Certifierad Trygg e-handel
✕

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat
      ✕

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trädgårdsföreningar ..., (är det bara penchisar?)
          MRLINDELL
          Inlägg 28-02-2004, 21:11
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 190
          Medlem nr: 2 101

Tack Anne, vem du än är !! wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 28-02-2004, 21:55
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

När jag tänker efter så kanske till och med min son tillhör "gamlingarna"
          (enl. MrLindell)
          Han har passerat Anne G,s 36 tongue.gif och äldsta dottern... hon kommer hackihäl... firar 30 i sommar
          Huvvaligen vad gammal jag måste vara då laugh.gif laugh.gif laugh.gif
          Tacksam är jag iaf att jag än så länge förskonats från Alzheimer och Demens wub.gif

Citera
          andreas i uppsal...
          Inlägg 28-02-2004, 22:25
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 664
          Medlem nr: 1 962

Att bli kallad tant verkar inte vara populärt. Förr i tiden var det väl helt normalt att man kallade äldre tant, som tant rut och tant brun.De var väl inte så gamla. Jag har själv blivit kallad lilla gubben så länge jag kan minnas. Eftersom min kära mor nu är mycketkortare än mig så passar jag på att ge igen tongue.gif

Jag har själv en förening,Blomgatan palm och exotiska växtförening.Vi dricker lemonad(o vatten) och sitter under palmerna och under bananerna och vilar oss.Vi drar även på utflykter till olika spännande platser som tex den tropiska delen och medelhavsdelen.Ibland annordnas också promenader till botan. Vi byter även fröer och annat. Senaste bytet var med Kiril Donov från bulgarien. Det var det största "bytet" i föreningens historia!!!
          Maxåldern ligger just nu på 15 år och minåldern på 5. Individer över 16år och individer under 80 är för tillfället portade, men vi håller på att se över reglerna, så att jag inte måste sluta om något år. smile.gif

Så tyvärr Mrlindell men du är tyvärr inte välkommen, så länge du inte är under 16 eller över 80. Visst är det tråkigt men såna är reglerna

Citera
          MRLINDELL
          Inlägg 28-02-2004, 22:38
          Länk hit: #24

Medlem

Ingen fara Andreas.
          Jag har också exotiska växter och önskar mej säkert några flera, men föredrar att ligga och krypa i rabatterna eller drivbänkar/växthus.
          Just nu är det många tomater på hjärnan och mycket pyssel i förrådet i väntan på våren.

Vad hette leverantören av växterna som kom från Drakelius? Det måste ha stått något på fraktsedeln eller krukan etc etc. M.a.o via vem köper de växter typ i Danmark/Holland/Tyskland??

Citera
          Cilla
          Inlägg 28-02-2004, 22:46
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

I Pomologiska sällskapet finns både gubbar, gummor, tjejer och killar. Kul förening om man är intresserad av frukt- och bärodling som hobby. http://www.svepom.com

I Svenska Trädföreningen finns såväl äldre som yngre, forskare liksom trädklättrande arborister. Föreningen samlar främst folk med trädvårdsyrken. http://www.tradforeningen.se/

--------------------

Citera
          MRLINDELL
          Inlägg 28-02-2004, 22:49
          Länk hit: #26

Medlem

Inte helt fel, tack!
          Ympning är intressant, värt ett besök när man ändå är på mässan.

Citera
          andreas i uppsal...
          Inlägg 28-02-2004, 23:15
          Länk hit: #27

Medlem

Du må ha exotiska växter men du slår aldrig BPEF's sortiment sleep.gif . För mig blir inget krypande utan snarare hoppandes och knäandes.(och machetandes)

Drakenius palmer kommer från norditalien där de står på friland för att sedan ryckas upp och sättas i kruka och skeppas till sverige. Så är det i allafall med deras 500 stora trachypalmer som de har där nere.

PS. Uppsala ligger i zon III (II-III hos mig)

Citera
          renate
          Inlägg 29-02-2004, 12:39
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Jag blir glad när fler yngre blir trädgårdsintresserade,det är rolig med blandade åldrar,man lär av varandra.Min svärdotter har blivit trädgårdsintresserat hon är nästan mer inne på forumet än jag.Hon vill lära sig av mig hur man odlar vilket,hon ger mig bra inspiration hr jätte bra rabattförslag.Det är inte åldern som är viktigt,det är gemensamt intresse som för samman oss.Spela boule gör man väl inte på en trädgårstreff.Då skulle inte heller jag vill vara med. ohmy.gif
          Jag tycker vi skall inte hacka på varanda,vi skall respektera varandra,de yngre har mycket att bidrar inte minst ideer.En trädgårsförening skall helst vara blandat,yngre,äldre,kvinnor och män. rolleyes.gif rolleyes.gif
          slutar och kastar jordklumpar på varandra,lägg dem i rabatte istället. rolleyes.gif rolleyes.gif
          Mvh.Renate(tant?)nää

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          andreas i uppsal...
          Inlägg 29-02-2004, 13:37
          Länk hit: #29

Medlem

boule är kul. Det kör jag hela tiden varenda sommar under platanerna

Citera
          Ewa L
          Inlägg 01-03-2004, 08:49
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Jag anmälde mig förra veckan till lokalavdelningen och talade om att jag ville bli medlem — har inte blivit av tidigare. Fick ett välkomnande e-mail tillbaka om hur trevligt det är med en ny medlem.
          Nämnde det i förbifarten för min dotter och då tog hon fram en artikel i tidningen som jag missat. De (föreningen) hade inte fått en ny medlem på 10 år!! rolleyes.gif laugh.gif

Det betyder säkert en massa "tanter" och "farbröder" och jag glädjer mig mycket åt det. Dels en massa samlat kunnande + kanske jag får känna mig ung!

Ärligt talat, skiter jag fullständigt i deras ålder!! Vi har förhoppningsvis gemensamma intressen. Bryr mig lika lite om åldern på den som ger mig ett vettigt svar här på forumet.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          birgitek
          Inlägg 01-03-2004, 14:22
          Länk hit: #31

Gäster

Håller med MRLindell lite grann, tycker att själva föreningsformen borde förnyas. Dom föreningar jag kommit i kontakt med, inte enbart trädgård, har styrts av ett gäng bessewissrar, inbördes beundran och snobbism.
          Detta har dock inget med ålder att göra, är själv så kallad tant.
          Efterlyser någon sorts friare förening där man delar intressen och har kul,
          inte toppstyrs av en liten klick som vet hur allt skall vara.
          Birgit Ek

Citera
          andreas i uppsal...
          Inlägg 01-03-2004, 21:51
          Länk hit: #32

Medlem

jag är en besserwisser, om än i inte särskilt stor skala, men vem är egentligen inte besserwisser wink.gif

Citera
          Ann-Christine
          Inlägg 02-03-2004, 16:19
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 243
          Medlem nr: 668

Jag är med i styrelsen i en trädgårdsförening under RST. I styrelsen är kanske medelåldern 50 år och fast vi har ca 150 medlemmar just nu (ökar hela tiden) så är det ingen som är intresserad av att vara med i styrelsen så därför blir vi som redan sitter där, kvar år efter år fast vi kanske vill sluta. Men slutar vi så måste ju föreningen läggas ner så därför fortsätter vi. Det är nog mest tjejer som är medlemmar men det är säkert lika många gamla som unga.

--------------------
          Ann-Christine, zon 4

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-10-2026, 12:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon