Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fröså Svenskt Blåbär, hur?
          addo
          Inlägg 19-07-2011, 22:50
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 599
          Medlem nr: 24 498

Hej!

Jag har tänkt återställa lite skogsmark på mina föräldrars tomt och för att hjälpa naturen på traven så skulle jag vilja producera lite egna blåbärsplantor. Då blåbär ska vara praktiskt taget omöjliga att sticklingsföröka så tänkte jag försöka fröså, men hur går jag till väga?

Att dom ska stratifieras vet jag, men vilket substrat passar att så i och är fröna ljus eller mörkergroende.
          Är det något speciellt jag ska tänka på? Behöver fröna behandlas på något vis?

Har någon här sått blåbär, eller kanske någon blåbärssläkting. Dela med er av era erfarenheter och spekulationer, själv har jag inte sått mer än någon ärta när jag var liten så ni kan garanterat mer än mig!

På tomten finns det redan ett parti med blåbärsris så jag har stor tillgång på frön.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 02:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon