Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Har ni Gayfobi ?
          ingrid fuxwall
          Inlägg 16-07-2011, 21:57
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Blir så less - varför måste man bry sig om grannens sexuella läggning? fast det är ju, som jag förstått det stora samtalsämnet för grannarna - det och vilken bil och annat som grannarna kostar på sig.

Nu blev kanske mitt inlägg lite fel med tanke på ursprungsämnet men det jag lärt mig är att omgivningen väldigt gärna letar efter något att "racka" ner på och när de väl gjort det blir de nöjda och lägger efter ett tag ner sin energi på att hitta fel på grannen - så håll ut!

Citera
          zaaritha
          Inlägg 16-07-2011, 22:00
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Jag bryr mej absolut inte om grannars sexualliv! Accepterar dem, för vad de är!

Citera
          Törnsångare
          Inlägg 16-07-2011, 22:10
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 13 210

Jag gav bort hemodlade tomater och TVÅ gurkor förra sommaren till en granne som hade hjälpt till med växthusgrunden (han fick betalt också). Han blev i alla fall glad för grönsakerna.

Huruvida gurka är en stötande symbol ligger väl i mottagarens öga eller fantasi. Jag kan ibland själv ha rätt livlig (?) fantasi... flirting.gif

Jag tror att acceptansen för homosexualitet både är en generations- och kulturell fråga. Inom vissa yrkeskategorier är det synbart vanligare med homosexualitet, musiker, skådespelare, modebranschen, dansare, frisör m.m. Om nu det beror på att man är öppnare med sin läggning där eller att man söker sig till dessa yrken låter jag vara osagt.

Jag har många kollegor och vänner som är homosexuella och har aldrig frågat dem om deras sexliv eller hur det är att vara homosexuell. Varför skulle jag göra det?

En kvinnlig kollega frågade en manlig kollega (gay) hur gammal han var när han kom på att han var homosexuell. Om man tänker efter är den frågan ganska dum. När kom jag på att jag var hetero? Varför ställer man en sån fråga till en gay men inte till en hetero?

Vi har lång väg att gå till ett jämlikt samhälle utan fördomar.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-07-2011, 22:18
          Länk hit: #64

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Törnsångare @ 16-07-2011, 23:10) *
          Jag tror att acceptansen för homosexualitet både är en generations- och kulturell fråga. Inom vissa yrkeskategorier är det synbart vanligare med homosexualitet, musiker, skådespelare, modebranschen, dansare, frisör m.m. Om nu det beror på att man är öppnare med sin läggning där eller att man söker sig till dessa yrken låter jag vara osagt.

Jag tror att du syftar på manliga homosexuella? Överrepresentation av kvinnliga homosexuella får man nog söka exempelvis i byggsvängen, bilmekaniker, verkstadsindustrin, IT och andra tekniska yrken. Samt bland elitidrottare då. Det är egentligen ganska intressant, för det antyder att det inte är någon slump att det finns kvinnodominerade och mansdominerade yrken. Men det är en annan diskussion.

Citera
          Törnsångare
          Inlägg 16-07-2011, 22:28
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 81
          Medlem nr: 13 210

CITAT (Huggorm @ 16-07-2011, 23:18) *
          Jag tror att du syftar på manliga homosexuella? Överrepresentation av kvinnliga homosexuella får man nog söka exempelvis i byggsvängen, bilmekaniker, verkstadsindustrin, IT och andra tekniska yrken. Samt bland elitidrottare då. Det är egentligen ganska intressant, för det antyder att det inte är någon slump att det finns kvinnodominerade och mansdominerade yrken. Men det är en annan diskussion.

Jag känner flera kvinnliga dansare som är homosexuella...Har inte många känningar i byggbranschen eller verkstadsindustrin så jag kan inte uttala mig om dessa.

Mans- och kvinnodominerade yrken är helt klart en annan intressant diskussion men som nog har mer med tradition och lönebildning att göra än med sexuell läggning...

Citera
          Piccante
          Inlägg 16-07-2011, 23:15
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag känner att tråden har fastnat i stereotypdiskussioner och vill pigga upp med detta fantastiska klipp bravo.gif
          http://www.youtube.com/watch?v=8fPTEJ-gyf0

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Trampendal
          Inlägg 16-07-2011, 23:53
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 921
          Medlem nr: 10 112

CITAT (Meriona @ 16-07-2011, 11:35) *
          tummenupp.gif Tack, nu slapp jag skriva själv! smile.gif
          Det finaste jag vet att ge bort är något man själv odlat, virkat, bakat, syltat eller liknande. Särskilt som man inte är duktig på det själv. En hemodlad gurka hade jag blivit själaglad över.
          Och inte anser jag det sexuellt laddat heller - hallå en gurka? Är det inte en skröna? Nån som provat? ohmy.gif

Åjo, en gurka är allt lite laddad och kan funka oberoende av sexuell läggning. :-)

Nu blev det ju stort fokus på gurkan då, men jag såg för min inre fantasi hur det här grannparet vaknade på söndagsmorgonen
          och över frukosten diskuterade gårdagens "samkväm" med en viss irritation.

Då knackar det på dörren och där står Motti med en gurka och tackar för senast. Ren komik!

(Förlåt Motti shy.gif )

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-07-2011, 07:31
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Vad som står på Wikipedia får man ta med en nypa salt, i laddade ämnen är det bra med ett helt saltpaket. Vad beträffar ämnet i övrigt har jag slutat diskutera detta pga det laddade innehållet, jag vet var jag själv står och det räcker för mig. Grundfrågan i första inlägget är dock lite intressant och typisk för Sverige idag. Man vill vara så öppet förstående att det slår över. Bättre att hålla käften och låtsas som det regnar. Som det tydligen snart kommer att göra här hos mig.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Tapio
          Inlägg 17-07-2011, 08:09
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

För ett tag sedan gick det en omröstning om vilket som var det roligaste humorprogrammet på SR (Mammas nya kille vann). Någon på nätet uttalade stor harm över att det överlägset bästa humorprogrammet inte ens var nominerat, Ring P1 nämligen.
          Denna tråd håller precis samma kaliber. Ofrivillig humor är den bästa humorn!

//T

Citera
          Myosotis
          Inlägg 17-07-2011, 09:23
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Gossen Ruda @ 16-07-2011, 22:20) *
          Skall man behöva förklara det uppenbara? (...)

Nej tack, det behövs inte. Jag skrev "homofobfobi" med glimten i ögat, det vet jag väl själv att det inte är någon fobi och jag vet också att din homofobi inte får dig att springa skrikande till skogs utan bara att bli elak mot homosexuella. En fobi light kanske. Det vet nog de flesta här vad en fobi är.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-07-2011, 09:33
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Tråkigt nog har du fel Myo. Jag är inte generellt elak mot homosexuella, inte alls pga detta. Däremot har jag haft en del bråk med en person som råkar vara detta men grundorsaken var en annan. Vilken kan kvitta med det uppenbarade sig efter ett tag i en annan fråga där jag inte alls var inblandad.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-07-2011, 09:37
          Länk hit: #72

Moderator

Homomotvilja kanske är ett bättre ord? Men det är lite svåruttalat.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 17-07-2011, 10:03
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Huggorm @ 17-07-2011, 10:37) *
          Homomotvilja................

Följdaktligen måste man också kunna ha rödhårigmotvilja, 44-i-skor-motvilja, uppnäsamotvilja osv........ Fast jag tycker ju det måste vara svårt att känna motvilja mot en människa enbart för en egenskap som jag vet om ifall ingen talar om det för mig..........

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          ninnisky
          Inlägg 17-07-2011, 11:59
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Förlåt, men jag har motvilja mot tjatiga trådar som inte kommer en enda vart vidare. Som denna t ex, som jag tycker har sagt sitt! eller som kan fortsätta i all oändlighet i meningslösa tråden..........................

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          silos
          Inlägg 17-07-2011, 13:41
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (ninnisky @ 17-07-2011, 12:59) *
          Förlåt, men jag har motvilja mot tjatiga trådar som inte kommer en enda vart vidare. Som denna t ex, som jag tycker har sagt sitt! eller som kan fortsätta i all oändlighet i meningslösa tråden..........................

Men VARFÖR läser du då?

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-07-2011, 14:52
          Länk hit: #76

Moderator

CITAT (ninnisky @ 17-07-2011, 12:59) *

För det är väll inte bara så att du är orolig för att obekväma saker skall skrivas? Det finns minst ett dussin andra trådar bara på småprats förstasida som är både tjatigare och mera stillastående utan att jag sett dig protestera där.

Citera
          Fenja
          Inlägg 17-07-2011, 15:00
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Kvinnan står vid grönsaksdisken och känner på och väljer gurka. Maken ropar högt från mjölkdisken:
          - Köp två så kan vi äta en!!
          (Kunde inte låta bli, inget ont menat i någon riktining...)
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Fjortispower
          Inlägg 17-07-2011, 15:02
          Länk hit: #78

Medlem
          Antal inlägg: 712
          Medlem nr: 34 377

Hahahah asså jag och mina vänner sitter och skrattar! Det är verkligen roligt med pajkastningstrådar, jag älskar det! biggrin.gif

CITAT (Huggorm @ 17-07-2011, 15:52) *
          För det är väll inte bara så att du är orolig för att obekväma saker skall skrivas? Det finns minst ett dussin andra trådar bara på småprats förstasida som är både tjatigare och mera stillastående utan att jag sett dig protestera där.

Denna var verkligen bra! biggrin.gif

--------------------
          Även ett rosa monster kan ha gröna fingrar!

Citera
          ninnisky
          Inlägg 17-07-2011, 15:12
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Jag är inte ett dugg rädd för obekväma trådar- är inte rädd för särskilt mycket.
          Min kommentar var bara att jag tycker tråden är TJATIG . Mig veterligen har jag inte skrivit något annat
          men ni kanske vill läsa mellan raderna, Visst kan jag låta bli att läsa och det gör jag oftast...

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Piccante
          Inlägg 17-07-2011, 16:43
          Länk hit: #80

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

var tog Motti vägen confused.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera

12 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 01:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon