker jag tillbaka på det som gått. Jag vill minnas att det är ca ett år sedan jag hittade hit till Odla.nu och det ska bli roligt att se om ni/vi kommer att falla in i samma mönster ett odlingsår till.

När jag började läsa här var de flesta i full färd med att planera inför våren. Många frågor gällde frösådd, hur tidigt man kunde plantera ut, växttips och stora och små planer på vad som skulle ske i trädgården under året.

Efter en tid övergick frågorna till att handla om överlevnad. Det var insekter, rådjur, maskar, mjöldagg och konstiga "utslag" på träd och växter som satte käppar i många hjul och fick nog mer än en att tappa intresset och inspirationen.

Vädret. Ja, det enda problemet som tycktes gemensamt detta år var hur mycket man skulle/borde vattna. Jag förmodar att vädret aldrig blev någon större diskussionsfråga för att det var så varmt och torrt hela sommaren.

När hösten närmade sig minskade också frågorna. Nu handlade det mer om att njuta av det som var kvar och ta till vara på allt det som trädgården gett oss. Frukt, grönsaker och annat som man odlat under sommaren. Och helt plötsligt var det dags att börja plocka upp lökar, och skydda rosor och andra ömtåliga växter inför den stundande vintern.

Nu är vi tillbaka till planeringsstadiet igen. "Till våren ska jag...", "Jag har handlat nya fröer...", "Till sommaren ska jag..." osv. Inspirationen börjar flöda redan nu och jag ska med intresse följa frågeutvecklingen ännu ett år.

Under tiden ska jag lära mig så mycket som möjligt, sno en massa bra idéer, skratta åt tokiga inlägg, bli irriterad över andra och sist men inte minst fortsätta skapa min drömträrdgård. Mycket med hjälp av tips och inspiration som jag får alldeles "gratis" här på Odla.

God fortsättning på det nya året - och ett gott nytt odlingsår! rolleyes.gif

Önskar Annelie

--------------------
          Hälsar Annelie - Next to nowhere, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 3)
          Iris i V-botten
          Inlägg 01-01-2003, 18:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 194
          Medlem nr: 462

God fortsättning på det nya året alla ni glada och trevliga odlingsintresserade kvinnor och män i vårt avlånga land !

Precis som Annelie hittade jag Odla nu under förra året.
          Det har gett mig oerhört mycket att få följa debatterna och det känns redan som om Oldwolfie, Berith , Felix matte, Maudan , Ina m.fl. är gamla bekanta. Hoppas att ni fortsätter att vara lika flitiga i forumet nästa år.

Vintervita hälsningar från Västerbotten.

--------------------
          Livet är vad som händer dig medan du planerar för annat

Citera
          Monique
          Inlägg 01-01-2003, 18:33
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 147
          Medlem nr: 79

rolleyes.gif Instämmer med föregående talare, underbar avkoppling med forumet.
          Många roliga,bra och nyttiga ideer och förslag. Bäst av allt; den härliga avspända tonen.
          Det gångna året har jag lärt mig mycket tack vare forumet, både vad gäller växter och hanterandet av "dattan".

Längtar till våren då jag kan ge mig på mina pallkragar, vem vet det kanske slinker in en flätad korg, zinkbalja eller damm.

Har länge tänk plantera en vinstock. Vad händer då ? Jo, en forummedl.
          annonserar sina kunskaper om vinrankor. Kan det bli bättre ?

Ett riktigt gott nytt 2003 önskar jag er alla med hundar, katter o andra djur.

Citera
          Fialotta
          Inlägg 01-01-2003, 22:30
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Känner precis som ni andra här
          under året som gick så hittade jag till odla.nu rolleyes.gif
          Jag har lärt mig massor av er alla här ...ingen nämnd ingen glömd,
          sen gillar jag när det finns värme o humor...plus
          lite småprat och lite djur...härlig blandning att njuta av wub.gif
          Ska bli spännande att sätta igång med trädgården nu i vår
          och se den med andra ögon..tack vare alla era tips!
          Första utmaningen blir att göra nåt häftigt av min enorma
          gamla parapol...lutar åt näckrosdamm, men jag kanske ändrar mig
          under arbetets gång...man vet aldrig!
          Har köpt mig en kamera nu....om jag kommer underfund med hur den
          fungerar tills dammen är klar unsure.gif
          så kommer det en bild när den är färdig rolleyes.gif
          Kramis och God Fortsättning på det
          nya året!

--------------------
          *maudan*

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 21:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon