Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om Jesus
          *Stintan*
          Inlägg 27-07-2011, 08:48
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jisses!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 27-07-2011, 08:57
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Satan är lika frånvarande som Gud och Jesus. Finns bara i den enskilda människans fantasi.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          silos
          Inlägg 27-07-2011, 09:02
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Gossen Ruda @ 27-07-2011, 09:57) *
          Satan är lika frånvarande som Gud och Jesus. Finns bara i den enskilda människans fantasi.

Om inte före så på våran dödsbädd kommer varje människa inse att Gud och Jesus finns,har alltid funnits och kommer alltid att finnas till MEN Satan kommer att försvinna och onskan med honom,DET tror jag fullt och fast på!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 27-07-2011, 09:04
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (silos @ 27-07-2011, 10:02) *
          Om inte före så på våran dödsbädd kommer varje människa inse att Gud och Jesus finns,har alltid funnits och kommer alltid att finnas till MEN Satan kommer att försvinna och onskan med honom,DET tror jag fullt och fast på!

Det är så dags då. biggrin.gif Om du tror på det är din ensak, jag gör det inte som du kanske förstått.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          silos
          Inlägg 27-07-2011, 09:19
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 27-07-2011, 10:04) *
          Det är så dags då. biggrin.gif Om du tror på det är din ensak, jag gör det inte som du kanske förstått.

VAD menar du med:"det är så dags då" ? Jag tror på Gud och att Jesus Kristus ÄR hans son!
          Ja,jag har förstått att du inte tro på Gud eller Jesus Kristus och det gör mig ont sad.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-07-2011, 09:25
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (silos @ 27-07-2011, 10:02) *

Kom inte och påstå att din tro skulle gälla för alla andra! Var och en blir salig på sin tro vilket för mig betyder att man även får tro att det inte finns någon gud eller jesus eller satan. Vad får du ut av att ideligen prata om din tro? Den är ju bara intressant för dig själv.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 27-07-2011, 09:40
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 27-07-2011, 10:25) *
          Kom inte och påstå att din tro skulle gälla för alla andra! Var och en blir salig på sin tro vilket för mig betyder att man även får tro att det inte finns någon gud eller jesus eller satan. Vad får du ut av att ideligen prata om din tro? Den är ju bara intressant för dig själv.

"Om inte före så på våran dödsbädd kommer varje människa inse att Gud och Jesus finns,har alltid funnits och kommer alltid att finnas till MEN Satan kommer att försvinna och onskan med honom,DET tror jag fullt och fast på! "
          HÄR skriver jag:DET tror jag fullt och fast på!

Jag vet mer än väl att min tro inte gäller för alla andra!

Jag skriver om min tro är för att jag älskar Jesus Kristus och Han är viktig för mig,mycket mycket viktig!
          Dessutom trodde jag att här får var och en skriva om vad man vill,bara det intå går till personliga påhopp.
          DU och ANDRA får ju skriva om att ni inte tror!
          Eller har jag uppfattat detta fel?

CITAT (*Stintan* @ 27-07-2011, 10:25) *

"Om inte före så på våran dödsbädd kommer varje människa inse att Gud och Jesus finns,har alltid funnits och kommer alltid att finnas till MEN Satan kommer att försvinna och onskan med honom,DET tror jag fullt och fast på! "
          HÄR skriver jag:DET tror jag fullt och fast på!

Jag vet mer än väl att min tro inte gäller för alla andra!

Jag skriver om min tro är för att jag älskar Jesus Kristus och Han är viktig för mig,mycket mycket viktig!
          Dessutom trodde jag att här får var och en skriva om vad man vill,bara det intå går till personliga påhopp.
          DU och ANDRA får ju skriva om att ni inte tror!
          Eller har jag uppfattat detta fel?

Citera
          silos
          Inlägg 27-07-2011, 09:47
          Länk hit: #28

Medlem

En intressant tanke kom upp:VARFÖR måste icke troende alltid hävda att det inte finns Gud,VARFÖR överhuvudtaget prata-skriva om någonting som inte existerar enligt deras tro?Om någonting inte existera så behövs det ju inte prata-skriva om det!?!DET undrar jag över?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-07-2011, 10:13
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (silos @ 27-07-2011, 10:47) *
          En intressant tanke kom upp:VARFÖR måste icke troende alltid hävda att det inte finns Gud,VARFÖR överhuvudtaget prata-skriva om någonting som inte existerar enligt deras tro?Om någonting inte existera så behövs det ju inte prata-skriva om det!?!DET undrar jag över?

Jag har inte skrivit något om vad jag tror eftersom jag inte har något behov av att saluföra det. Det är en privatsak.

Jag undrade bara vad du får ut av att ideligen skriva om din tro. Det kan väl knappast ha undgått någon att du är en troende människa.
          Att det dessutom gör dig ont att inte andra tror på gud eller jesus kristus betyder ju bara att du inte alls respekterar andras tro eller otro.

Är man religiös och tar upp det i ett allmänt diskussionsforum så får man väl räkna med att bli både motsagd och få medhåll. Märkligt att det förvånar dig.

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 27-07-2011, 10:35
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 27-07-2011, 11:13) *
          Jag har inte skrivit något om vad jag tror eftersom jag inte har något behov av att saluföra det. Det är en privatsak.

Jag undrade bara vad du får ut av att ideligen skriva om din tro. Det kan väl knappast ha undgått någon att du är en troende människa.
          Att det dessutom gör dig ont att inte andra tror på gud eller jesus kristus betyder ju bara att du inte alls respekterar andras tro eller otro.

Är man religiös och tar upp det i ett allmänt diskussionsforum så får man väl räkna med att bli både motsagd och få medhåll. Märkligt att det förvånar dig.

"En intressant tanke kom upp:VARFÖR måste icke troende alltid hävda att det inte finns Gud,VARFÖR överhuvudtaget prata-skriva om någonting som inte existerar enligt deras tro?Om någonting inte existera så behövs det ju inte prata-skriva om det!?!DET undrar jag över?"

Och jag svarade!
          Där har du fel Stintan:jag respektera absolut andra medmänniskor och derast sätt att tro eller inte tro och OCH dera tro! Jag kan samtidigt vara djupt sorgsen och ledsen för deras skull.Jag har absolut ingen som helst rätt att fördöma mina medmänniskor!

VAD skulle detta göra mig till och VAD skulle detta får för följder för min egen del?
          Gud är den ENDA som kan döma oss människor är ett som är säkert,DET tror jag på fullt och fast!
          Och i det tillstånd som jag är idag gör att Gud kan döma mig i mångt och mycket,men jag har min hopp i Jesus Kristus!

Själklart inser jag att jag blir motsagd och även kan få medhåll,men det inte det som mina skriverier handlar om!

INGENTING förvånar mig längre i våran värld!
          Tack Stintan att du svara mina skriverier,det uppskattar jag mycket!

Citera
          silos
          Inlägg 27-07-2011, 11:07
          Länk hit: #31

Medlem

Här finns ord av ateister innan de dog:
          http://www.youtube.com/watch?v=6fSFGrhsBpM...feature=related

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-07-2011, 11:19
          Länk hit: #32

Medlem

Men varför blir du sorgsen och ledsen för andras skull? Det måste ju betyda att du tror att andra skulle bli lyckligare av att tro som du, att det är det enda rätta, fast dom är ju förhoppningsvis precis lika lyckliga med sin tro/otro som du är med din. Om du slutar bry dig om vad andra tror/inte tror så slipper du bli sorgsen och ledsen för deras skull.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-07-2011, 11:24
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (silos @ 27-07-2011, 12:07) *
          Här finns ord av ateister innan de dog:
          http://www.youtube.com/watch?v=6fSFGrhsBpM...feature=related

Som sagt, var och en blir salig på sin tro!

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 27-07-2011, 12:11
          Länk hit: #34

Medlem

Underbar läsning!
          http://www.youtube.com/watch?v=WiYfKf1vI00...feature=related

Citera
          Meriona
          Inlägg 27-07-2011, 12:14
          Länk hit: #35

Gäster

Var och en har rätt att tro men var och en har också rätt att INTE tro. Varför inte nöja sig med det? Var och en sköter sitt, de lär inte störa varann på de sättet.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-07-2011, 12:32
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Meriona @ 27-07-2011, 13:14) *
          Var och en har rätt att tro men var och en har också rätt att INTE tro. Varför inte nöja sig med det? Var och en sköter sitt, de lär inte störa varann på de sättet.

Ja varför ska man pådyvla andra sin personliga tro som någon sorts självutnämnd predikant?

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 27-07-2011, 12:46
          Länk hit: #37

Gäster

Nej predikanter kan jag vara utan. Mina kristna vänner är absolut inte såna, och jag ifrågasätter inte heller deras tro. De är lyckliga, jag är lycklig och man kan ha kul ihop ändå.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-07-2011, 12:58
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (Meriona @ 27-07-2011, 13:46) *
          Nej predikanter kan jag vara utan. Mina kristna vänner är absolut inte såna, och jag ifrågasätter inte heller deras tro. De är lyckliga, jag är lycklig och man kan ha kul ihop ändå.

Precis!

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 27-07-2011, 13:39
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Meriona @ 27-07-2011, 13:46) *

Precis Meriona

Om man hela tiden måste prata om sin tro eller Jesus då måste man antingen övertyga sig själv eller tillhör en sekt......

En verkligen troende gör inte så stor sak av det.

Men till icketroede. Vad är en kristen ateist?

När entidning skrev om dom farlige individer runt om i europa ( med tanke på dåren i Norge) så var nästan allea dessa personer ateister. Några kallade sig kristna ateister och det får jag inte att gå ihop i mitt huvud.....

Elisabeth

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 27-07-2011, 14:09
          Länk hit: #40

Gäster

Ja, jösses! Silos
          Det jag nämnde tidigare att ta "mellanvägen" betyder att det finns mycket där emellan de olika ytterligheterna, samt att jag vill inte leva i nångon lokal kollektiv av troende, men jag dömer ingen, den rätten har ingen. Var och en får väl ha sin fria vilja när det gäller detta.
          De som finns lite i mitt i mellan kan vara trygga i sin tro och har inget behov av att gå mot dem som inte tror och dem som verkligen visar det i kyrkan hur kristna de är.
          .
          Alla har rätt att ha diskussioner, men inte i dömmande ton, då liknar det ju korsriddartåget, att hugga av huvuden som inte följer med........ Det får väl räcka om detta, men gillar inte att de icke troenden får stå på sig, låt dem vara med sina egna beslut. tummenupp.gif

Citera

11 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 03:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon