Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om Jesus
          Gossen Ruda
          Inlägg 31-07-2011, 21:13
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Om det nu har funnits nån som hette Jesus är han död sen nästan 2000 år och det lär inte finnas mycket kvar. Hur har du kontakt fö, har du hans mailadress?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-07-2011, 21:17
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Mårbacka @ 31-07-2011, 21:54) *
          Vilken väg, och på vilket sätt är han vägen?
          Vilken sanning, och på vilket sätt är han sanningen?
          Och livet, på vilket sätt är han livet?

*nyfiken*

Tror du att du kommer att få några bra svar?
          Vore det inte bättre om vi lämnade Silos ifred med sin väg, sin sanning och sitt liv.
          Hoppas tråden snart försvinner in i gömmorna!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Mårbacka
          Inlägg 31-07-2011, 21:20
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 15 831

CITAT (silos @ 31-07-2011, 22:10) *
          Allt detta kan jag inte förklara för dig,men vill du veta så är det bättre att du själv söker Jesus.
          Jag önskar jag kunde förklara......Förlåt att jag inte kan förklara!

Ok, som du vill. Jag söka Jesus? Nej skulle inte tro't. Har redan hittat livet, sanningen och vägen jag!

CITAT (*Stintan* @ 31-07-2011, 22:17) *
          Vore det inte bättre om vi lämnade Silos ifred med sin väg, sin sanning och sitt liv.

Kanske, kanske inte. Min fritid på internet har jag själv ansvar över.

Citera
          silos
          Inlägg 31-07-2011, 21:27
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Gossen Ruda @ 31-07-2011, 22:13) *
          Om det nu har funnits nån som hette Jesus är han död sen nästan 2000 år och det lär inte finnas mycket kvar. Hur har du kontakt fö, har du hans mailadress?

Jesus lever hos sin Fader i Himmelen.Jag talar till Jesus,men tyvärr får jag inga svar,i alla fall inte ännu eftersom jag har varit som en vinflöjel med min tro sad.gif
          Jag vet dock att Jesus älskar mig och Han älskar hela mänsklighet och allt levande.

Men du kan ju läsa Bibeln så får du svar på allt som du undrar över.

CITAT (*Stintan* @ 31-07-2011, 22:17) *

Jag skulle mer än gärna svara men jag är en "nybörjade" vad det gäller tron.
          Bibeln har alla svaren!

CITAT (Mårbacka @ 31-07-2011, 22:20) *
          Ok, som du vill. Jag söka Jesus? Nej skulle inte tro't. Har redan hittat livet, sanningen och vägen jag!
          Kanske, kanske inte. Min fritid på internet har jag själv ansvar över.

Jag är glad Mårbacka att du har tagit dig tid att fråga och alla ni andra med och jag är ledsen att jag inte klarar av att svara dig.

Nu är jag nyfiken? Hur hittade du livet sanningen och vägen?

Citera
          Mårbacka
          Inlägg 31-07-2011, 21:31
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 171
          Medlem nr: 15 831

CITAT (silos @ 31-07-2011, 22:27) *
          Jesus lever hos sin Fader i Himmelen.Jag talar till Jesus,men tyvärr får jag inga svar,i alla fall inte ännu eftersom jag har varit som en vinflöjel med min tro sad.gif
          Jag vet dock att Jesus älskar mig och Han älskar hela mänsklighet och allt levande.

Men du kan ju läsa Bibeln så får du svar på allt som du undrar över.
          Jag skulle mer än gärna svara men jag är en "nybörjade" vad det gäller tron.
          Bibeln har alla svaren!
          Jag är glad Mårbacka att du har tagit dig tid att fråga och alla ni andra med och jag är ledsen att jag inte klarar av att svara dig.

Nu är jag nyfiken? Hur hittade du livet sanningen och vägen?

Jag hittade den genom olika tidsperioder under mitt liv. Prövningar och erfarenheter.

Citera
          silos
          Inlägg 31-07-2011, 21:43
          Länk hit: #146

Medlem

CITAT (Mårbacka @ 31-07-2011, 22:31) *
          Jag hittade den genom olika tidsperioder under mitt liv. Prövningar och erfarenheter.

Tack för ditt svar!

Nu måste jag lägga mig,så godnatt alla vänner här och alla andra d010.gif

Citera
          Tapio
          Inlägg 31-07-2011, 22:12
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

CITAT (silos @ 31-07-2011, 22:27) *
          Bibeln har alla svaren!

Halaj!

HA!

//T
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Citera
          Chilo
          Inlägg 31-07-2011, 22:28
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 65
          Medlem nr: 55 402

Jag vet att det är intressant att argumentera med en kristen. Det finns så många vettiga motargument, men det biter inte.

När jag var liten lät min mamma jehovas vittnen komma in och prata för att hon älskade att argumentera med dem. De hade långa diskussioner där hon lade ut det ena motargumentet efter det andra. Vad jag har lärt mig är att man kan inte omvända någon som funnit en tro. Den envetna tron på att de funnit en sanning har inget att göra med förnuft och kan inte heller mötas med förnuft eller argument.

Ibland, när jag försöker tänka mig in i den religiöses situation, tänker jag mig att: vad skulle hända om jag skulle se ett ufo? Och vara övertygad om att det var på riktigt? Jag skulle nog försöka berätta för så många som möjligt. Ingen skulle kunna övertyga mig om att något jag sett med egna ögon är fel. Och jag skulle vilja att hela världen skulle veta om att det FINNS ufon!! Bara en tanke om den drivkraft som vi alla har att "omvända" vår omgivning och delge en "sanning".

Själv är jag så långt indragen i det vetenskapliga på grund av mitt yrke att tanken på en gud inte riktigt får plats. Men jag är också intresserad av mänsklig psykologi, och av den anledningen anser jag att det är ett fullständigt slöseri av tid att försöka argumentera om något som i grund och botten är en känslomässig utfyllnad av den tomhet varje människa kan känna inför livet.

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2011, 07:44
          Länk hit: #149

Medlem

CITAT (Chilo @ 31-07-2011, 23:28) *
          Jag vet att det är intressant att argumentera med en kristen. Det finns så många vettiga motargument, men det biter inte.

När jag var liten lät min mamma jehovas vittnen komma in och prata för att hon älskade att argumentera med dem. De hade långa diskussioner där hon lade ut det ena motargumentet efter det andra. Vad jag har lärt mig är att man kan inte omvända någon som funnit en tro. Den envetna tron på att de funnit en sanning har inget att göra med förnuft och kan inte heller mötas med förnuft eller argument.

Ibland, när jag försöker tänka mig in i den religiöses situation, tänker jag mig att: vad skulle hända om jag skulle se ett ufo? Och vara övertygad om att det var på riktigt? Jag skulle nog försöka berätta för så många som möjligt. Ingen skulle kunna övertyga mig om att något jag sett med egna ögon är fel. Och jag skulle vilja att hela världen skulle veta om att det FINNS ufon!! Bara en tanke om den drivkraft som vi alla har att "omvända" vår omgivning och delge en "sanning".

Själv är jag så långt indragen i det vetenskapliga på grund av mitt yrke att tanken på en gud inte riktigt får plats. Men jag är också intresserad av mänsklig psykologi, och av den anledningen anser jag att det är ett fullständigt slöseri av tid att försöka argumentera om något som i grund och botten är en känslomässig utfyllnad av den tomhet varje människa kan känna inför livet.

Jag vill inte argumentera,endast dela med mig om hur underbar Jesus är.
          Om någon ufo skulle jag idag inte vilja berätta för mina medmänniskor!

ENDAST Jesus kan omvända en människa!
          Det är sant att en människa är tom utan Gud,MEN Jesus är inte utfyllnad utan Jesus är livet!
          Tack för att du tog dig tid att svara!

Tack Tapio för ditt svar!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2011, 08:16
          Länk hit: #150

Medlem

CITAT (silos @ 01-08-2011, 08:44) *
          Jag vill inte argumentera,endast dela med mig om hur underbar Jesus är.
          Om någon ufo skulle jag idag inte vilja berätta för mina medmänniskor!

ENDAST Jesus kan omvända en människa!
          Det är sant att en människa är tom utan Gud,MEN Jesus är inte utfyllnad utan Jesus är livet!
          Tack för att du tog dig tid att svara!

Tack Tapio för ditt svar!

Ändå låter du precis som Jehovas vittnen som mer eller mindre tränger sig in hos folk.
          Du är ingen nybörjare, som du låtsas vara, för de här religiösa grubblerierna har du hållit på med i flera år till och från! Tycker du själv att du har mått/mår bra av det? Nej Silos, man behöver bara läsa en bråkdel av allt du skriver för att förstå att det inte är så bra ställt.
          Hur många trådar du startat i detta ämne orkar jag inte hålla reda på men det är några stycken och inte en enda har lett till något gott, allra minst för dig själv. Det vore olyckligt om även denna tråd går överstyr!

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2011, 08:52
          Länk hit: #151

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2011, 09:16) *
          Ändå låter du precis som Jehovas vittnen som mer eller mindre tränger sig in hos folk.
          Du är ingen nybörjare, som du låtsas vara, för de här religiösa grubblerierna har du hållit på med i flera år till och från! Tycker du själv att du har mått/mår bra av det? Nej Silos, man behöver bara läsa en bråkdel av allt du skriver för att förstå att det inte är så bra ställt.
          Hur många trådar du startat i detta ämne orkar jag inte hålla reda på men det är några stycken och inte en enda har lett till något gott, allra minst för dig själv. Det vore olyckligt om även denna tråd går överstyr!

Men Stintan,det går ju att låta bli att läsa mina skriverier,valet att läsa är alltid hos den som läser!
          Vad det gäller Jehovas vittnen så har de aldrig trängt sig in hos mig,utan de har alltid respekterat mitt NEJ.

Jag måste förtydliga:jag är nybörjade vad det gäller att verkligen följa Jesus,verkligen vilja ha en personlig relation till Honom!
          Du har alldeles rätt annars att jag har haft religiösa grubblerier sedan länge och undersökt många många religioner,MEN jag har kommit underfund med att religioner har givit mig bara oro och räddsla.
          Hos Jesus har jag funnit ro ALLTID,men jag har så många gånger tyvärr trillat av den smala vägen,men Jesus har haft och har stor tålamod med mig!

Själklart har jag mått mycket dåligt av detta beteende!Jag har dock alltid mått mycket bra då jag har hållit till Jesus,jag har blivit full av frid,glädje och kärlek och mina dagar har blivit så underbara!
          Men Satan har alltid lurat i min närhet och velat dra mig bort från Jesus!

Också sant att jag har startat många tråd om tron och det är att jag har längtat så oerhört mycket efter Jesus.
          Alla mina trådar har sin mening,de visar mer än väl min utveckling som en sökande människa,kan du inte se detta?

Vad menar du med att denna tråd skulle gå överstyr?

Tack Stintan att du tog tid att svara!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2011, 09:37
          Länk hit: #152

Medlem

Det är ju det jag säger Silos att det är inte svårt att se allt det där. Gud - Jesus är religion vare sig du vill det eller ej. Dessutom ÄR tro något högst personligt. En personlig relation till något. Du kanske borde inse att det är endast du själv som skapar dina tvivel och din tro. Alla har sin egen väg att gå, ibland är den bred och ibland är den smal eller krokig men fram kommer man alltid förr eller senare.

Jag tror du vet mycket väl vad jag menar med att gå överstyr. Det är lätt hänt att hamna där när någon ideligen tjatar om sin tro. Du har ju varit med om det förr.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2011, 10:17
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2011, 10:37) *
          Det är ju det jag säger Silos att det är inte svårt att se allt det där. Gud - Jesus är religion vare sig du vill det eller ej. Dessutom ÄR tro något högst personligt. En personlig relation till något. Du kanske borde inse att det är endast du själv som skapar dina tvivel och din tro. Alla har sin egen väg att gå, ibland är den bred och ibland är den smal eller krokig men fram kommer man alltid förr eller senare.

Jag tror du vet mycket väl vad jag menar med att gå överstyr. Det är lätt hänt att hamna där när någon ideligen tjatar om sin tro. Du har ju varit med om det förr.

Du kunde ju studera Bibeln för att se att Gud-Jesus INTE är religion!

Här finns det om vad religion är:
          http://sv.wikipedia.org/wiki/Religion

Den som inte våga komma ut med att h*n tror på Jesus är inte äkta kristen,så har jag uppfattat det.
          Jag vet också att man bäst kan visa att man tro på Gud-Jesus är med sitt sätt att leva,hur man är mot sina medmänniskor.När jag skriver här visar troligen ingenting,men åter igen har jag STORT behov av att skriva om Jesus i mitt liv....jag har ju inga vänner IR. Jag hoppas dock att jag finner troende som jag kan umgås med,men dagens kyrkor (många) har tagit in New Age rörelsen tankar så det tycker jag inte om!

Ja,alla har rätt att välja vad de vill tro på och jag har valt Jesus,eftersom världens väg är mycket bred och leder bara till fördärv!

Menar du alltså att medlemmar här blir arga på mig?Om det är på det viset så VARFÖR läser de här då?
          Jag läser inte trådar som skulle göra mig arg!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 01-08-2011, 10:51
          Länk hit: #154

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Tur du inte konverterat till islam för med den fanatismen du har hade du säkert blivit en av självmordsbombarna för att visa att din tro var den enda rätta...........

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2011, 11:19
          Länk hit: #155

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 01-08-2011, 11:51) *
          Tur du inte konverterat till islam för med den fanatismen du har hade du säkert blivit en av självmordsbombarna för att visa att din tro var den enda rätta...........

Sådant är endast spekulationer!
          Jag har läst Koranen (inte allt) och dagligen talar jag med muslimer.
          De flesta muslimer är INTE själmords bombare!!! Tvärtemot de är kärleksfula och enormt gästvänliga och givmilda.De tog hand om mig då jag var sjuk i en svår luftvägks inflammation och lugninflammation.
          Jag fick mat dagligen som frun i den muslimska familjen lagade åt mig.De bjöd mig ofta på mat.
          Jag har varit på deras Ramadan firandet och mycket mera.....
          Och jag gjorde dito gentemot dem i de mån jag kunde,men de gillade inte maten som jag lagade som ofta innehöll fläsk.Detta förbjöds i deras tro.

NEJ,aldrig att jag skulle ha blivit en självbombare!!!
          Jag vill visa min tro med mitt dagliga liv och ja min tro är den enda rätta,det står jag för och absolut inte skäms för!
          Men det är någonting jag inte diskutera med mina medmänniskor,men dock berättar om någon frågar!
          Tack för att du svarade!

Citera
          Monaxe
          Inlägg 01-08-2011, 11:26
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (silos @ 01-08-2011, 12:19) *
          Sådant är endast spekulationer!
          Jag har läst Koranen (inte allt) och dagligen talar jag med muslimer.
          De flesta muslimer är INTE själmords bombare!!! Tvärtemot de är kärleksfula och enormt gästvänliga och givmilda.De tog hand om mig då jag var sjuk i en svår luftvägks inflammation och lugninflammation.
          Jag fick mat dagligen som frun i den muslimska familjen lagade åt mig.De bjöd mig ofta på mat.
          Jag har varit på deras Ramadan firandet och mycket mera.....
          Och jag gjorde dito gentemot dem i de mån jag kunde,men de gillade inte maten som jag lagade som ofta innehöll fläsk.Detta förbjöds i deras tro.

NEJ,aldrig att jag skulle ha blivit en självbombare!!!
          Jag vill visa min tro med mitt dagliga liv och ja min tro är den enda rätta,det står jag för och absolut inte skäms för!
          Men det är någonting jag inte diskutera med mina medmänniskor,men dock berättar om någon frågar!
          Tack för att du svarade!

Silos, det är nog inte någon på hela Odla.nu som tvekar på att du är djupt troende.
          Men vad är det du vill uppnå genom att skriva spaltmetrar om det här? Du har fått flera, tom mängder med svar, men jag förstår inte vad det är du vill med alla dina inlägg, du nöjer ju dig inte med de svar du får här?

Det är nog nödvändigt att du inser att inte alla delar din tro, eller ens vill försöka dela din tro.

Nöj dig med att du funnit din rätta väg!

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 01-08-2011, 11:47
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Monaxe @ 01-08-2011, 12:26) *
          Silos, det är nog inte någon på hela Odla.nu som tvekar på att du är djupt troende.
          Men vad är det du vill uppnå genom att skriva spaltmetrar om det här? Du har fått flera, tom mängder med svar, men jag förstår inte vad det är du vill med alla dina inlägg, du nöjer ju dig inte med de svar du får här?

Det är nog nödvändigt att du inser att inte alla delar din tro, eller ens vill försöka dela din tro.

tummenupp.gif Kloka tankar från Monica!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Passion
          Inlägg 01-08-2011, 11:50
          Länk hit: #158

Gäster

Hej Här var det många som har skrivit!, jag tittar in senare hos dig. /Hälsn Passion

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2011, 12:09
          Länk hit: #159

Medlem

CITAT (silos @ 01-08-2011, 11:17) *
          Du kunde ju studera Bibeln för att se att Gud-Jesus INTE är religion!

Här finns det om vad religion är:
          http://sv.wikipedia.org/wiki/Religion

Den som inte våga komma ut med att h*n tror på Jesus är inte äkta kristen,så har jag uppfattat det.
          Jag vet också att man bäst kan visa att man tro på Gud-Jesus är med sitt sätt att leva,hur man är mot sina medmänniskor.När jag skriver här visar troligen ingenting,men åter igen har jag STORT behov av att skriva om Jesus i mitt liv....jag har ju inga vänner IR. Jag hoppas dock att jag finner troende som jag kan umgås med,men dagens kyrkor (många) har tagit in New Age rörelsen tankar så det tycker jag inte om!

Ja,alla har rätt att välja vad de vill tro på och jag har valt Jesus,eftersom världens väg är mycket bred och leder bara till fördärv!

Menar du alltså att medlemmar här blir arga på mig?Om det är på det viset så VARFÖR läser de här då?
          Jag läser inte trådar som skulle göra mig arg!

Snälla Silos när slutade kristendom vara en religion? Det står ju helt klart i Wikipedia att " Religion är tro som grundar sig på föreställningen om en eller flera gudar"!!! Du tror på Gud - Jesus. Det står ingenstans i bibeln att man ska vara egoistisk och fanatisk. Det står inte heller att man är mera äkta kristen om man går ut med det än om man behåller det för sig själv i sin kammare.

Du babblar på om DIN tro som om den skulle vara den enda rätta för alla andra. Du ogillar andras tro. Det tycker jag är respektlöst. Du har faktiskt ingen aning om vart vägen bär, varken din egen eller andras, du kan bara tro! För mig får man gärna tro vad man vill men börjar man lägga sig i och ifrågasätta andras tro och blir fanatisk då tappar åtminstone jag respekten.

Det behövs inte att någon blir arg för att trådar ska spåra ur.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2011, 12:19
          Länk hit: #160

Medlem

CITAT (Monaxe @ 01-08-2011, 12:26) *

Jag vill ju svara på inlägg som andra har gjort!
          Visst inser jag att alla inte delar min tro!
          Menar du att jag inte får skriva här om min tro?

Citera

11 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-10-2025, 13:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon